Jump to content

Recommended Posts

Posted

Funderar på byte, har ju haft min nuvarande elektronik i snart 2år. Vad finns det för integrerade förstärkare med inbyggd DAC i dagsläget, har inte hängt så mycket i Hifisvängen senaste året.

Devialet finns, Hegel har någon...mer? Prisklass allt mellan 30-100 000:-

Posted (edited)

Om du kan tänka dig att kliva strax norr om detta så finns ju Jeff Rowland Continuum S2 (som jag kör med) och Mark Levinson 585.

Dessa ligger kring 110 000 kr.

Edited by bigblue
Posted

Jag har körde med Gato Dia 250 innan ja bytte till Devialet 200.

En jätte trevlig förstärkare med mycket kraft! Något grovkornigare än Devialet, men för priset ett klipp:)

Posted
Jag har körde med Gato Dia 250 innan ja bytte till Devialet 200.

En jätte trevlig förstärkare med mycket kraft! Något grovkornigare än Devialet, men för priset ett klipp:)

Tack för alla svar hitills i tråden, de två ovan nämnda är båda intressanta och ganska vitt skilda. Devialet är en produkt/märke som jag är intresserad av då jag tidigare sett många nöjda med deras större modell. Gato är ett jag inte ens visste fanns. Tydligt är att under de två år jag haft min elektronik och varit sparsam bevakare av Hifiscenen har det hänt mycket och många produkter som faller in i den kategori jag är intresserad av.

Posted (edited)
Tack för alla svar hitills i tråden, de två ovan nämnda är båda intressanta och ganska vitt skilda. Devialet är en produkt/märke som jag är intresserad av då jag tidigare sett många nöjda med deras större modell. Gato är ett jag inte ens visste fanns. Tydligt är att under de två år jag haft min elektronik och varit sparsam bevakare av Hifiscenen har det hänt mycket och många produkter som faller in i den kategori jag är intresserad av.

Integrerade enheter av riktigt hög kvalitet - med eller utan DAC - är ett segment som utvecklats mycket under senare tid. Detta i en tid då många inser att en integrerad lösning täcker de flesta behov och dessutom minskar behovet av kablage osv. Många bor också på mindre och/delade ytor, och söker ett system som tar mindre plats utan att vilja tumma på kvaliteten.

Edited by Perfect sense
Posted

Det är just kabelbiten som jag lockas minska. Har ju minskat något redan då jag sen tidigare skalat bort försteg. Sedan är det inte lika kul längre ha flera stora lådor som ska placeras, utrymmet finns men smidigheten med en enda låda känns attraktivare numera.

Posted (edited)

Det är otroligt skönt att kunna snäva in sin budget lite och lägga alla pengarna på högtalare förstärkare och en uppsättning ström&htkablar. Innan hade jag två par signalkablar och fyra strömkablar till exempel, bara det gör att budgeten ska spridas ut över väldigt många fler dyra saker.

Att det dessutom låter mycket bättre är ju svårt att klaga över.

Edited by Ekman
Posted (edited)

Om jag vore i dina kläder skulle jag antagligen synat Accuphase E-470 närmare i sömmarna. Med DAC-40 vilken är en insticksmodul får du

allt du önskar inklusive en byggkvalitet och finish som få kan matcha. :icon_smile_cool:

e-470.jpg

Accuphase E-470

Edit: DAC-40 ;)

Edited by BTS