Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

XTZ släpper nu i dagarna sin bästa 2-vägs stativare - Master M2.

Sverigepremiär vart på Göteborgsmässan förra året och de har redan vunnit ett pris i Kina.

Jag har beställt ett par till introduktionspris 13.000:- (ord. pris 16.000:-), och de har tydligen kommit in på lager nu efter många förseningar.

Jag vill tro att Olle Eliasson (mannan bakom XTZ) är en mycket duktig konstruktör och genom sin affärsmodell erbjuder maximal prestanda för pengarna till sina kunder, och jag har svårt att se hur man skall kunna göra en produkt i denna kategorin mycket bättre för under 20.000:-.

Någon som också hört dessa och är förväntansfull eller åsikter generellt kring XTZ och deras produkter?

Edited by Bebop
Flyttad från Hifi- till Nyhetsforum/Bebop (moderator)
Posted (edited)

"- en av världens bästa 2-vägs stativare?"

Tur att du satte ett frågetecken efter. ;) I den klassen lirar ju även exempelvis Focal Utopia Diablo och Wilson Audio Duette.

Wow, i så fall! Skulle vara en rejäl sensation för pengarna.

Ursäkta ironin, den kan mycket väl vara superbra och jag hoppas detsamma.. :)

Edited by Richard
Posted

Du får gärna anmäla en nyhet men säljarsnacket får du lämna utanför. Anmäl nyheten och sedan anger du t ex en länk till där man kan hitta mer information. Om du bläddrar lite bland nyhets- och butiksreklaminläggen så hittar du exempel på hur det skall gå till.

Posted
Du får gärna anmäla en nyhet men säljarsnacket får du lämna utanför. Anmäl nyheten och sedan anger du t ex en länk till där man kan hitta mer information. Om du bläddrar lite bland nyhets- och butiksreklaminläggen så hittar du exempel på hur det skall gå till.

Vänta nu lite.. Säljarsnacket :?: Jag vill diskutera varför 2-vägs stativare kan variera så i pris i förhållande till ett svenskt fabrikat som exempel.

Posted
Vänta nu lite.. Säljarsnacket :?: Jag vill diskutera varför 2-vägs stativare kan variera så i pris i förhållande till ett svenskt fabrikat som exempel.

Ok, då missförstod jag dig lite... Då rekommenderar jag att du kopierar inlägget och startar en allmängiltig tråd i ämnet under hifi-forum. Det här är ju ett ämne som inte enbart är kopplat till XTZ. Dynaudio, B&W, Revel, Sonus faber, Focal med flera har ett modellspan där prislapparna skiljer 5-siffrigt och i något fall 6-siffrigt. Frågan som kommer som ett brev på posten är varför de låter så olika trots att det "bara" är en låda, delningsfilter och element. Det lär säkert komma kommentarer.

Posted (edited)

Nej. Din inledning är en typisk nyhetsförmedling. ;) Det är bara att markera texten i ditt andra inlägg och kopiera och klistra in som startinlägg. Om du har problem med det så säg till så kan jag starta upp den till dig men då blir jag trådstartare.

Din rubrik indikerar dessutom mer en nyhet om XTZ än en allmän diskussion än om att bygga en högtalare för rimliga pengar.

Edited by Bebop
Posted
Nej. Din inledning är en typisk nyhetsförmedling. ;) Det är bara att markera texten i ditt andra inlägg och kopiera och klistra in som startinlägg. Om du har problem med det så säg till så kan jag starta upp den till dig men då blir jag trådstartare.

Din rubrik indikerar dessutom mer en nyhet om XTZ än en allmän diskussion än om att bygga en högtalare för rimliga pengar.

Förstår inte hur min rubriksättning och text skulle indikera att det var ett nyhetsinlägg, och om du en gång flyttade denna diskussion från hifidelen till nyhetsdelen, varför kan du då inte bara flytta tillbaka den till hifidelen?

Posted

Det var en trevlig nyhet att XTZ släpper en stativare :app:

Det kan finnas många intressenter i den storleks- och priklassen om de är bra. Speciellt som de inte verkar vara särskilt svårdrivna.

Det jag hört tidigare från XTZ har varit ganska bra. Inte mind blowing som exvis Acapellas eller Kisos stativare, men bra.

Vi får se hur det blir med denna.