BTS Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 (edited) Jag får en heldag i Zürich och funderar på vilka skivbutiker som är värda ett besök. Vilka ska jag inte missa Här är en lista: Skivbutiker i Zürich Edited July 31, 2014 by BTS Quote
calle_jr Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Zero Zero kommer jag på såhär på rak arm. Den är mycket bra. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...c=8613&st=0 Quote
BTS Posted July 21, 2014 Author Posted July 21, 2014 Zero Zero kommer jag på såhär på rak arm. Den är mycket bra. Tack för den och jag fick med mig ett par till från den här tråden; Skivbutiker för dom på resande fot Nu är en enda dag ingenting i dom här sammanhangen så jag är glad om jag hinner gå igenom en butik. Quote
BTS Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 (edited) Det blev inte Zürich på den här turen men det fanns fler platser där det gick att bläddra i skivbackar. I denna stad visade det sig vara antikmarknad samma dag vi anlände. Den här dagen gick det inte att klaga på värmen. Edited July 29, 2014 by BTS Quote
BTS Posted July 30, 2014 Author Posted July 30, 2014 (edited) Känslan av att komma hem sitter direkt men det går ändå att bli rejält överraskad då en staty utan förvarning blir livslevande. Kommunen har knappt 10.000 invånare och är till ytan en av de större i landet. Här arrangerades de första olympiska vinterspelen... Edited July 30, 2014 by BTS Quote
BTS Posted July 30, 2014 Author Posted July 30, 2014 En art som är mycket långt från sitt rätta element men på denna antikmarknad gick det att se det mesta - alltifrån erotiska antika hjälpmedel till vinyl. Quote
BTS Posted July 30, 2014 Author Posted July 30, 2014 Ah, S:t Moritz 1928. :Shame On You: Vi befinner oss på en altitud om ca 1035 m.ö.h. och kommunen tar emot 100.000 besökare och klättrare dagligen under sommarhalvåret. 60.000 under vintermånaderna. Quote
BTS Posted July 30, 2014 Author Posted July 30, 2014 4 år tidigare då? I Chamonix? Där satt den figge. Tillbaka på marknaden går det att se en liten del av Mont Blanc-massivet och där kan vi urskilja Aiguille du Midi 3842 m.ö.h. i övre mitten på bilden och till vilken det går en hiskelig linbana som byggdes redan 1955 och då var världens högsta. Quote
BTS Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 Där hittade jag fyra backar att bläddra i och utan större förväntningar då Whitney Houston frontades i en av backarna. När jag kommer närmare hörs: Very hard to come by, very hard... Det pratas om Eagles - Hotel California och då står det klart på vilken höjd ribban ligger. Quote
BTS Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 (edited) Det visade sig efter genombläddring att det skulle göras ett försök att köpa fem plattor som egentligen bara måste få följa med hem. Det pris som stod på plattorna gällde då inte längre utan ett nytt mycket högre räknades fram rakt ur luften. Efter långdraget köpslående blev de till slut mina till överpris. Säljaren var inte av den blygsamma sorten och verkar mycket nöjd efter dagens handel. Edited August 1, 2014 by BTS Quote
BTS Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Marknadsliv kan ta på krafterna och då är en vilstol vid turistkontoret ett bra ställe att studera folklivet ifrån innan vi släntrar vidare. Quote
Recommended Posts