mikael2 Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 För er som gillar Fourplay har jag ett tips på en dam som är riktigt vass på gitarren och spelar härligt medryckande jazz, Joyce Cooling. Kallas funky/smooth jazz på AMG och det påminner mycket om Fourplay med flera. Hon finns med på ALR JORDAN - Guitar som Timbre tipsade om. Nu lyssnar jag mest på hennes senaste som jag verkligen rekommenderar er att börja med, This Girls Got to Play, men ingen av hennes plattor är dålig Jag hade lite problem att få tag i hennes skivor men via Amazon Tyskland gick det bra. Det mesta pressat i Japan har jag för mig. Har inte sett något på de nya formaten SACD/DVD-A med henne. Quote
shaft Posted December 1, 2004 Posted December 1, 2004 Hej! Kul att fler gillar Joyce Cooling! Jag har två plattor med henne - Keeping Cool samt Third Wish. Third Wish är den jag gillar bäst. Den är ruggigt trevlig om man gillar lite tuffare smooth jazz. (SM kan ju bli tråkig om den inte har ner, driv och fantasi) Quote
Recommended Posts