A/Wing. Posted August 23, 2014 Posted August 23, 2014 Mässan närmar sig med stormsteg och det blir säkert trevligt på alla sätt med många intryck och kanske även nyheter som kan vara intressanta. Men det kommer ju en tid då mässan stänger och vad göra då? Det jag tänker på är om vi kan träffas. Så dom som ska göra mässan på två dagar och då slå dö på några timmar på kvällen. Antingen ute på stan eller en liten mingel-träff hemma hos mig kanske kan va något.Det blev ju ingen Euphoniaträff detta året hemma hos mig så det kanske funkar bättre denna gång. Blir det av hemma hos mig så kan jag inte ta lika mycket folk som vanligt på grund att det blir till att sitta enbart inomhus och då blir det lite trångt. Så max 8-10 pers. Hoppas vi kan träffas oavsett vad det blir för upplägg. Quote
Kilgore Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Jag ska till mässan med 3 andra hifikompisar. Dock är de inte medlemmar på detta forum. Så det blir lite för trångt för hemmamingel kan jag tänka Är det fler än A/Wing som ska till Arken? Isf kanske vi ses på ngn av de alla hifiplatserna under helgen för lite mingel, fika eller kanske en öl Då vi ska bo på Opalen tänkte vi börja där på lördagen, och sedan beta av Elite, Marten och Hifi Stället. På söndagen blir det Arken för hela slanten. Har ni några speciella saker ni ska titta/lyssna extra på? Jag hoppas det spelas på Devialet i flera rum då jag är väldigt sugen på en sådan… Dessutom tänkte jag inviga mitt nya Fujinon XF10-24/4 R OIS Quote
Svanteborg Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Jag ska dit med en kollega på lördagen bara, vi bor ju såpass nära så vi åker hem efteråt. Han har dessutom familj och småbarn så han vill väl inte ut och dricka öl antar jag. Ska kolla in de nya QRS, definitivt ett besök i Dynaudio-rummet men i övrigt ingen plan lagd! Något man absolut inte får missa? Quote
Bebop Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Vi är ett gäng på 3-4 i en bil. Vi bor traditionsenligt på Spar hotell i Majorna. Vi åker upp tidigt på fredagen och ägnar dagen åt vinyljakt. Sedan heldag på Arken under lördagen och Opalen/Elite under söndagen. Butikerna hoppar vi över denna gång. De tar vi under hösten. Restaurangbesök fredag och lördag kväll. Kameran lämnar jag hemma denna gång. Det brukar finnas gott om fotografer i Göteborg. Quote
byZan Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Jag vet inte om det blir bil eller tåg men ner till Göteborg ska jag och självklart försöka hinna med så mycket jag kan. Allt beror också på om och när det blir operation av axeln, man kanske får en återbuds tid? Lite svårt att planera fullt ut m a o. Om jag får någon med mig vet jag inte än, förhandlingar pågår har jag hört? Tar väl in någonstans i stan där det finns lediga rum och hänger gärna med på middag eller så! Bra om det är promenadavstånd för bilen tar jag inte en sådan samkväms afton /byZan Quote
Bebop Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Tar väl in någonstans i stan där det finns lediga rum och hänger gärna med på middag eller så! Bra om det är promenadavstånd för bilen tar jag inte en sådan samkväms afton Bussar går mellan ställena en gång i timmen och ingår i biljetten vilken f ö rekommenderas att köpa över nätet för att slippa köer som kan vara långa, framför allt på arken. Omkring hundra meter i 3-4 led är ingen ovanlighet. Viktigast är att bo nära spårvagnarna, köpa ett weekendkort av något slag och Göteborg ligger för dina fötter. Och skulle det misslyckas finns taxi. Vårt hotell ligger nära skivbutikerna vilket känns viktigast för oss. Hifi har vi ju redan Quote
Richard Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Naturligtvis blir det Arken igen. Jag och två kompisar tar tåget lördag morgon. Bor på Opal så det får bli stan på lördagen och Hissingen på söndagen. Ska bli kanonskoj. Quote
calm Posted September 6, 2014 Posted September 6, 2014 Kör ner tidigt på fredag morgon och räknar med att hinna med butikerna på eftermiddagen. Bor centralt i stan och räknar nog med att besöka Avenyn och Opalen på lördag fm. Arken kanske på söndagen. Tar gärna tips om skivbutiker från Bebop mfl. Calm Quote
Bebop Posted September 6, 2014 Posted September 6, 2014 I följande länk (i högra spalten) finns lite adresser. Göteborgarna kan ju kommentera butikerna lite bättre än jag. För egen del kommer jag i vart fall att besöka följande butiker. Skivhallen Majorna, Älvsborgsgatan 35 - ny butik för mig. Min kompis Nisse var där i somras och fick fatt i många bra plattor i utmärkt skick. Nisse blir vår guide. Music Lovers Records, Västra hamngatan 6 - också ny för mig. Jag har gjort några inköp via Discogs och de ser ut att ha en del intressant musik. Bengans, Stigbergstorget 1 - gammal bekant för de flesta antar jag. Ett varuhus av musik med fikamöjligheter. Quote
Rehifi Posted September 6, 2014 Posted September 6, 2014 Några vänner har sagt att denna också ska vara trevligt: https://www.facebook.com/LinneSkivbors / Andreas Quote
wrong Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Jeg kommer også på arken og er der under hele messen. Det bliver hyggeligt/treveligt? jeg ville ellers gerne høre dine dragon men det lader sig nok ikke gøre desværre. MVH WRONG Quote
Vinylcalle Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Några vänner har sagt att denna också ska vara trevligt: https://www.facebook.com/LinneSkivbors / Andreas Har du också hittat hit Själv ska jag stå och ta emot kunder i butiken som vanligt på lördagar ingen rast och ingen ro. Hade varit kul att gå på mässa annars. Hoppas på lite bilder samt rapporter ifrån diverse håll. MvH Carl Quote
pärr Posted September 9, 2014 Posted September 9, 2014 Mässan närmar sig med stormsteg och det blir säkert trevligt på alla sätt med många intryck och kanske även nyheter som kan vara intressanta. Men det kommer ju en tid då mässan stänger och vad göra då? Det jag tänker på är om vi kan träffas. Så dom som ska göra mässan på två dagar och då slå dö på några timmar på kvällen. Antingen ute på stan eller en liten mingel-träff hemma hos mig kanske kan va något.Det blev ju ingen Euphoniaträff detta året hemma hos mig så det kanske funkar bättre denna gång. Blir det av hemma hos mig så kan jag inte ta lika mycket folk som vanligt på grund att det blir till att sitta enbart inomhus och då blir det lite trångt. Så max 8-10 pers. Hoppas vi kan träffas oavsett vad det blir för upplägg. Jag kommer nog ner om jag kommer loss... Vem vet kanska man får en sittplats någonstans framför härligheten /Pärr Quote
Grottmannen Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 I följande länk (i högra spalten) finns lite adresser. Göteborgarna kan ju kommentera butikerna lite bättre än jag. För egen del kommer jag i vart fall att besöka följande butiker. Skivhallen Majorna, Älvsborgsgatan 35 - ny butik för mig. Min kompis Nisse var där i somras och fick fatt i många bra plattor i utmärkt skick. Nisse blir vår guide. Music Lovers Records, Västra hamngatan 6 - också ny för mig. Jag har gjort några inköp via Discogs och de ser ut att ha en del intressant musik. Bengans, Stigbergstorget 1 - gammal bekant för de flesta antar jag. Ett varuhus av musik med fikamöjligheter. Är du ändå på Bengans så har du största beg.butiken i GBG, Andra Långgatans skivhandel, ett stenkast bort: http://www.andralang.se/ Sen finns det nån butik längs vägen, på andra sidan Stigbergsliden, Skivor och Musik heter den om jag minns rätt. Mediokert urval men med lite tur kan man hitta nåt bra. (Det är alltså snett mittemot över korsningen vid Bengans) Sen ska Bebop få ett specialtips, här är butiken för dig: http://www.penniesfromheaven.com/ Quote
plundin™ Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 Sen finns det nån butik längs vägen, på andra sidan Stigbergsliden, Skivor och Musik heter den om jag minns rätt. Mynt & Musik heter den, mest junk, tror att jag köpt en bra LP där under dom 20 år jag bott i Göteborg (brukar dyka in varje gånga jag har vart på Bengans i hopp om att göra ett fynd)! (Dom har även en butik på på Odinsgatan, nästan vid Svingeln och dom har ofta ett något bättre utbud av Vinyl) ... Strax nedanför M&M på Stigbergsliden ligger Amadillo Records (om dom inte flyttat), vilket kan vara intressant för Rockjägaren... Sen ska Bebop få ett specialtips, här är butiken för dig: http://www.penniesfromheaven.com/ Osäker på om Evert har extra öppet när det är mässa, men normalt har han bara öppet tre dagar i veckan nu för tiden (tis-ons-torsdag om jag minns rätt, bäst att ringa och kolla om man tänker sig dit! /ptr Quote
Grottmannen Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 Mynt & Musik heter den, mest junk, tror att jag köpt en bra LP där under dom 20 år jag bott i Göteborg (brukar dyka in varje gånga jag har vart på Bengans i hopp om att göra ett fynd)! (Dom har även en butik på på Odinsgatan, nästan vid Svingeln och dom har ofta ett något bättre utbud av Vinyl) ... Strax nedanför M&M på Stigbergsliden ligger Amadillo Records (om dom inte flyttat), vilket kan vara intressant för Rockjägaren... Osäker på om Evert har extra öppet när det är mässa, men normalt har han bara öppet tre dagar i veckan nu för tiden (tis-ons-torsdag om jag minns rätt, bäst att ringa och kolla om man tänker sig dit! /ptr Jaså har han så lite öppet numera. Han är väl pensionerad för länge sedan? Fantastisk butik annars tycker jag. Quote
plundin™ Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 Jaså har han så lite öppet numera. Han är väl pensionerad för länge sedan? Fantastisk butik annars tycker jag. Jopp, Han börjar närma sig 80 och har problem med en höft... Göteborgs Trevligaste Skivbutik/Antikvariat om du frågar mej! /ptr Quote
BTS Posted September 10, 2014 Posted September 10, 2014 Göteborgs Trevligaste Skivbutik/Antikvariat om du frågar mej! /ptr Det håller jag med om och därifrån har jag hittills inte gått tomhänt. Quote
A/Wing. Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 Jeg kommer også på arken og er der under hele messen. Det bliver hyggeligt/treveligt? jeg ville ellers gerne høre dine dragon men det lader sig nok ikke gøre desværre. MVH WRONG Hej Wrong. Kul att du kommer till Göteborg har du lust så kan vi säkert ordna någon lyssning hemma hos mig någon av dagarna det är bara att höra av sig till mig. Mvh Anders Quote
A/Wing. Posted September 10, 2014 Author Posted September 10, 2014 Jag kommer nog ner om jag kommer loss... Vem vet kanska man får en sittplats någonstans framför härligheten /Pärr Lätt att ordna skicka ett pm har snackat runt med lite folk det kan kanske bli någon av kvällarna. som vi tar en liten mingelkväll hemma hos mig men inget bestämt ännu. Quote
hififrasse Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Hej alla Är det någon som vet när och om det blir någon mässa i Göteborg i höst? mvh bertil Quote
Perfect sense Posted January 17, 2016 Posted January 17, 2016 Jag har fått bekräftat ATT det blir en mässa direkt ifrån källan. Var, när och hur återstår dock att se / Marcus hififrasse 1 Quote
hififrasse Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Hej Tack Marcus för besked, då inväntar vi nästa besked Perfect sense 1 Quote
Recommended Posts