Kilgore Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 (edited) Ett rum som jag hade stora förhoppningar om var Usher. Jag minns fortfarande hur bra det lät i ett litet hotellrum på mässan i Malmö för många år sedan när deras CP-8571 spelade tillsammans med Electrocompaniet elektronik, magiskt! Minns även andra tillfällen med både mindre och större varianter av Usher då det låtit riktigt bra. Det var därför jag blev besviken över ljudet i detta relativt stora rum. Ljudet kändes innestängt o ville inte alls släppa från högtalarna. Om det var uppställning, elektronikval , rum eller en kombination av dem alla vet jag inte, men jag tror nog att deras nya Grand Tower kan prestera mkt bättre än de gjorde på mässan. Elektroniken var en blandning av Uhers egna slutsteg (känner ni igen utseendet?) ett äldre ARC försteg, tror det var en Pro-Ject spelare, som kanske hade behövt mer kärlek vid inställningen, och en Naim streamer. Ngn typ av extern kopplingslåda eller filter, så att de kunde köra med ett stereoslutsteg till basarna och ett till mellanregister/diskant Edit: glömde en bild Edited October 31, 2014 by Kilgore Quote
Kilgore Posted October 31, 2014 Posted October 31, 2014 I nästa rum lät det betydligt bättre, Gold Note stod för elektronik o vinylspelare och det var Spendor D7 som gjorde om musiksignalen till ljudvågor Tycker Spendor har ett mkt trevligt o lättlyssnat ljud, här släppte ljudet från högtalarna. Gold Note had jag into så mkt erfarenhet, men get gav helt klart mersmak elektroniken som spelade i närbild På torrdemo stod denna vinylvärsting, även den från Gold Note Quote
Kilgore Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Då hade jag inte mer bilder från Göteborg den här gången… Nu ska jag bara gå igenom CPH-bilderna o välja ut de bästa, så kommer det snart en tråd på ett forum nära er… Det kommer även en uppackningstråd om det kan vara av intresse Quote
Apexorca Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 (edited) Då hade jag inte mer bilder från Göteborg den här gången… Nu ska jag bara gå igenom CPH-bilderna o välja ut de bästa, så kommer det snart en tråd på ett forum nära er… Det kommer även en uppackningstråd om det kan vara av intresse Tackar igen för fina bilder och text Kilgore! Jag hade verkligen trott att Uscher Grand Tower skulle låta bra, men det är så med mässor. De låter säkert bra i annat rum. Edited November 2, 2014 by Apexorca Quote
Rydberg Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 -------- Jag skall nog köpa ett par till mitt lilla TV rum faktiskt, för jag var grymt imponerad. Detta rum var Parks näst största överraskning... Blev det några Guru för dig Apex? Quote
Apexorca Posted November 10, 2015 Author Posted November 10, 2015 Blev det några Guru för dig Apex? Nej! De lät riktigt bra när jag fick dem demade i butik. Så ljudmässigt var det klart godkända. Det är en bra högtalare i mina öron. Det var andra anledningar till att det inte blev affär. Quote
Rydberg Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 Synd! Det är beroendeframkallande högtalare, man gillar dem bara mer o mer Quote
Recommended Posts