Timbre™ Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Så börjar det dra ihop sig till slut... Hifilivet flyter som bekant genom olika faser och gemensamt för dessa hållplatser är att man aldrig kan veta när ändhållplatsen dyker upp - eller ännu mindre hur den kommer att ta sig ut... Sista hifisteget idag kan bli början på ett nytt i morgon. Kanske är det kartonglivet som har störst vardagspåverkan men det finns ju fördelar med allt. En slags nostalgiutflykt där tveksamheten kan komma krypande över gjorda inköp i det förgångna. Överblicken blir för övrigt god... Mitt planerade Guarnerirum håller sakta men säkert på att förvandlas till en kartongbunker och det är snart ett år sedan den här bilden knäpptes av... Å va' har han nu hittat på... Man kan ju bli trött för mindre... Quote
Richard Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 My God.. Timbre!! Välkommen tillbaka!! Richard Quote
Vox Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Kul att se ditt namn i en tråd igen Timbre. Jag kollade faktiskt datumet på tråden två gånger då jag först trodde det var en gammal tråd, men blev glad när jag insåg att den är skapad idag! Quote
x2000 Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 (edited) Äntligen! Lite som när Booby Ewing i Dallas bara dök upp igen, som om inget hade hänt. Äntligen blir Euphonia Euphonia igen. Skönt. Edited December 6, 2014 by x2000 Quote
P-pan Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Sista hifisteget idag kan bli början på ett nytt i morgon. Att byta fot mitt i dansen kan vara nog så krävande för utövaren Verkligen kul att se dig här på forumet igen. Hoppas allt har fallit på plats till full belåtenhet. Quote
Bebop Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Mitt planerade Guarnerirum håller sakta med säkert på att förvandlas till en kartongbunker och det är snart ett år sedan den här bilden knäpptes av... Det skall börjas i tid det som krokigt skall bli säger ordspråket och det passar kanske bra in på den resa du gett dig ut på. Ett år av cellulosadoft från hifi-kartonger måste varit en utmaning. Kul att se dig igen. Quote
Ekman Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Välkommen tillbaka! Det här stället är inte riktigt det samma utan ägarens närvaro Quote
Timbre™ Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Tackar så mycket! Tiden har varit fylld av hifi på basnivå plus försök att sätta mig in i en helt ny värld. Här kommer stenåldersrötterna in i bilden och utan stadsarkeologi hade det överhuvudtaget inte blivit något nytt lyssningsrum för min del... :Shame On You: Soulvibrationerna kommer att ledas ner i jorden och jag återkommer till detta lite längre fram... Quote
Engelholm Audio Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Tackar så mycket! Tiden har varit fylld av hifi på basnivå plus försök att sätta mig in i en helt ny värld. Kul att se du är tillbaka. Chilenska viner är bra och just detta måste va med rätt driva... Quote
Timbre™ Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 Kul att se du är tillbaka. Chilenska viner är bra och just detta måste va med rätt driva... Fritt översatt skulle Casillero del Diablo stå för "djävulens vinkällare" så det är kanske säkrast att låta startskottet gå direkt... Quote
Timbre™ Posted December 6, 2014 Author Posted December 6, 2014 "Bänkar mig" Det kommer att bli en lång sittning innan allt det här är klart. Ibland har man tur och det visade sig vara en verkligt hifiintresserad geotekniker som hanterade spakarna i grävmaskinen. Quote
Rightrider Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Äntligen! Jag skriver inte många inlägg, men detta va så kul att jag måste Quote
Apexorca Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 (edited) Tjenare Timbre! Detta skall bli kul. Kul att du är tillbaka. Edited December 6, 2014 by Apexorca Quote
Matrixen Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jag har fått meddelat från gemensamma bekanta att du lever och haft lite större project på gång Timbre, så jag har förstått att inte oroa mig i din frånvaro, men det är mycket roligt att se dig tillbaka online! Quote
LISTEN TO MUSIC Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Välkommen tillbaka Euphonia världen. Du har varit saknad Men jag måste erkänna att forumets medlemmar har fyllt i dina skor på ett strålande sätt. Apexorca vill jag berömma särskilt mycket med flera toppreportage under året; och i med sitt stora engangemang har han utvecklat forumet i lite ny riktning där vi ofta fått hans åsikter kring ljudet om produkterna i detta sammanhang. Detta har gett mig en dimension och extra nyfikenhet i hans reportage. Men just nu ser jag fram emot ett nytt reportage från ditt nya hus med ett nytt fint hifi-rum och ett kommande besök! Du är så varmt välkommen tillbaka! I din frånvaro har andra tagit vid och tillsammans har detta forum vuxit och med din kommande närvaro och ditt stora engagemang kommer detta forum växa till en ny dimension Mvh Claes Quote
new order Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Men vad skådar mitt norra öga! Härligt att ha dig tillbaka Timbre! Quote
new order Posted December 6, 2014 Posted December 6, 2014 Jag håller med LTM. Du har varit saknad Timbre. Ska bli intressant att se vad detta stora uppehåll har berott på. Quote
calle_jr Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Ett hifi-reportage som inleder med en schaktmaskin kan ju bara vara seriöst. Quote
Timbre™ Posted December 7, 2014 Author Posted December 7, 2014 Ett hifi-reportage som inleder med en schaktmaskin kan ju bara vara seriöst. Fyller på med lite shaktistenar så det blir mer hifirelaterat men kanske inte lika seriöst... Tack till övriga för returvälkomnandet och i inledningsfasen väntar mycket underground... Quote
zood Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Fyller på med lite shaktistenar så det blir mer hifirelaterat men kanske inte lika seriöst... Jag vill oxå ha en Shaktimaskin! Quote
calm Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Vilken stark uppstart på återkomsten! Skall bli spännande att följa ditt nya "hifibygge" och hur det tar form. Ett dedikerat lyssningsrum måste ligga högt på önskelistan! Välkommen tillbaka! Calm Quote
byZan Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Med lite grävande, både journalistiskt och rent fysiskt så kan man hitta sådant man trodde var gömt för evigt. Det här bådar gott - Timbre tillbaka, lära sig lite om arkeologiskt arbete och kanske lite om stenåldern, men också uppackning av kartonger med saker som ska ställas upp, tweakas o s v. Jag är beredd och tycker att det ska bli spännande att följa denna tråd, jag har gott om tid - så för en gångs skull får du ta det i maklig takt /byZan Quote
bigblue Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Härligt! Vilken glad överraskning denna regntunga söndag. Ska bli spännande att se vart detta leder Quote
Timbre™ Posted December 7, 2014 Author Posted December 7, 2014 Med lite grävande, både journalistiskt och rent fysiskt så kan man hitta sådant man trodde var gömt för evigt. /byZan Man vet ju aldrig vad som kan dyka upp när det skall lyftas sten... Nu stod kanske detta grävande inte högst upp på önskelistan då samtliga kostnader faktureras den som söker bygglov men ur en positiv synvinkel är det alltid spännande att få ta del av sina rötter... Saxar ut förundersökningsprotokollet: Förundersökningsområdet ligger i ett kulturlandskap med ett flertal lämningar från alla förhistoriska perioder. Fastigheten där den delen av fornlämningen som undersöktes finns ligger på mellan 26 till 36 meter över havet. När havsnivån stod vid denna höjd var hisingsområdet en skärgård och området har en gång utgjort en ö. Under stenålder kan ön ha haft ett strategiskt läge och fungerat som en skyddad plats varifrån grupper av kustjägare har kunnat utgå vid jakt. Fornlämningen undersöktes dels med hjälp av schaktmaskin med vilken man grävde provschakt samt för hand med skärslev och spade. Från fornlämningen finns insamlat material som lämnats till Göteborgs arkeologiska museum. I detta material finns bl.a. spånkärnor, skrapor, kärnor, pilspetsfragment, kärnyxor, ett hålslipat bryne i bergart samt två keramikskärvor. Så blev det plötsligt varmt och skönt för ungefär 4000 år sedan och Atlanten bredde ut sig. Kanske det kröp omkring bronsålderskrabbor på havets botten bland flintyxorna och hur som helst leder detta in på projektets första akustiska insats. Quote
Harryup Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Hejsan, och kul att se nya reportage direkt. Ett Shaktistenbrott är ju lite udda att ha på tomten. mvh/Harryup Quote
eliot Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Kul att du är tillbaka Vi har saknat dig..... - Det skall bli mycket intressant att få se vad du hållit på med Quote
Shamrock Posted December 7, 2014 Posted December 7, 2014 Jag kan bara stämma in i den samlade välkomstkören och önska dig välkommen tillbaka. Du är en grundsten (eller kanske Shaktisten) i Euphoniabygget. /shamrock Quote
Daniel Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 (edited) Välkommen tillbaka Timbre! Man har saknat din personliga och härliga vinkel på hifi-världen. Alltid nyfiken, öppen och intressant. Edited December 8, 2014 by Daniel Quote
Recommended Posts