Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vi har nöjet att presentera vår nya agentur ”Analog Domain GMBH”.

Vi har spelat med deras kostsamma monoblock ”Artemis” tillsammans med Coltrane Supreme 2 på mässa både i Hong Kong och i Göteborg nu senast i september. Ljudet har tagit oss med storm och vi har inte hört något liknande från någon annan förstärkare någonsin. Dessa är som sagt mycket kostsamma och kostar ca 1000000:-/par.

Nu har Analog Domain släppt en ny serie kallad ”The Isis” som ligger i betydligt lägre prisklass utan att försaka något i kvalitet, tvärtom faktiskt. Detta är det bästa vi har hört. Punkt!!!

m75d%20white%20covers%20front%20view%20medium.jpg

Den finns i två varianter. En integrerad förstärkare och ett stereo slutsteg. Dessa lämnar 2x250W i 8 Ohm och 2x400W i 4 Ohm. Dessa båda går att bryggkoppla och man kör dessa tillsammans. Man använder då försteget i den integerade förstärkare och kör då effektstegen i den integrerade och slutsteget monokopplat. Då man får försteg och två st monoblock i två lådor (istf 3). De lämnar då 500W resp 800W per kanal. Mycket smart då man kan börja med den integrerade och sedan om man vill komplettera med slutsteget och få då två monoblock med försteg.

m75p%20white%20covers%20front%20medium.jpg

m75d_m75p_white_set_rear.jpg

Mer info finner du här .

Priser:

Integrerad M75D std finish 152000:-

Stereo/mono steg M75P std finish 137000:-

För er som är intresserade så kommer vi att vara på butiksdemo i Stockholm hos Audioconcept 5-6 December och vi spelar då på två st ”The Isis M75P” monokopplade.

Edited by Mårten Design
Posted
Olyckligt namnval i dessa tider.

Kan man tycka men jag citerar en känd forumägare (Pac) "Isis är namnet på en egyptisk gudinna som hade sitt namn långt innan terrorgruppen "Islamska staten, Irak och Syrien" fanns". Dessutom så heter de numera enbart IS.

Leif

Posted

Jag måste säga att det jag hört från detta märke är anmärkningsvärt bra. Dessutom är det något i designen och känslan i produkterna som verkligen talar till mig.

Kul att ni nu fått ta hand om dem.

Posted

Håller med E.A ...

riktigt snygg :mm:

Designen påminner i.o.f.s en hel del om T+A's dac 8:a.

Har det något naturligt samband tro :?:

Jag får nog boka upp den 5-6:e december för demon hos Audio Concept.

Posted (edited)
Vem säljer den i Sverige?

Den är precis ny men kommer att finnas hos Audioconcept i Stockholm till att börja med. Vi kommer att vara hos Audioconcept nu på fredag och lördag för demo av bland annat Analog Domain.

Mvh

Edited by Mårten Design