Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå

Funderar på att köpa Harmonix HS101 Golden Performance XLR.

Jag använder Harmonix nätkablar, och undrar då också om det uppnås någon slags synergieffekt

med att använda samma märke för signalkabel? Alltid intressant få läsa om eventuellt andras intryck.

Använder idag silk 050 xlr Furutech FP-601/602 (rodium).

Posted
Hallå

Funderar på att köpa Harmonix HS101 Golden Performance XLR.

Jag använder Harmonix nätkablar, och undrar då också om det uppnås någon slags synergieffekt

med att använda samma märke för signalkabel? Alltid intressant få läsa om eventuellt andras intryck.

Använder idag silk 050 xlr Furutech FP-601/602 (rodium).

Synergi effekt får man bara av Synergistics kablar. Det hörs ju på namnet! ;)

Nä, skämt åsido. Jag vet inte. Det känns bättre för min egen del att ha från samma leverantör. Jag gillade mitt märke när jag jämförde med annat, och följden av det blev att jag använde samma märke rakt genom.

Testa själv om det finns möjlighet till det. Då brukar frågetecknen rätas ut.

Lycka till.

Posted

Oh vad svårt det är att hålla fingrarna borta från kabeltrådar!

Oftast......oftast, finns det en slags "grundklang" från en specifik tillverkare, beror troligtvis på materialval och konstruktionsmål samt preferenser. Sen skiljer sig de olika modellerna en del, synergier kan uppstå med olika kablar såväl som apparater från olika tillverkare. Att välja samma leverantör kan känns bra men behöver inte alltid vara det bästa, luddigt? Ja väldigt! Lyssna är nog det enda man kan göra.