Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag funderar på att köpa en ny tonarm och tog först kontakt med SOTA för att undersöka vad det finns för fysiska möjligheter

att para ihop en handfull olika armar med min spelare.

Här är ett utdrag från det svaret:

In regards to tonearm preferences, we like the SME V. Triplanar requires modifications to the table to address vertical isolation.

Kuzma is too heavy. Phantom is great, but good luck getting one. ET 2.5 is very nice, but it is not for the faint of heart in as far as set up.

Origin Live line would be another topper on our list.

Efter det blev jag lite nyfiken på Origin Live och när prisnivån dessutom ser nästan blygsam ut i sammanhanget

går det att undra hur bra dom egentligen är. :Thinking:

Vid första anblicken ser de rätt så grå och anonyma ut.

Origin Live tonarmar

Origin Live Specifikationer

Det skulle vara intressant om det finns någon på forumet med en tids erfarenhet av en Origin Live-arm eller ännu hellre kanske till och med jämfört med SME V :?:

Posted
Efter det blev jag lite nyfiken på Origin Live och när prisnivån dessutom ser nästan blygsam ut i sammanhanget

går det att undra hur bra dom egentligen är. :Thinking:

Jag har ingen personlig erfarenhet mer än att de har gott rykte rent allmänt. I följande länk finns lite testimonials som du kan gräva lite mer i. Det finns ju en del tester på nätet också som jag antar du botaniserar bland.

Posted
Jag har ingen personlig erfarenhet mer än att de har gott rykte rent allmänt. I följande länk finns lite testimonials som du kan gräva lite mer i. Det finns ju en del tester på nätet också som jag antar du botaniserar bland.

Tack för det Bebop men efter att ha tänkt igenom det hela under dagen blir det ingen Origin Live då en engelsk tonarm i huset får räcka.