Jump to content

Recommended Posts

• 2 months later...
Posted

Tyvärr är Dennis fortsatt dålig...och efter vad jag kan förstå blir han ersatt av Gary Novak denna gång.....trist, hade verkligen sett fram emot Dennis.....utan att för den delen döma ut Gary...

\\K-man

Posted (edited)
Tyvärr är Dennis fortsatt dålig...och efter vad jag kan förstå blir han ersatt av Gary Novak denna gång.....trist, hade verkligen sett fram emot Dennis.....utan att för den delen döma ut Gary...

Wow, Gary Novak är ju betydligt intressantare än vedhuggaren Chambers. (Ett försök till ironi så slå inte på mig). Jag har sett Gary Novak ett par gånger med Chick Corea Elektric Band. Jag föredrar nog honom före Dennis. Tycker Gary har betydligt mer finess och spelar mer musikaliskt. Att Gary spelar istället för Dennis är inget som minskar attraktionskraften, tycker jag.

Edited by Bebop
Posted
Wow, Gary Novak är ju betydligt intressantare än vedhuggaren Chambers. (Ett försök till ironi så slå inte på mig). Jag har sett Gary Novak ett par gånger med Chick Corea Elektric Band. Jag föredrar nog honom före Dennis. Tycker Gary har betydligt mer finess och spelar mer musikaliskt. Att Gary spelar istället för Dennis är inget som minskar attraktionskraften, tycker jag.

Så kan det nog vara! Blir säkert en kanonafton ändå! ...det är ju bara lite så närman liksom laddat för ngt... :)

\\K-man

• 2 weeks later...
Posted

Även Jeff Berlin måste ställa in p.g.a sjukdom. Ersättare är Udo Pannekeet.

På denna musikernivå blir det bra vilket som... :)

Posted
Även Jeff Berlin måste ställa in p.g.a sjukdom. Ersättare är Udo Pannekeet.

På denna musikernivå blir det bra vilket som... :)

Enligt den senaste bulletinen så kommer Jeff ändå att spela.

Calm

Posted
Enligt den senaste bulletinen så kommer Jeff ändå att spela.

Calm

Precis så var det. Blev en trevlig överaskning. På plats inväntades att de skulle äntra scenen. och presentatören säger att det varit osäkert

in i det sista, och så plötsligt dyker han upp. Han hade visst haft balansstörning och legat på tyskt sjukhus i 6 dagar.

De skojade friskt omkring detta i mellansnacken, och Jeff tyckte att det bl.a var trevligt att få komma till Portugal :)

Han gjorde en väldigt fin egen tribute till Jack Bruce, som han nämnde alltid varit en förebild. Vila i frid Jack.

Dennis Chambers ersättare Gary Novak spelade så att man trodde både skinn och cymbaler skulle spricka. Jäklar vilket driv!! Helt underbart :mm:

• 3 weeks later...
Posted

På lördag 22/11 blir det Mats/Morgan Band på Fasching. Ska bli jäkligt spännande att för första gången

få höra trummisen Morgan Ågren live. Hoppas att det släpps loss riktigt rejält :)

• 1 month later...
  • 3 months later...
Posted
Kommer bli fantastiskt nästa år 17 April då Steven Wilson kommer på besök till Debaser Medis Stockholm.

Ett kort studioklipp med smakprov från nya plattan som är på gång: http://stevenwilsonhq.com/sw/steven-wilson...-and-packaging/

Jaha.. ikväll är det dags att uppleva musikalitet på hög nivå. Och så här bra är jag övertygad om att det också blir i huvudstaden:

https://www.gp.se/kulturnoje/recensioner/ko...rthuset-torsdag

• 5 months later...