Tonkraft Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Nu i lager Senaste tillskottet av Akustikstenar är diffusorstenen som tar hand av frekvenserna från 250Hz till 800Hz. Stenarna är stapelbara och har storlekarna L 600mm H 200mm B 200mm. Stenarna muras eller limmas samman, går även att skruva mot vägg eller liknande. Att användas tillsammans med övriga stenar och material för justering av akustiken i rum som används till musik och filmåtergivning. Gör ett besök för att se, lyssna och upplev hur stenarna kan lösa akustiska problem. Pris 75kr/st Tonkraft www.tonkraft.se Showroom i Göteborg | jan@tonkraft.se | +46 709 742 740 | Quote
Adhoc Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Jan, kan du beskriva lite mer om funktionen på blocken? På RPGs nätsida finns murblock som påminner om dom du visar. Grottar man ner sig lite i RPGs tekniska specar finns olika utföranden / funktioner. Omålat läcker murblocket och är tämligen kasst som diffusor, med ytbehandling fås även en diffuserande funktion utöver absorbtion. Är det likadant för dina? Länk: http://www.rpginc.com/product_Diffusor_Blo...SubPage=Masonry Quote
Tonkraft Posted December 12, 2014 Author Posted December 12, 2014 Jan, kan du beskriva lite mer om funktionen på blocken? På RPGs nätsida finns murblock som påminner om dom du visar. Grottar man ner sig lite i RPGs tekniska specar finns olika utföranden / funktioner. Omålat läcker murblocket och är tämligen kasst som diffusor, med ytbehandling fås även en diffuserande funktion utöver absorbtion. Är det likadant för dina? Länk: http://www.rpginc.com/product_Diffusor_Blo...SubPage=Masonry Hej Blocket läcker inte, utan verkar likadant som målat, då färgen är sprayat och fyller inte några porer, blocket är konstruerat för att fungera som det är och taga hand om de frequenser som dom är konstruerade för Du är välkommen på besök så kan jag demonstrera funktionen för dig Hälsningar Jan Quote
Adhoc Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Tack för inbjudan. Jag bor ganska nära så jag kanske kommer förbi någon dag. Anledningen till att jag frågade om blocken läcker, är att från bilden påminner strukturen om lecablock som ju är porösa och som oputsade läcker igenom låga basfrekvenser ganska obehindrat. Quote
Tonkraft Posted December 12, 2014 Author Posted December 12, 2014 Tack för inbjudan. Jag bor ganska nära så jag kanske kommer förbi någon dag. Anledningen till att jag frågade om blocken läcker, är att från bilden påminner strukturen om lecablock som ju är porösa och som oputsade läcker igenom låga basfrekvenser ganska obehindrat. Blocken som jag visar arbetar bara i mellanregistret och diskanten, altså ingenting i basen till basen används basapsorbenter som tillverkas efter vilken frekvens som det finns problem inom Jag visar och demonstrerar även dem vid ditt besök hos mig Quote
Adhoc Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Jo, det var vad jag trodde också med tanke på kavitetsdjupet. (Vi "pratar" förbi varandra lite angående porositeten och basregistret, säg 100 Hz och nedåt. -Jag tänkte på ifall man använder uppmurade block som en heltäckande vägg ur ljudisoleringssynpunkt till / från omgivningen, inte som basabsorbent / akustikfix inne i rummet.) Quote
Tonkraft Posted December 12, 2014 Author Posted December 12, 2014 Dom stenar som jag här visar , är inte tänkta att användas för att mura upp en hel vägg, vilket inte finns någon anledning till att göra Stenarna används bara där problemen med de frekvenser som är stenarnas arbetsområde, det är där kunskapen om akustik är att klara att finna ut vad insatsen med stenarna ska monteras för att reglera rummet Quote
Recommended Posts