Autobahn Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 (edited) Lite kort. Har följt forumet en längre tid kände att det var dags för mig att bli medlem. 30 år jobbar som egen företagare sen 5 år tillbaka. Intresset för musik har alltid funnits. Min musiksmak sträcker sig från norsk blackmetal till Italiensk pop. Men främst så snurrar det rock från 60, 70 talet. Min skivsamling börjar ta sig då intresset för vinyl är relativt färskt, i den utsträckningen som jag befinner mig i nu. Lägger upp en liten bild som test. Om jag lyckas. Det är först gången som jag postar en bild på ett forum. Ska väl försöka plåta min anläggning någon gång. Edited July 16, 2014 by Autobahn Quote
new order Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Skoj med nytt blod! Kraftwerk bör vara en av husgudarna anar jag? Quote
Autobahn Posted July 16, 2014 Author Posted July 16, 2014 Tack. Nja, snyggt omslag. Men jag föredrar nog Die Mensch Machine. Husgudarna är nog Kiss Quote
AlfaGTV Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Och rör i kombination med Snell-högtalare borde spela duktigt mycke musik! E/III? Vh Micke Quote
P-pan Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Hej och varmt välkommen Autobahn. Kul med medlemmar som gillar lite hårdare musik än vad jazzen kan skrälla till med Ska väl försöka plåta min anläggning någon gång. Om du frågar mig så känns det som att "någon gång" är ungefär detsamma som ... nu ... Medlemstrådar är alltid spännande att läsa om och se bilder ifrån så fram med kameran nu Quote
Apexorca Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Verkligen kul att du rivstartar. Egen tråd och bilder med en gång. Kanon. Välkommen. Quote
byZan Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Välkommen Autobahn Alltid lika spännande att läsa om medlemmars hifi-resa, så kör på /byZan Quote
Autobahn Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 (edited) Japp det är ett par Snell III. Låter väldigt bra. Här kommer bilder på resten av anläggningen. Armen är en SME 309 utrustad med en Benz ACE S Förstärken är en Audion Sterling MK2 designad och ihopskruvad av Erik Andersson. MVH Motorvägen Edited July 17, 2014 by Autobahn Quote
Autobahn Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Förlåt för den icke så knivskarpa skärpan. Har ingen stativ och dagsljuset täckte inte hela lägenheten vid fotoögonblicken. Quote
AlfaGTV Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Absolut inga fel på bilderna där inte! Snyggt med kort skärpedjup! Och spännande kombo med NA/SME/Benz/ASR! Trevligt! Quote
Autobahn Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Det är fotat med ett vidvinkel objektiv, tror jag. Var längesedan jag höll på och lattjade med kameran. Har ett normalobjektiv liggandes någonstans. AlfaGTV. Antar att du har en GTV vilken årsmodell? Jag har åkt Alfa under hela min uppväxt till farsan vart gubbe på riktigt och köpte japanskt. En vit och en röd 75:a en 155 och en 156 med V6. Innan jag föddes hade farsan en jättefin vit Giulietta cab. Nåväl, åter till hifi. Jag vart smått förvånad över vilken skillnad det är på rör och rör. Jag har kört med ett par tyska Ultron från 70 talet, TADs egna (kinesiska?) och nu Mullard. Och jag måste säga det att när jag petade i Mullard rören vart det en helt nya anläggningen. Mer tryck i basen, mera punch i gitarren mer rock n roll helt enkelt. MVH Motorvägen. Quote
hexen Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Välkommen Autobahn. Alltid trevligt med bildtrådar. Quote
calm Posted July 19, 2014 Posted July 19, 2014 Kul med nya medlemmar med lite annorlunda anläggningar. Du verkar plockat grejor med eftertanke. Välkommen! Calm Quote
Recommended Posts