Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Nu finns det en risk att vissa vrider på sig lite, ty ljudet i följande produkter är ibland bristfälligt. Till frågan;

Lyssnade på naim mu-so på arken i höstas och tyckte den lät tämligen bra för att vara en streaming produkt, det enda som talar emot den är väl kanske priset.

Har ni några bra tips på andra liknade produkter eller lösningar till ett liknande pris, gärna lite lägre.

Tanken är att den skall stå i köket så den får gärna vara liten och smidig, har lyssnat på både sonos och bose men muson lät betydligt bättre.

God Jul.

https://www.referenceaudio.se/produkter/vis...mp;ref=prisjakt

Posted

Jag antar att du avser ngn form av spelare med inbyggd högtalare? Hifiklubben hade en rätt snygg sak som heter Libratone och den tyckte jag lät trevligt.

Även Denons nya Heos låter trevligt i mina öron, finns i alla möjliga storlekar.

B&W Zeppelin Air?

Finns mycket att välja på...men bra ljud OCH litet format tycker jag personligen är svårt att kombinera.

Vad som är viktigare för mig är dock att handhavandet är fläckfritt och då står Sonos ut även om det lilla jag provat Heos också verkar lovande.

Vh Micke

Posted

Har inte lyssnat på Naim men förutsatt att du har möjlighet att använda Apple Airplay skulle jag som alternativ lyfta fram B&W A7 framför Zeppelin. Högre WAF-faktor och med ett betydligt bättre ljud