- Marten - Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 (edited) MSB har kommit med en ny serie dac’ar, kallad DAC V, som ersätter DAC IV! Det finns två nivåer. Signature och Diamond. Man har dragit nytta av utvecklingen av Select DAC’en och den nya DAC V Diamond ligger över i kvalitetsnivå än den gamla Select DAC’en. Den nya Signature är i kvalitetsnivå mycket nära den gamla Select DAC'en. Nu kan man alltså köpa en bättre DAC än den gamla Select till nära en tredjedel av priset eller en mycket nära för en fjärde del!!! Både DAC V Signature och DAC V Diamond är ohotade av konkurrenterna och överträffas enbart av den nya MSB Select. Den tidigare Platinum DAC IV utgår. Designen är ändrad till en renare och mycket snyggare look, enligt mitt tycke. Se mer info här! Fina inbytes priser finns för den gamla DAC IV om ni vill uppgradera. Kontakta oss eller någon av våra återförsäljare för priser. Mvh Marten 031-207200 info@marten.se Edited January 8, 2015 by Mårten Design Quote
Apexorca Posted January 8, 2015 Posted January 8, 2015 Kan man uppgradera dac IV Platinum till dac V Signature? Quote
- Marten - Posted January 8, 2015 Author Posted January 8, 2015 Kan man uppgradera dac IV Platinum till dac V Signature? Visst kan man det. DAC'en ersätts med en helt ny Signature DAC V men din Diamond Power Base och Data CD Signature byggs om till DAC V utseende. Kontakt mig för offert. Med vänlig hälsning, Leif Quote
calm Posted January 9, 2015 Posted January 9, 2015 Om jag läser rätt så har de nya enheterna utrustats med ny kabel mellan powersupply och DAC V. Finns den att köpa lös som uppgradering av min Signature DAC IV plus? Kör Diamond powersupply. Och hur är det med RJ45-kabeln mellan drive och DAC:en. Samma som tidigare? Förstår att den egentliga uppgraderingen ligger på lägre toleranser på DAC-enheterna eftersom man kör oförändrat med Femto-140 klockan som standard. Går DAC-enheterna att uppgradera separat och i sådant fall är detta någon vits? Har redan uppgraderat med Galaxyklockan, vilken gav en signifikant förbättring i upplösning. Calm Quote
- Marten - Posted January 9, 2015 Author Posted January 9, 2015 Om jag läser rätt så har de nya enheterna utrustats med ny kabel mellan powersupply och DAC V. Finns den att köpa lös som uppgradering av min Signature DAC IV plus? Kör Diamond powersupply. Och hur är det med RJ45-kabeln mellan drive och DAC:en. Samma som tidigare? Förstår att den egentliga uppgraderingen ligger på lägre toleranser på DAC-enheterna eftersom man kör oförändrat med Femto-140 klockan som standard. Går DAC-enheterna att uppgradera separat och i sådant fall är detta någon vits? Har redan uppgraderat med Galaxyklockan, vilken gav en signifikant förbättring i upplösning. Calm Hej Calm, det är inte bara dac-modulerna som är nya utan det är hela kretskorts-layouten med jordning och allt så att "bara" byta dac-modulerna gör bara en del av förbättringen. Jag har skickat en fråga till MSB om det går och om det är någon mening med det. Återkommer. Med vänlig hälsning, Leif Quote
- Marten - Posted January 9, 2015 Author Posted January 9, 2015 Hej Calm, det är inte bara dac-modulerna som är nya utan det är hela kretskorts-layouten med jordning och allt så att "bara" byta dac-modulerna gör bara en del av förbättringen. Jag har skickat en fråga till MSB om det går och om det är någon mening med det. Återkommer. Med vänlig hälsning, Leif RJ45 kabeln är samma som tidigare men jag är inte säker på strömförsörjnings kablarna. Återkommer om det också. Leif Quote
- Marten - Posted January 9, 2015 Author Posted January 9, 2015 (edited) Nätdelskablarna är samma till DAC V och DAC IV så ingen uppgraderingsmöjlighet där. Att bara byta DAC modulerna till den nya Signature modulen gör en skillnad men som inte motiverar pristillägget i så fall. Däremot tillsammans med de alla andra förbättringarna som gjorts i DAC V så är det stor förbättring och till de inbytespris priser som vi och MSB erbjuder nu så är det ingen vits att gå halvvägs. Mvh Leif Edited January 9, 2015 by Mårten Design Quote
Recommended Posts