Jump to content

HiFi resa - München 2015


byZan

Recommended Posts

Det verkade som om det var många som skulle velat vara på mässan (2014) men av någon anledning inte kunde, jag är en av dessa!

Så jag undrar om det skulle vara intressant att till nästa år göra någon form av gemensam resa? Nu är jag själv ingen bra reseledare/reseorganisatör men det finns säkert någon som varit i München och som känner att det skulle vara roligt att ta på sig detta? :icon_smile_clown:

Om inte så kan det kanske förmedlas lite tips här i tråden för de som kanske funderar på att åka?

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Det verkade som om det var många som skulle velat vara på mässan (2014) men av någon anledning inte kunde, jag är en av dessa!

Så jag undrar om det skulle vara intressant att till nästa år göra någon form av gemensam resa? Nu är jag själv ingen bra reseledare/reseorganisatör men det finns säkert någon som varit i München och som känner att det skulle vara roligt att ta på sig detta? :icon_smile_clown:

Om inte så kan det kanske förmedlas lite tips här i tråden för de som kanske funderar på att åka?

/byZan

Härligt initiativ! Munchen är nästan ett måste...:)

Link to comment
Share on other sites

Var där ifjor med min sambo men i år kom det annat emellan så 2015 får de bli ett besök. En gemensam resa är klart intressant. Vi bodde på Holiday In inne i Munchen och det var riktigt bra och tunnelbanan stannade under hotellet. Ut till mässan var det ett byte med tunnelbanan så det var väldigt smidigt.

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

Nu är jag själv ingen bra reseledare/reseorganisatör men det finns säkert någon som varit i München och som känner att det skulle vara roligt att ta på sig detta?

:D

Du får nog axla reiseleiteroket ändå ser det ut som, ByZan...

Jag följer med!

Link to comment
Share on other sites

:D

Du får nog axla reiseleiteroket ändå ser det ut som, ByZan...

Jag följer med!

:Thinking: Har vi ingen van tysklandsresenär som även är tysktalande på forat?

Jag kan absolut hjälpa till med glada tillrop men att planera resan överlämnar jag med varm hand åt bättre lämpad person. Men resan blir inte bättre än vad vi gör den till, så vi håller tråden öppen för förslag på hur den skulle kunna komma att se ut och kosta. Kanske även en reseledare snart gör entre i tråden? ;)

Roligt att så många uppskattade förslaget :)

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Jag kan preliminärt ta mig på det, men först måste jag bestämma mig för om jag själv skall dit.

Vad jag kan sy ihop är flyg och hotell. Jag har gjort en del sådant i samband med andra typer av mässor. Det sämsta med den här typen av arrangemang är att många känner sig kallade men rätt många brukar också hoppa av när det drar ihop sig. Om jag tar mig pä detta så blir upplägget ungefär så här:

Pesentation av reseupplägg (flyg, tider, hotell och pris) i oktober.

Anmälan ett par veckor senare.

Inbetalning flygresa efter min uppmaning, ca en vecka efter.

Då behöver jag också passuppgifter och kontokortsuppgifter som skall skickas till hotell (eftersom jag inte tänker garantera betalning via egen kassa).

Om någon hoppar av efter detta ryker också inbetalt belopp. Det går inte flytta över biljett till någon annan. Observera också att jag endast arbetar med seriösa företag. Banditer typ Ryan Air göre sig icke besvär.

Kan det vara något?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan preliminärt ta mig på det, men först måste jag bestämma mig för om jag själv skall dit.

Vad jag kan sy ihop är flyg och hotell. Jag har gjort en del sådant i samband med andra typer av mässor. Det sämsta med den här typen av arrangemang är att många känner sig kallade men rätt många brukar också hoppa av när det drar ihop sig. Om jag tar mig pä detta så blir upplägget ungefär så här:

Pesentation av reseupplägg (flyg, tider, hotell och pris) i oktober.

Anmälan ett par veckor senare.

Inbetalning flygresa efter min uppmaning, ca en vecka efter.

Då behöver jag också passuppgifter och kontokortsuppgifter som skall skickas till hotell (eftersom jag inte tänker garantera betalning via egen kassa).

Om någon hoppar av efter detta ryker också inbetalt belopp. Det går inte flytta över biljett till någon annan. Observera också att jag endast arbetar med seriösa företag. Banditer typ Ryan Air göre sig icke besvär.

Kan det vara något?

:D

Jag är på och upplägget är bra. Vårt golfgäng kör efter den principen och det fungerar även om någon vid något tillfälle har fått stå över av någon anledning och då fått betalt i "onödan". Men den risken tar jag och ser fram emot presentationen.

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Saxat från mail:

www.highendsociety.de/index.php/events

14.05.2015 - 17.05.2015, HIGH END 2015.

The HIGH END 2015 show at MOC Munich

Kristi himmelsfärdsdag - bra för då går det inte åt några semesterdagar ;)

Inskrivet i kalendern med röd text :D

/byZan

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Såg att det startades en ny tråd i ämnet?

Jag är fortfarande intresserad av att åka och undrar därför om det fortfarande finns ett intresse för en gemensam bokning av flyg och hotell? Om så är fallet så finns det kanske någon som känner för att ta sig an den uppgiften? Om inte? så får väl var och en boka själv. Skulle kanske skrivit detta i den nystartade tråden, dumt med två trådar i ämnet kan jag tycka.

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Ett tips är att snabba på, jag har bokat resan idag och ser att priset stigit en dryg 5-hundring på en dryg vecka. Utresa på onsdag, hem på lördag, boende på HOTELISSIMO HABERSTO inkl frukost, ca 3800 kr/pers. Trots allt en relativt "billig" vårsemester.

Det är nästan lika mycket svenskar som Tyskar i Munchen numera ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jag har bokat för mig och sonen nu. Direktflyg onsdag hem söndag morgon med Lufthansa. Bokat via Flygstolen. Har också bokat centralt beläget hotell, via mässans hemsida. Naturligtvis öppen för gemensamma aktiviteter där nere. Men olika preferenser rörande flygtider och hotellstandard kanske gör det svårare att samordna för egen del. Går man på de hotellerbjudandet som finns på hemsidan så får man rabatt och får gratis transferbussen till mässan.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Jag åker inte i år heller, det dök upp annat som prioriteras högre, så det får kanske bli en annan gång?

/byZan

Det är just sådant som skiljer agnarna från vetet, du vet! ;)

Vi kommer nog att förse dig med info och bilder så att det känns som om du var med.

Link to comment
Share on other sites

Det är just sådant som skiljer agnarna från vetet, du vet! ;)

Vi kommer nog att förse dig med info och bilder så att det känns som om du var med.

Jo. jag känner att jag har halkat efter......... ;)

Ser fram emot både bilder och kommentarer :mm:

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...