sprudel

Vad har du för slutsteg?

Recommended Posts

En liten sammanställning över medlemmarnas slutsteg vore spännande.

Jag börjar:

Till huvudhögtalare Plinius SA-102, till basdelen 2xHypex NC 400

Bara att fylla på. :)

Jag har:

2* Bryston 28B-SST (monoslutsteg 1250w@8ohm)

1* Nad 208

1* Gryphon Encore (2*500w@8Ohm)

1* Rotel RB-850

1* Hemmabygge basserat på lm3886

Använder för närvarande bara 28B-SST-stegen

En liten sammanställning över medlemmarnas slutsteg vore spännande.

Jag börjar:

Till huvudhögtalare Plinius SA-102, till basdelen 2xHypex NC 400

Bara att fylla på. :)

Edge NL 10

Rotel-870 BX och Naim NAP 90. Båda huserar i klädkammaren.

Ingår i två kompletta system som jag vete tusan vad jag ska göra med. De bara står där och blir mer och mer vintage :)

Hur gillar du Devialeten? Har själv rätt starka funderingar på att köpa en 200:a till mina Focal Electra 1038Be. Har ett par saker som passar mig fint känns det som, MC riaa och subutgång.

Devialet 200 går fn i demorummet.
Edited by octavia rs

Hur gillar du Devialeten? Har själv rätt starka funderingar på att köpa en 200:a till mina Focal Electra 1038Be. Har ett par saker som passar mig fint känns det som, MC riaa och subutgång.

Jag tycker om den på flera sätt, både ljudligt och funktionsmässigt. Kör med iMac via USB in och även en skivspelare med MC pickup. Du förstår säkert vilka olika högtalare som går tillsammans med Devialeten här hemma och alla modellerna funkar finfint. Subutgången är kul och jag har i annan tråd för nån månad sedan pratat om möjligheterna att med Devialet köra en halv-aktiv lösning där Devialet driver mellanregsiter och diskant samt gör en HP-filtrering samt skickar ut en LP signal till slutsteg och vidare till dedicerade subbar. Har på gång att testa detta på mina Staff, f.ö. :)

Jag tycker om den på flera sätt, både ljudligt och funktionsmässigt. Kör med iMac via USB in och även en skivspelare med MC pickup. Du förstår säkert vilka olika högtalare som går tillsammans med Devialeten här hemma och alla modellerna funkar finfint. Subutgången är kul och jag har i annan tråd för nån månad sedan pratat om möjligheterna att med Devialet köra en halv-aktiv lösning där Devialet driver mellanregsiter och diskant samt gör en HP-filtrering samt skickar ut en LP signal till slutsteg och vidare till dedicerade subbar. Har på gång att testa detta på mina Staff, f.ö. :)

Devialet 200

Använde också USB i början men kan rekomendera ett byte till Ethernet. Upplever det som en stor ljudmässig förbättring.