calm

Konserttips 2015, -16, -17, -18 ...och 2019

Recommended Posts

För er som är älskare av körmusik och kanske i synnerhet goss- och manskör, kan jag verkligen rekommendera Stockholms Gosskörs Julkonsert.

http://www.stockholmsgosskor.se/konserter/

Mån- och tisdag den 16 och 17 december kl 19.30

Julkonserter med hela kören från Aspirantkören till Konsertkören. Gossopraner, basar och countertenorer i en sällsynt skön klangmässig förening. Ryggradsrysningar och julstämning kan garanteras!:tongue:

Calm

Eric Bibb med band på Storan i Göteborg 4 dec. Vet inte om det blir fler spelningar i Sverige. Som alltid är han bra live :-)

Ett extra plus oxå till trummisen och gitarristen Christer Lyssarides som jag fick lite Mark Knopfler vibbar av :tongue:

En oväntad finstämd duett med hustrun Ulrika förgyllde tillställningen.

Satt långt bak på parkett rakt framifrån så ljudet var bra!

dsc02877.jpg.1f61fd61963cda1499c3bb94de530158.jpgdsc02878.jpg.91418fcf245753922dc888e528557a00.jpg

Visserligen inte ett konserttips men väl ett lästips som kan vara något att läsa framför brasan i jul.

P1140350.jpg.79b15f1157268de84a842e86d7338005.jpg

På tips av Viktoria Tolstoy  vid lanseringen av hennes nya platta på NK och vars pappa Erik Kjellberg professor emeritus och musikforskare vid Uppsala Universitet har skrivit denna bok. Den kom utanför dörren i morse som en julklapp till mig själv. Han skriver bra och initierat vilket jag konstaterat när jag läst hans bok Jan Johansson Tiden och Musiken, som jag har haft god användning av vid mina studier av pianisten och hans musik.

Kanske ett julklappstips till någon musikintresserad? Adlibris 244 kr med hemleverans. Väl värd sina pengar kan jag konstatera när jag bara hunnit bläddra i den kort.

Calm