egoBen Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 (edited) NOT FOR SALE ANY MORE, SORRY. Eftersom jag gått över till att använda en integrerad förstärkare från Jadis så överväger jag att sälja mina slutsteg och försteg. Det rör sig om suveräna Klass A-slutstegen Jadis JA30 som är på 2x30 watt och försteget är Jadis JP15. Slutstegen är från 90-talet och är i fint skick även om det kan synas lite damm på bilderna. Jag har även originalkartonger, manual och dokumentation på service (aldrig några problem, bara bytta kondensatorer och rör etc). Försteget är bara ett par år gammalt och även där har jag låda och manual.Till slutstegen kan många slutrör användas: KT88, KT90, KT66, EL34, 6550... Själv använder jag oftast 6CA7 och det är dessa rör som är med på bilderna. Gallerskydd för rören finns också att tillgå, bra om man har barn, husdjur eller inte vill få in damm.Föresteget är en pärla som förtjänar uppmärksamhet. Förutom att ljudet är på topp så är det en fröjd att hantera med den härliga mekaniska känslan i reglagen. Försteget har även tape in och tape out vilket är mycket användbart. Man kan till exempel koppla in en equalizer, automatisk rumskorrigerare (tex DSPeaker Anti-Mode) eller varför inte en hörlursförstärkare och koppla på och av dessa med switchen på framsidan. På baksidan sitter även ett extra par pre out-utgångar som till exempel kan användas till ett extra slutsteg för bi amping eller varför inte en eller två subwoofers. Även ett reglage för balans finns vilket kan vara mycket användbart vid vissa tillfällen.Jag har fler rör, bland annat NOS General Electric 6550 som syns nere till höger i bild. Eventuellt kan dessa rör ingå vid smidig affär (och utan prutning).Pris för slutsteg 37000 kronor som jag nu sänker till 34000 kronor.Pris för försteg 15000 kronor som jag nu sänker till 13500 kronor.Paketpris (rekommenderas!) är 52000 som nu sänks till 45000 kronor.För mer information ring 070-5343169 eller maila egoben1911@yahoo.se.Provlyssning kan ske i centrala Stockholm för seriösa spekulanter.Tack för visat intresse! OBS, FÖR TILLFÄLLET ÄR INTE DESSA LÄNGRE TILL SALU. JAG HAR HELT ENKELT ÅNGRAT MIG. MEN SKRIV GÄRNA OCH FRÅGA OM DU HAR FRÅGOR. BÖR GÅ ATT HITTA LIKNADE PRODUKTER FRÅN T.EX. TYSKLAND. www.hifishark.com Edited January 26, 2016 by egoBen Quote
Recommended Posts