Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Har länge letat efter gott amerikanskt öl. Trodde det var en utopi. Fick rekommendation i någon tråd om Sierra Nevada Pale Ale. Det föll mig inte alls i smaken. Men nu har jag inte bara hittat en utan två sorter som var riktigt goda.

Nämligen...... (trumvirvel)......

8095.JPG

Samuel Adams Boston Ale och......

213637.JPG

Samuel Adams Black Lager.

Den sistnämnda blev nog favoriten av de två.

/n.o

Ps Har också faktiskt hittat två italienska filmer som jag gillade. Har aldrig lyckats se någon film från Italia som jag fastnat för heller. Men Cinema Paradiso och Livet är Underbart är två fantastiska italienska filmer.

Gott amerikanskt öl och bra italienska filmer. Vem kunde tro det?.... ;):thumbsup:

Edited by new order
Posted

Det finns flera goda amerikanska öl. Men de kommer oftast från små lokala bryggerier. När jag var placerad i Montreal spenderade jag mycket tid i Clarion, PA, Johnson City, TN och Houston TX. Den amerikanska vardagsölen hade inget att hämta där. Även Kanada hade utmärkt öl.

En länk om amerikansk öl hittar du här.

Posted

Det finns massvis med god amerikansk öl: nedan är ett axplock på olika bryggerier som går att hitta på systemet

Tyvärr finns inte alla i Systemets ordinarie sortiment, men det brukar dyka upp många intressanta varje månad i "Små partier" eller i beställningssortimentet. Tyvärr blir de ofta lite dyrare, speciellt de som kommer från USA.

Har besökt bryggeriet Sierra Nevada i Chico Kalifornien, och de har många öl som är mkt bättre än deras klassiska Pale Ale, även de kan dyka upp på Systemet ibland.

Stone Brewing

Great Divide

En som blivit poppis i Sverige o finns på systemet

Brooklyn Brewery

Flying dog brewery

Lagunitas

Napa Smith

Shipyard brewing

Posted
Har länge letat efter gott amerikanskt öl. Trodde det var en utopi. Fick rekommendation i någon tråd om Sierra Nevada Pale Ale. Det föll mig inte alls i smaken. Men nu har jag inte bara hittat en utan två sorter som var riktigt goda.

Nämligen...... (trumvirvel)......

8095.JPG

Samuel Adams Boston Ale och......

213637.JPG

Samuel Adams Black Lager.

Den sistnämnda blev nog favoriten av de två.

/n.o

Ps Har också faktiskt hittat två italienska filmer som jag gillade. Har aldrig lyckats se någon film från Italia som jag fastnat för heller. Men Cinema Paradiso och Livet är Underbart är två fantastiska italienska filmer.

Gott amerikanskt öl och bra italienska filmer. Vem kunde tro det?.... ;):thumbsup:

Posted
Det finns flera goda amerikanska öl. Men de kommer oftast från små lokala bryggerier. När jag var placerad i Montreal spenderade jag mycket tid i Clarion, PA, Johnson City, TN och Houston TX. Den amerikanska vardagsölen hade inget att hämta där. Även Kanada hade utmärkt öl.

En länk om amerikansk öl hittar du här.

Kostnad?

Mvh Törstig

Posted

Någon som då har förslag på Amerikanskt öl med frisk och maltig smak med inslag av sötma.

Jag har väldigt svårt för öl med för stor beska.

Posted
Någon som då har förslag på Amerikanskt öl med frisk och maltig smak med inslag av sötma.

Belgisk fruktöl kanske :39:

Posted

Prova en flaska Anchor Steam! Den tycker jag passar in på din beskrivning ganska väl.

Posted

Achor Steam passade mig ganska exakt. Bara en gnutta baktung i beskan för att vara mitt-i-prick. Fler förslag?

Lindemanns Apple (Belgien). Fruktölet vet jag inte om jag direkt kan kalla öl, även fast det tillverkat efter den principen.

Smakade mer som en osötad äppelcider med viss beska. Tyckte ändå att det var en trevlig liten nätt bekantskap med fruktöl,

så jag kommer testa fler sorter.

Testade också ett Holländskt s.k trappistöl, La Trappe Puur. Såg trevlig ut i sin smakklock-fördelningen med att ha en mindre beska.

Men denna har en smak som inte alls passade mig.

Posted

Napa Smith organic är min favorit. Även Punk IPA är god. En och annan Red seal har funnit sin väg ner i magen, men den sistnämnda är vad jag kallar pyttipanna-öl dvs passar till stekt, fet gammaldags mat, tydlig beska, underbar färg.