Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan årets platta levereras redan i Q1 tro?

Svaret är JA, om det är godkänt att det är en coverplatta och att man gillar rå FUNK med tydliga influenser från rock/blues hållet :D Och det gör man ju såklart ;)

Mahalia Barnes tolkar Betty Davis låtskatt:

Mahalia_zpsrri9dtan.jpg

Släpps inom de närmaste veckorna!

Från studion:

Live:

Joe Bonamassa goes funk :icon_smile_cool:

Posted

Beställd! Tack!

Väldigt kul och intressant att Betty Davis får en revival.

Liksom Alice Coltrane.

Joe Bonamassa goes funk :icon_smile_cool:

Han har övat en del med Rock Candy Funk Party, men det här med Mahalia Barnes blir mycket bättre. Jag tycker inte Bonamassa står sig för sig själv.

Posted

Inte den typ av musik jag normalt lyssnar på (= viss okunskap tror jag)

men att döma av youtube-spåren så verkar både die sängerin und musikanten

väldigt kompetenta så det skall bli intressant att lyssna på vinylen när de väl har landat.

• 2 weeks later...
Posted

Jag har nu lyssna in mig på denna platta. Den är ju väldigt lik originalet. För lik kanske? Skall man inte göra något nytt om man nu skall omtolka någons låtar? Det hade blivit mer intressant än att göra en likadan platta, men snäppet sämre. Spela nästan lika bra och sjunga nästan lika bra!!!

Visst är den bra, men hade jag inte hört och haft originalet med Betty Davis hade den imponerat mer. Betty är klart ännu bättre med mer energi och karaktär på dessa låtar. Betty har ingen rival tycker jag i denna musikstil. Hon är unikt egen och jag har inte hört någon sjunga på detta sätt bättre. Det har mycket just med energin och utstrålningen att göra för att det skall bli så bra som hon gör det. :app:

Posted

Gillar man Betty Davis så är det svårt att hitta nåt liknande!

Jag har haft alla hennes plattor i säkert 25 år och vad jag läst på nätet har hon inte direkt haft det lätt i livet.

Kan detta öka intresset för hennes musik så är det ju ett plus. Vi lär inte få någon ny platta från Davis, men jag tycker faktiskt att Mahalia gör ett riktigt bra jobb!

Det råa och enkla i låtarna är kvar och sen försöker man lägga till en dimension med Bonamassas gitarrspel!

Hans namn lär hjälpa till att sälja plattan och väcka intresse för folk att leta upp originalet.

Skivan är inspelad på 3 dagar, bara kör helt enkelt :)

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Ooh Yea är leveransklar hos Ginza, nu är det nära. :)

Hämtad i dag (25/3) på COOP i Oxie, så det blir väl till att varva upp speleverket i afton. :)

Edited by 30Hzbone
  • 2 weeks later...
Posted

Hmmmprf :black::o

Nu har jag ruvat på svar till Bebop ett par dagar!

Jag vet ju att Bebop är en "go gubbe" som vi säger här i väst :D så han kan hantera mina kommentarer...... o jag hans :icon_smile_cool:

Några reflektioner dock Bebop:

- För tidigt aprilskämt?

- Dålig anläggning ;)

- Smaken är olika som tur är!

- Revaxör är slut i hela Blekinge eller? :Nail Biting:

Glad Påsk!

Posted
Hmmmprf :black::o

Nu har jag ruvat på svar till Bebop ett par dagar!

Jag vet ju att Bebop är en "go gubbe" som vi säger här i väst :D så han kan hantera mina kommentarer...... o jag hans :icon_smile_cool:

Några reflektioner dock Bebop:

- För tidigt aprilskämt?

- Dålig anläggning ;)

- Smaken är olika som tur är!

- Revaxör är slut i hela Blekinge eller? :Nail Biting:

Glad Påsk!

Det är kanske för att jag är just gubbe :icon_smile_cool:

Det är ösigt, skickligt, gungit och gillas av många. Men jag tycker det blir för kompakt med för lite luft vilket för mig blir lite tröttsamt i längden. Jag lyssnade sedan på Betty Davis över nätet och det är samma sak med henne. Inte min grej helt enkelt. You can't win 'em all... Jag utgår ifrån att du inte gillar alla mina plattor heller ;)

• 1 month later...