Engelholm Audio Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Audio Research i sydöstra Sverige! Engelholm Audio, med fästet i Karlskrona Blekinge, är numera aktoriserad återförsäljare för det Amerikanska high end-märket Audio Research. Företaget Audio Research är ingen dagslända. ARC har tillverkat godis för öronen i 31 år och hör och häpna - man har fortfarande reservdelar till dom första produkterna liggandes. ARC levererar även uppgraderingar till ca 30 år gamla produkter. Ett märke vars produkter du kan leva länge med och känna dig säker med. [] Alla produkter bränns in för att sedan provlyssnas innan produkten skickas till kund. Imponerande? Njäaaa. Lite! Men hör här: även uppgraderade produkter (och i de fall som reparation utförts) provlyssnas seriöst innan dom lämnar fabriken i Minnesota! [:0] ARC har tre lyssningsrum. Två med Wilson Audio (Grand SLAMMs och WATT/Puppy 6es) och ett med Avalon Eidolons (som test för lägra impedanser). Hemma hos Engelholm Audio kommer du att finna: Audio Research SP16 (försteg med inbyggt rörriaa) Audio Research VS55 (slutsteg, möjlgihet till bättre totalljud än den i övrigt superba VSi55, integrerade förstärkaren) Audio Research VT100 mk III (100 watt slutsteg som väntas komma närmsta veckorna) Audio Research CD3 mkII (cdspelare, vi kommer ha den för test under en begränsad tid) Värt att notera är att ARC numera även har klass D slutsteg till intressanta priser och given Audio Research-kvalite. Två modeller finns, 150 och 300 watt. Här är 300-wattaren. För mer information, demo eller hembesök, kontakta oss! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Grattis Pär! =) Cd3an MKII är otroligt bra maskin! Kan tänka mig att deras slutsteg ligger i en fin klass de också! Lycka till!! MVh, Patrick/Neo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted November 30, 2004 Author Share Posted November 30, 2004 Grattis Pär! =) Cd3an MKII är otroligt bra maskin! Kan tänka mig att deras slutsteg ligger i en fin klass de också! Lycka till!! MVh, Patrick/Neo Tack Patrick. Du har rätt. ARC allmänt och självklart även CD3'an håller riktigt bra klass. Tittar man sig omkring på nätet finner man nöjda ägare som passar på att uppgradera sina apparater när tillfälle ges och det är ett långsiktigt ägande (investering enligt ARC själva ) av högkvalitetsmaskiner. Funktionellt har ARC fungerar superbt hos mig. Ljudets kvalite ligger ju i betraktarens öron, men jag är mycket imponerad av hur lite "rörljud" i negativ bemärkelse det är i ARC's produkter. Men självklart välkomnar jag ju er lyssnare hem för demo eller tag kontakt så kan vi säkert lösa en hemdemo. En verkligt intressant maskin är Audio Research VS110. Tillräckligt med effekt för att inte behöva kompromissa med ljudtryck, vettiga pengar och en ruskig massa kvalite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts