Perfect sense Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 (edited) Det amerikanska high-end magasinet The Absolute Sound har påbörjat en ambitiös sammanställning av high-end historien i bokserien "Illustrated History of High-end Audio". Den första utgåvan behandlar högtalare. Innehållet fokuserar till relativt stor del på amerikanska storheter som Wilson Audio, Magnepan och Infinity men även självklarheter som B&W, Sonus faber och de relativa nykomlingarna - Raidho Acoustics - finns med. Kom gärna förbi och bläddra i vårt exemplar Boken går att köpa direkt ifrån The Absolute Sound: https://store.theabsolutesound.com/products/TAS_BOOK_1/ Edited July 22, 2014 by Perfect sense Quote
Vinylcalle Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Jag blir orolig att man fokuserat för mycket på det som är på modet idag och uteslutit några av dom riktiga storheterna som många audiofiler kanske inte ens känner till, det vore betylidgt intressantare än tretton olika Wilson modeller. Någon som har ett exemplar? MvH Carl Quote
Perfect sense Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 (edited) Jag skulle säga att man främst fokuserat på historiskt tongivande aktörer snarare än nykomlingar. Jag har ett exemplar. / Marcus Innehållsförteckning: Edited July 23, 2014 by Perfect sense Quote
Perfect sense Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 Recension med mer information: http://www.positive-feedback.com/Issue74/tas.htm Quote
Vinylcalle Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Ser ut som jag kan ha missbedömt den en del. Tack för bilderna. Möjligen hade det varit roligt med lite mer obskyra high end byggen ifrån Japan som aldrig nådde till Europa/USA men det är kanske inte lika kommersiellt gångbart man får helt enkelt komplettera med lite gamla Stereo Sound . MvH Carl Quote
eliot Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Jag skulle säga att man främst fokuserat på historiskt tongivande aktörer snarare än nykomlingar. Jag har ett exemplar. / Marcus Finns det något om plasmahögtalare i boken Hill Plasmatronics Braun Corona Ion tweeter som numera används av Lansche Audio Acapella Plasmadiskant Quote
calle_jr Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Finns det något om plasmahögtalare i boken Javisst, Robert Harley har skrivit det avsnittet, liksom avsnitt om AMT och DSP. Quote
Grottmannen Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Skrivs det nåt om Western Electric, Altec Lansing, JBL osv? Quote
Harryup Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Och Lowther, Voight, Radford och Leak typ som var de europeiska pionjärerna för hemmagrunkor? Mcintosh sedan 1948? Mvh/Harryup Quote
Ekman Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Jag blir orolig att man fokuserat för mycket på det som är på modet idag och uteslutit några av dom riktiga storheterna som många audiofiler kanske inte ens känner till, det vore betylidgt intressantare än tretton olika Wilson modeller. Någon som har ett exemplar? MvH Carl Om man tycker att det inte räcker med 13 Wilsonmodeller så kommer en annan bok med enbart Wilson om ett litet tag Quote
new order Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Om man tycker att det inte räcker med 13 Wilsonmodeller så kommer en annan bok med enbart Wilson om ett litet tag Kan det nånsin bli för mycket av den varan? Ett givet köp! Quote
Recommended Posts