Neodynium Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Pga minskat intresse så säljer jag härmed alla hifiprylar... har inte tröttnat på musiken eller direkt på hifin men foto intresset har tagit överhand. Jag lär aldrig sluta med hifi riktigt dock.. jag lär köpa hifi igen.. förmodligen i en annan prisklass dock. Säljer min Purist Audio Dominus Rev C (Senaste versionen) AES/EBU 110 Ohm XLR digitalkabel 1.5m (+ ca 25cm till kontakten så totalt närmre 2m).. den är i mycket bra skick. Fantastiskt kabel.. säljer inte den för att uppgradera.. skall nergradera pga annan hobby som kostar mycket (foto). Jag har inte testat något som har kommit i närheten av denna kabel. Om du inte tror att digitalkablar gör någon skillnad.. då kommer du bli chockad! Har har den just nu imellan en Sony CDP X5000 transport och en dCS Elgar 24/192 Dac till ett par Stax Omega II som drivs med deras toppmodell av förstärkare. Super ljud! =) Sämre digitalkabel imellan så tappar man mycket.. närvaron, tystheten/mörket (inget brus) samt rummet (om det nu fanns ett rum på själva inspelningen). Nypris i Sverige är runt 24.000:- SEK. Jag vill ha 7000:- SEK Jag har även en dCS Elgar 24/192 DAC till salu.. Superskick och nyligen uppdaterad på fabrik till senaste mjukvara samt koll av hårdvara. Går inte att jämföra med något runt de pengarna.. antingen köper man en dCS Elgar eller så får man hoppa på en Accuphase värsting el liknande för att komma nära!! Klart en av världens absolut bästa DACar oavsett pengarna. Nypriset låg på cirka 130.000:- SEK. Jag vill ha 38kkr för den Har också ett Stax set... Omega II hörlurar samt Stax SRM-007t hörlursförstärkare. De är cirka ett år gamla. Bra skick! Nypris i Sverige är runt 60.000:- SEK.. jag vill ha 20kkr SEK. Allt emballage finnes och är i bra skick. Maila gärna om ni har frågor.. ring gärna inte om ni bara vill prata. =) Kan också tänka mig att byta anläggningen mot kamera utrustning. Nikon 35mms objektiv.. gärna tele.. men också Canon är intressant. Även Mellanformat. Dock digitalt och av nyare sort. Proffs utrustning. 035-156694, 070-2067037 Mail: 035.156694@telia.com Mvh, Patrick J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted December 16, 2004 Author Share Posted December 16, 2004 Upp! =) Priserna är sänkta! Mvh, Patrick J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted December 20, 2004 Author Share Posted December 20, 2004 Upp igen.. verkligen ingen som är intresserad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 Upp! Sänkta priser igen!!! God Jul till er alla!! /Neo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted January 7, 2005 Author Share Posted January 7, 2005 Sänkta priser igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 dCS Elgar, Dominus samt Sony transport är sålda!! Stax systemet är sänkt till 20.000:- SEK!!! Sänker inte en krona till!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Upp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Om någon är intresserad av enbart drivern så slår jag till på lurarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JMlab Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Neo du har PM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts