Tonkraft Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 (edited) Det finns flera sätt och matrial att justera rumsakustik med Jag har valt att använda mig av matrial som gör ett rum efter justering så likt ett vardagsrum som möjligt Med olika dekorationer anpassar jag tiill den intriör och stil som önskas alternativt att du gör det själv med instruktioner av mig för att få ett bra resultat Matrialen som jag använder mig av, går att intergrera Hi Fi möbler med också När jag lyssnar in ett rum för att bestämma åtgärd för justering använder jag mig av mina erfarenheter jag har från att arbetat med rum som har haft mycket svåra förhållanden Jag har lärt mig att lita på mina öron vad dom hör, analyzera det till en konkret lösning Kanske låter som hokus pokus, men alla mina 6 showrum har jag justerat på detta sätt och jag har inte dom lättaste förhållanden som jag valt med vilja för att demonstrera att det går att få till en bra ljudåtergivning Nu i efterhand har jag mätt upp rummen för att se om jag hört rätt, jag kan konstatera att jag kan fortfarande lita på mina öron Kunder och besökare med god erfarenhet av ljud har uttryckt sig med välbehag till upplevelsen, kom och lyssna så får vi se vad du tycker Dom rum jag har är på 14m2, 30m2, 45m2 55m2 65m2 och 75m2 för att ha ett rum som är i ungefar sådan storlek som ni har Matrialen som jag använder mig av är lerkulestenar med viss storlek av lerkulor , diffusore av lerkulestenar med hantering av frekvenser 250Hz, 300Hz, 350Hz 400Hz, 500Hz 600Hz, 700Hz, 800Hz. för reflexer och rumble akustikmatrial av olika tjocklek Basabsorbenter tillverkar jag till ställen där det behövs Jag tror att ni kommer att förstå ,när ni lyssnar till resultatet när ni kommer på besök, bild och upplevelse säger mer än 1000 ord brukar man säga, och det vill jag hålla med om. Ni kan på fotot se hur matrialen ser ut. Jag hälsar er välkommen på besök för demonstration och diskusion om just dina problem Ring 0709-742740 och avtala tid Hälsningar Jan Edited October 9, 2014 by Tonkraft Nordic AB Quote
Recommended Posts