Jump to content

Dags för nästa steg

bigblue
 Share

Recommended Posts

9 minutes ago, LPL said:

Även om det inte sitter kondensatorer eller liknande i kabeln så har du kapacitans mellan ledarna vilket kan variera rätt ordentligt beroende på kabelns uppbyggnad.

Jo de är där ju det är jag väl medveten om men en "normalt" designad signalkabel brukar man ju ändå försöka hålla nere kapacitansen och de skulle troligtvis behöva vara verkligen onormalt stora värden för att få en förstärkare att reagera på att kabeln enbart är ansluten till den.

Det känns inte som att de är någon större mening i att spekulera mer i detta de som troligtvis kan svara på vad som händer är antingen Shunyata själva eller Gryphon och jag antar att @bigblue skaffat eller tänkt prova någon annan kabel som antagligen inte uppvisar samma fenomen.

• 1 month later...

Det är ju egentligen först nu som man kan säga att man äger en rull-bandspelare...

I enighet med den rådande WAF-doktrinen så måste störande element kunna föras undan med kort varsel om situationen så skulle kräva. 

Ska-kravet är precis som hos brandkåren 90 sek  :outdoor:

Nej, så allvarligt är det som tur inte. Men av praktiska skäl kan jag inte ha bandaren ståendes framme hela tiden. 

Det löses dock med en rullbräda samt ett egenritat ställ i plexiglas där B67:an kunde luta sig tryggt tillbaka i 22,5 grader.

En vinkel som gör att man jobba med rullbanden under rimligt ergonomiska former. 

75973914_studersmalljpg.thumb.jpg.32199858a853a51617fa93f4f926d145.jpg