eliot

Ditt senaste skivinköp...., del 2.

Recommended Posts

22 hours ago, lindome said:

Soul Funk Jazz.

Måste börja lyssna igenom mer av denna genre som jag förstår ligger dig varmt om hjärtat. Gissar att jag kommer gilla mycket av det du föreslår. 

Har varit på semester med min flickvän i Portugal de senaste tio dagarna eller så och börjar närma oss slutetappen. Kom till Lissabon i går och letade upp ett ölställe som serverade något annat än Super Bock och Sagres: Duque Brewpub. Väl sittandes utanför på gatan med min roligare öl hörde jag fantastisk musik ur högtalarna från stället bredvid. Ser att det är en skivbutik och ramlar genast in och köper den fantastiska plattan.

Tveklöst det bästa sättet att upptäcka musik på!

C84A76DE-24A1-4314-ACED-710A21477E0D.jpeg

Jim O’Rourke & Not Waving - Side A / Side B. (FLAC, BoomkatBandcamp). Label: Diagonal

Round Five feat. Paul St. Hilaire - Na Fe Throw it (12”, Boomkat). Label: Main Street

Salford Electronics - Deconstruction (FLAC, Boomkat). Label: Hospital Productions

Francisco Lopez - Untitled #360 (CD, Staalplaat). Label: Emitter Micro

Deaf Center - Low Distance (FLAC, Bandcamp). Label: Sonic Pieces
Fennesz - Aurora (FLAC, Bandcamp). Label: Touch Music

Album nummer 14 av Mobile Fidelity's Miles Davis-utgivning har just släppts. Det är dessutom en av hans bästa (tycker jag) med kvintetten (Miles,tp - Wayne Shorter,ts - Herbie Hancock,p - Ron Carter,b och Tony Williams,tr). Albumet heter Miles Smiles och gavs ut första gången 1967 på Columbia/CBS. Den är utgiven i 4,000 ex, jag fick nummer 850.

Den enda nackdelen är att det är en 45-varvare (dubbel) vilket jag inte gillar. Jag tappar "spela ett album-känslan". Nu gör det inte så mycket då jag har den i flera utgåvor så denna blir nog mest en hyllvärmare, men rolig att ha för att tillgodose min fåfänga.

Miles Smiles.jpg

Posted (edited)

Idag är det RECORD STORE DAY http://www.recordstoreday.se kanske ingen stor dag i Stockholm men lite evenemang och specialsläpp blir det säkert. Skall ta mig en runda på Söder i Sthlm och se om något känns intressant. Av skivhandlare jag pratat med så är tilldelningen till Sverige något tunn och eftersom reissiue släpps mer eller mindre året runt kanske inte så fokuserat här. Vinylförsäljningen verkar plana ut och till och med minska. http://www.lira.se/vinylforsaljningen-vande-nedat-2018-men-det-digitala-fortsatter-oka/

Det blir till att ta pulsen på plats.

Calm

Edited by calm

On 2019-04-13 at 09:28, Bebop said:

Album nummer 14 av Mobile Fidelity's Miles Davis-utgivning har just släppts.

Det är så långt mellan släppen att man glömmer bort dessa.

Tack.

Jag gillar Jack Johnson och ser att de har bra rabatt på sacd-utgåvorna av denna serie...