B.M.F Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Jag är ute efter ett antal meter silverpläterad koppartråd med hölje av PTFE. Kabeln skall fyrflätas till RCA-kabel. Har ni något liggande i garderoben? Quote
pärr Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Jag är ute efter ett antal meter silverpläterad koppartråd med hölje av PTFE. Kabeln skall fyrflätas till RCA-kabel. Har ni något liggande i garderoben? Hej, Jag har ganska exakt 6 meter silverpläterad kopparkabel med teflonisolering liggande. Enkelledare i storlek /diameter AWG 12 som förvisso blir relativt styv. Du kanske tänkte dig smalare enkelledare eller smalare ledare till signal eller jord? Har även diverse skärmning i olika material (koppar, tenn osv) om du behöver och vill testa. Beroende på vad du är ute efter för längd i färdigt format så bör 6 meter åtminstone räcka om du ska fläta för att få ca 1.0- 1.2 meter längd ut av 4 st 1,5 meters längder. Möjligen kanske du även ska överväga att tvinna endast 2 ledare istället (signal och jord?), dvs använda ca 3 meter för 1 meters färdig kabel Fundera /Pärr Quote
B.M.F Posted March 14, 2015 Author Posted March 14, 2015 Tack för erbjudandet! Men tyvärr för tjock diameter. Quote
pärr Posted March 15, 2015 Posted March 15, 2015 Tack för erbjudandet! Men tyvärr för tjock diameter. Ok, Inga problem. Men min tanke var att du kunde få dem. Men det du är ute efter i så fall finns ju i många utföranden på tex ELFA och kostar ca 30-40:- /meter. (vill minnas att dom saluför HABIA) Alpha Wire är annars ett bra fabrikat. Lycka till med flätningen /Pärr Quote
Recommended Posts