Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag är spekulant på en Auralic Aries och är nyfiken på om ngn här har erfarenhet av denna?

Har god erfarenhet av datorbaserad uppspelning samt flera olika varianter av streamers och tror att detta kan vara rätt väg framåt...

/Micke

Posted

Jag har också en sån på inköpslistan men är frustrerad att ingen verkar ha jämfört de två varianterna med varandra. Då min DAC är hiskeligt effektiv på att äta jitter tänker jag att den billigare ska duga, men det vore ju kul att ha mer än gissningar att gå på… Michael Lavorgna testade den med tidig firmware och gillade den: http://www.audiostream.com/content/auralic-aries-0

Jag ska hålla utkik på CES om en vecka ifall det kommer någon ny produkt i den här kategorin, men hittills ligger Aries i topp för mig.

Posted

Tack ukiro, har läst det jag funnit om dessa. Tråkigt nog verkar det vara mera en pågående produktutveckling när det gäller mjukvarustyrda musikspelare. Tror dock att Auralic har eliminerat de flesta stötestenar nu.

Jag tvekar också över huruvida femto klockorna och den linjära nätdelen är värd en 50% prisökning...

Så frågan kvarstår, är detta bara en Sonos med sämre gränssnitt i "kejsarens nya kläder"?

/M

Posted

Hade jag oändligt med pengar hade jag köpt en Weiss MAN301, men den fantasin är det nog ingen idé att hålla liv i med tanke på priset.

Ett gränssnitt som ska leva under lång tid (och likt all mjukvara kommer kräva uppgraderingar för att hänga med i nya format, operativsystem mm) och det är alltid en risk att det läggs ner. Förr tänkte jag att små aktörer därmed var mer riskabla men sedan Logitech helt brutalt lade ner Squeeze-plattformen så har jag fått tänka om. Kanske är de halvsmå entusiasterna bästa valet ändå.

Jag hoppas ändå att det utkristalliserar sig en framtid där hård- och mjukvara är lite mer skilda åt i stället för att tvingas köpa in sig i ett helt ekosystem. Vad händer när Weiss, Auralic, Simaudio m fl slutar tillverka den hårdvara man köpt—kommer de hålla liv i mjukvaran fortfarande eller kommer man behöva uppgradera för att få tillgång till de nya versionerna?

Som sagt, CES ska bli intressant.

• 1 year later...