Jump to content

Arken Lifetime Achievement- Peoples Choice


sladd

Recommended Posts

Per Lundahl på Lundahls Transformers. Förser hela världen med sina transformatorer till förstärkare och inte minst step-up-transformatorer som berikat våra liv. En doldis gömd bakom förstärkarchassin som är värd en plats i ljuset.

Link to comment
Share on other sites

Lägger min röst på Matts Odemalm som i vart fall har räddat mitt hifiliv genom sina kluriga uppfinningar och fått mig att inse rummets och akustikens betydelse för ljudåtergivningen. Har man inte akustiken med sig så kan man lägga hur mycket pengar som helst på annan utrustning och resultatet blir inte bättre.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Lägger min röst på Matts Odemalm som i vart fall har räddat mitt hifiliv genom sina kluriga uppfinningar och fått mig att inse rummets och akustikens betydelse för ljudåtergivningen. Har man inte akustiken med sig så kan man lägga hur mycket pengar som helst på annan utrustning och resultatet blir inte bättre.

Calm

Håller helt med Calm!

Jag röstar också på Magic Matts

tommy

Link to comment
Share on other sites

Ur ett globalt perspektiv borde det vara Matts Odemalm.

Han har ett koncept till vad rumsakustik skall bidra och inte bidra med. Han kan både beskriva och demonstrera detta i detalj och har utvecklat komponenter och metoder för att förverkliga det i våra lyssningsrum.

Link to comment
Share on other sites

Då antalet medlemmar här är så få, i förhållande till andra aktuella forum inom samma nisch, är tyvärr de fåtal röstar som kommer in här försumbara i sammanhanget.

Vinnaren kommer att blir den som "sektmedlemmarna" bestämmer sig för att rösta på. ;)

Link to comment
Share on other sites

Då antalet medlemmar här är så få, i förhållande till andra aktuella forum inom samma nisch, är tyvärr de fåtal röstar som kommer in här försumbara i sammanhanget.

Vinnaren kommer att blir den som "sektmedlemmarna" bestämmer sig för att rösta på.

Vox, du kan fortsätta med din missunnsamhet och dina försök att så split, men det slår bara tillbaka på dig själv. Du framstår som en gnällspik med bristande verklighetsuppfattning.

Alla som går in på andra forum och tittar ser att det är helt diversifierat och inte uppgjort på något sätt. Här på Euphonia har mer än hälften röstat på en enda kandidat (ännu större andel om man räknar bort dem som mest hänger på andra forum), och det ser man inte på något annat forum än så länge. Så sluta upp med att försöka smeta ned andra forum med dina lögner.

Link to comment
Share on other sites

Är det okej att man röstar på alla forumen eller skall man vara gentleman och nöja sig med att rösta på det där man hänger mest?

/ptr

Enligt arrangören är tanken att det är "Röster per forum", oavsett procentuell tid för medlemmar på respektive ställe. Jag tror inte att det är ändrat.

Men man kan ju vara gentleman och inte registrera sig på ett forum enbart för att kunna rösta. :)

Edited by Almen
Link to comment
Share on other sites

Vox, du kan fortsätta med din missunnsamhet och dina försök att så split, men det slår bara tillbaka på dig själv. Du framstår som en gnällspik med bristande verklighetsuppfattning.

Alla som går in på andra forum och tittar ser att det är helt diversifierat och inte uppgjort på något sätt. Här på Euphonia har mer än hälften röstat på en enda kandidat (ännu större andel om man räknar bort dem som mest hänger på andra forum), och det ser man inte på något annat forum än så länge. Så sluta upp med att försöka smeta ned andra forum med dina lögner.

Hoppsan, en som kände sig träffad utan att jag ens nämnt något specifikt forum vid namn. ;)

Link to comment
Share on other sites

Egentligen tycker jag också att Lifetime Awards skall vara något som betyder att man har hållit på länge och som jag uppfattar det till HiFi-Sveriges fromma.

Personligen är min åsikt att Erik Perka Andersson borde vara en bra kandidat.

Om det inte hetat lifetime kunde man valt vem som helst men man borde kanske betat av de "gamla rävarna" först.

mvh/Harryup

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som jag skulle kunna tänka mig belöna vore Mats Meyer-Lie när jag tänker efter lite. Läste Hifi och Musik rätt mycket under 80 och 90 talet. Många reportage och tester som jag läste med stort nöje var av honom.

Det var hans reportage som gjorde mig nyfiken på Krell. Rör. Allt exotiskt som behandlades.

Link to comment
Share on other sites

Arken Lifetime Achievement Award "peoples choice" gick mycket riktigt till Erik Andersson.

Han är meddelad och blev mycket glad över utmärkelsen. Pga av hälsoskäl, egna och andras i familjen - kan han ej närvara utan sänder en person han själv valt ut att hämta priset i hans ställe.

Välkomna till banketten lördag kväll!

http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

https://www.facebook.com/goteborghifishow.se?ref=tn_tnmn

#arkenmässan

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...