bigblue

Munchen 2015 - nu kör vi

Recommended Posts

Så när han tycker som du så litar du på hans omdöme, annars inte :Thinking:

För mig framstår Wizard som en ytterst märklig figur vars råd jag inte skulle lita på. Han skriver att " jag och mina vänner var speciellt inbjudna till Legacy världslansering..." Om han fått en speciell inbjudan även till Mårten så kanske de hade hamnat högre på hans lista. Det verkar rent allmänt att han driver någon form av vendetta mot etablerade tillverkare. Om han dessutom endast ger sig mellan endast 10-30 sekunder per lyssning så tycker jag att det vittnar om både ett oprofessionellt och ett oseriöst förhållningssätt.

Mmm...på WBT forumet så dissade han en gång Dartzeels stora monoblock när han testade dem mot FM Acoustics i sin anläggning. Mike Lavigne (som äger just Dartzeel NHB458) synande hans uttalande. Han är en gåta, men kanske någon som köpt tillgång till hans blogg kan tillägga om han bara är en fanboy eller om han verkligen äger och testar all denna superexklusiva utrustning?

WBT länk

Mmm...på WBT forumet så dissade han en gång Dartzeels stora monoblock när han testade dem mot FM Acoustics i sin anläggning. Mike Lavigne (som äger just Dartzeel NHB458) synande hans uttalande. Han är en gåta, men kanske någon som köpt tillgång till hans blogg kan tillägga om han bara är en fanboy eller om han verkligen äger och testar all denna superexklusiva utrustning?

WBT länk

Han verkar onekligen vara lite skum. Eller ha en agenda? Nåväl. Bättre att lita på sina egna öron istället för anonyma källor på nätet utan namn.

Har jag nu tackat Calm för Münchenreportage så måste jag givetvis tacka dig Apexorca och bigblue

för lika utförligt och trevligt reportage det är tur att vi har alla trådskapare en eloge till er alla :D

Har jag nu tackat Calm för Münchenreportage så måste jag givetvis tacka dig Apexorca och bigblue

för lika utförligt och trevligt reportage det är tur att vi har alla trådskapare en eloge till er alla :D

Tack! Kul att du uppskattar det!

Synnerligen märklig lista!

Hade heller inga "rätt" :D;) Jo möjligen JBL.

Jag undrar hur de tänker om man tycker tex att Avalon lät bara oväsen!

Tur att man har ett eget par öron med sig och en egen uppfattning!

Calm

JBL Everest DD67000 med top-of-the-line Mark Levinson elektronik lät dåligt?

Edited by Rajapruk

JBL Everest DD67000 med top-of-the-line Mark Levinson elektronik lät dåligt?

Inget låter egentligen dåligt på denna nivå, det är mer en fråga om tycke och smak. För mig blir det lite för mycket rakt på, utifrån att jag gillar mer åt det varma hållet, men som sagt så har jag respekt för andra uppfattningar.

Jag hittade en del udda system som jag gillade som du hittar i min tråd från München .

Calm

Inget låter egentligen dåligt på denna nivå, det är mer en fråga om tycke och smak. För mig blir det lite för mycket rakt på, utifrån att jag gillar mer åt det varma hållet, men som sagt så har jag respekt för andra uppfattningar.

Jag hittade en del udda system som jag gillade som du hittar i min tråd från München .

Calm

Ok, då är jag med :)

Jag har gjort en resa själv i detta ämnet. I många år gillade jag inte JBLs highend på mässorna, då jag mer sökte efter luftighet, holografi, 3d och sådant.

Sen hörde jag en bra demo av JBL K2S4700 på Arken och blev helt såld på dynamiken, timingen och LIVE-känslan. Nu, för mig, känns luftigheten, holografin, 3dn osv häftigt, men inte "riktigt" utan mer överdrivet. Lite som 3D på bildsidan. Det ger mig inte illusionen av att vara där.

Många hifisystem skulle behöva en reality-check enligt mig :)

Jag är också numera helt såld på aktiv delning med digital dsp för tids och faskorrektet (inte att förväxla med digital rumskompensation), men det är en annan historia. Antar att det inte var mycket sådant i Munchen?

Edited by Rajapruk