gozzi Posted March 2, 2015 Posted March 2, 2015 Gått igenom åtskilliga placeringar samt 2 olika rum....får inte till den där sjuka 3dbilden som brukar infinna sig efter en veckas sökande. Vi pratar om den slutgiltiga placeringen där dom olika elementen skapar magi... Så någon med sophia 2 som kan komma med hints ? WP7 spelade som en dröm i min källare, allt bara satt.. Sophia2 har inte samma dynamik och därför har dom fått flytta upp. Quote
Daniel Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Gått igenom åtskilliga placeringar samt 2 olika rum....får inte till den där sjuka 3dbilden som brukar infinna sig efter en veckas sökande. Vi pratar om den slutgiltiga placeringen där dom olika elementen skapar magi... Så någon med sophia 2 som kan komma med hints ? WP7 spelade som en dröm i min källare, allt bara satt.. Sophia2 har inte samma dynamik och därför har dom fått flytta upp. Ja, jag har ägt Sophia 2 och installerat dem i ett antal hem. Det är väldigt svårt att komma med en generell rekommendation utan att veta någonting om ditt rum, eller om din utrustning. Men en ska som Sophia 2 är petig med är noggrannhet vid inställning. När du hittat de neutrala zonerna i rummet, så är det först fem centimeters förflyttningar som gäller, därefter 2.5 cm och slutligen ner på 1 centimeter. Jobba både med förflyttningar i sida och i djup. Men detta har du säkert koll på som ägt flera Wilson. Mer än så kan jag inte säga utan mer information. Quote
gozzi Posted March 11, 2015 Author Posted March 11, 2015 Tack för tipsen, förstår att det är svårt utan att varit på brottsplattsen.. Tyckte att Sophia 2 var svårare att ställa in en WP7, men dom låter fantastiskt bra nu när dom är inställda. Fantastisk dynamik och en härlig upplösning. Tyvärr så gick ett rör i min Ref110 precis när pricken satt över iet ! Njutningen var kort men nu ser jag verkligen fram emot att vända plattor igen :mm: ! Quote
Daniel Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Tack för tipsen, förstår att det är svårt utan att varit på brottsplattsen.. Tyckte att Sophia 2 var svårare att ställa in en WP7, men dom låter fantastiskt bra nu när dom är inställda. Fantastisk dynamik och en härlig upplösning. Tyvärr så gick ett rör i min Ref110 precis när pricken satt över iet ! Njutningen var kort men nu ser jag verkligen fram emot att vända plattor igen :mm: ! Kul! Ja, det är inte många som slår Wilson på fingrarna avseende dynamik och anslagsenergi. :-) Lycka till mer röret. Quote
Recommended Posts