Krima Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Och det värsta är att den bara snurrar och snurrar. Vid sidan om är den en konstig arm, aha tänkte jag då man skall alltså vila armen när man lyssnar på musik, hm jag är smart jag. Men så kan man röra på armen. Va sjutton är detta för helvetesgrej? En sacdspelare med en filtmatta på sig? forts följer Quote
Vox Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Lättare att ge ev. hjälp om du talar om vad det är för fabrikat/modell. Quote
new order Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Haha. Jo vinylsvarvar är rätt konstiga att använda som sacd-spelare! Quote
Krima Posted August 18, 2014 Author Posted August 18, 2014 Haha. Jo vinylsvarvar är rätt konstiga att använda som sacd-spelare! Jaså du tror att det är en vinylsvarv, eller som vi kallade på den gamla goda stenåldern skivspelare. Ja en Project Elements, den billiga men såg väldans cool ut. Jag har ju alltid sagt att vinyl är så kasst o CD är bäst. Tja CD är väl fortfarande bäst när det gäller ljud (dock om mastern är bra och ingen klåfingrig Petteringenjör har pillat på det), men så läste jag vad du, Plundin skrev om svarvarna. Fan va kul ni verkar ha det, så det är ert fel att jag har köpt en svarvare. Dessutom kom jag ihåg doften när man tar ut en ny vinyl från det vita fodralet, längtan efter att få höra det nya alstert. Men jag behöver en Riiaförstärkare, annars hörs det nada, till min Arcam 360. Vad kan passa till den? Och kom inte med en 25000 grej för det har jag inte råd med, är ju en fattig gammal gubbe (47), dock vill jag ju ha en hyfsad grej till min Project. Quote
new order Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 Jaså du tror att det är en vinylsvarv, eller som vi kallade på den gamla goda stenåldern skivspelare. Ja en Project Elements, den billiga men såg väldans cool ut. Jag har ju alltid sagt att vinyl är så kasst o CD är bäst. Tja CD är väl fortfarande bäst när det gäller ljud (dock om mastern är bra och ingen klåfingrig Petteringenjör har pillat på det), men så läste jag vad du, Plundin skrev om svarvarna. Fan va kul ni verkar ha det, så det är ert fel att jag har köpt en svarvare. Dessutom kom jag ihåg doften när man tar ut en ny vinyl från det vita fodralet, längtan efter att få höra det nya alstert. Men jag behöver en Riiaförstärkare, annars hörs det nada, till min Arcam 360. Vad kan passa till den? Och kom inte med en 25000 grej för det har jag inte råd med, är ju en fattig gammal gubbe (47), dock vill jag ju ha en hyfsad grej till min Project. Det är många vinylsvarvsfantaster här. Jag gillar oxå vinyl men äger ingen. Inte än på ett tag iaf. Borde inte Projects egna Riaa funka och vara ett bra alternativ? Gammal gubbe förresten, är ju nästan i samma ålder och känner mig mest gammal när jag ska stiga upp.... Quote
Krima Posted August 18, 2014 Author Posted August 18, 2014 Det är många vinylsvarvsfantaster här. Jag gillar oxå vinyl men äger ingen. Inte än på ett tag iaf. Borde inte Projects egna Riaa funka och vara ett bra alternativ? Gammal gubbe förresten, är ju nästan i samma ålder och känner mig mest gammal när jag ska stiga upp.... Ja man är inte lika ung som Timbre (var är han någonstans, det har väl inte hänt något trist med honom?) Quote
calle_jr Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Grattis Krima! Har du lyckats pricka in den korta tidsepok då receivers saknade phonoingång? Jag tycker EAR 834P är väldigt bra generellt till alla möjliga sammanhang. Eller "prisvärt" som vi säger i Sverige. Vad är det för pickup? Quote
conan Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Jag hade en Pro-ject Phonobox ett tag (1000kr). Den är väldigt enkelt uppbyggd kring en operationsförstärkare. Vegetarianerna vill inte ha ett sånt djur i sitt riaa ... så jag köpte en Heed Audio Quasar. Den är transistoriserad istället ... bra ljud och så. Sedan gick jag inte längre men steget till vegan och bara köra med rör kändes onödigt. Quote
YYZ Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Kolla Vinylcenter rea-lista: http://vinylcenter.se/userfiles/files/Flyttrea(3).pdf Quote
Krima Posted August 19, 2014 Author Posted August 19, 2014 Grattis Krima! Har du lyckats pricka in den korta tidsepok då receivers saknade phonoingång? Jag tycker EAR 834P är väldigt bra generellt till alla möjliga sammanhang. Eller "prisvärt" som vi säger i Sverige. Vad är det för pickup? Vet ej Arcam 360 gjordes väl 2012 tror jag Mats Quote
toobs Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Själv sittter jag nöjd med min Clearaudio Nano Phono som jag kan rekommendera, på en relativt "billig" nivå. Den var ett väldigt lyft jfrt med den Cambridge Adio som den ersatte. Har visst kommit i en uppdaterad modell nu också. Quote
Krima Posted August 21, 2014 Author Posted August 21, 2014 Själv sittter jag nöjd med min Clearaudio Nano Phono som jag kan rekommendera, på en relativt "billig" nivå. Den var ett väldigt lyft jfrt med den Cambridge Adio som den ersatte. Har visst kommit i en uppdaterad modell nu också. Tack alla, köpte HBBs riaa, så länge. Får köpa nål för det kom inte med. Quote
Recommended Posts