pederb Posted May 21, 2014 Posted May 21, 2014 (edited) NU är det officiellt, Adagio Audio Consulting är den Svenska och Danska importören av Kronos Skivspelare. Krono Pro Skivspelare Här testad av Harry Pearson (HP) This is the best turntable I’ve never heard. Kronos Sparta Skivspelare Kontakta oss för handlar information och priser Edited May 26, 2014 by pederb Quote
Bebop Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 I USA introducerades den för $ 21,000 utan arm (och utan moms/GST). Se Fremers hemsida Quote
BTS Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 I USA introducerades den för $ 21,000 utan arm (och utan moms/GST). Se Fremers hemsida Det blir med andra ord ca 9000 Sek här i Sverige Quote
pederb Posted June 22, 2014 Author Posted June 22, 2014 Det blir med andra ord ca 9000 Sek här i Sverige Du måste ha missat en hel del matte klasser Quote
new order Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Det blir med andra ord ca 9000 Sek här i Sverige Tycker det lät bra. Kanske vi kan pressa lite till med ett gruppköp? Quote
calle_jr Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 I bästa fall är det vad man får ge för skivpucken. Läcker spelare. Jag kan inte minnas att jag sett Kronos live. Quote
new order Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Jag kan tycka såna här spelare är läckra. Ett stort aber som jag jag tänka mig är att damma av såna här konstruktioner. Är det ens möjligt? Det gäller inte specifikt denna spelare, utan alla av den mer futuristiska looken. Har förstått att det sällan finns dammkåpor som på vanliga klassiska konstruktioner. Är det tryckluft på burk som gäller, eller är det bara låta det hela damma igen alternativt ett dammfritt, vakuumförseglat utrymme Quote
Bebop Posted June 22, 2014 Posted June 22, 2014 Intressant utseende för en tekniker/ingenjör kanske. Min reaktion är snarare varför man skall krångla till det så till den grad. Vad är det man uppnår med denna spelare som inte andra klarar, tro. Och mitt i allt detta en gammal SME-arm Quote
BTS Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Du måste ha missat en hel del matte klasser Det kanhända Men har den någon prislapp i Sek Eller är det hemligt. Tycker det lät bra. Kanske vi kan pressa lite till med ett gruppköp? Quote
calm Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Ser ganska häftig ut enligt mitt tycke! Det finns någon form av släktskap med t.ex Clearaudio i form av upphängning och undre balanshjul. Se nu till att vi får se och höra den live på Arken! Calm Quote
K-man Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Intressant utseende för en tekniker/ingenjör kanske. Min reaktion är snarare varför man skall krångla till det så till den grad. Vad är det man uppnår med denna spelare som inte andra klarar, tro. Och mitt i allt detta en gammal SME-arm Ställer mig i detta ledet..... \\K-man Quote
pederb Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 Det kanhända Men har den någon prislapp i Sek Eller är det hemligt. Introduktions pris 185.800 inklusive moms Förhoppnings vis så kommer priserna att gå ner något så snart som frihandels avtalet mellan EU och Kanada går igenom. Quote
pederb Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 Ser ganska häftig ut enligt mitt tycke! Det finns någon form av släktskap med t.ex Clearaudio i form av upphängning och undre balanshjul. Se nu till att vi får se och höra den live på Arken! Calm Clearaudio använder ingen fjädring och har inte mot roterade tallrikar, så nej. Quote
calm Posted June 23, 2014 Posted June 23, 2014 Clearaudio använder ingen fjädring och har inte mot roterade tallrikar, så nej. Lite svårt att se på bilderna hur konstruktionen är gjord, roligare att titta live, så jag tar tillbaka jämförelsen. Calm Quote
pederb Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 Lite svårt att se på bilderna hur konstruktionen är gjord, roligare att titta live, så jag tar tillbaka jämförelsen. Calm Här är en fin presentation av Kronos Sparta från Quote
pederb Posted June 23, 2014 Author Posted June 23, 2014 Hon har anlänt, Kronos Audio Helena tonarm för Kronos Sparta skivspelare Quote
Recommended Posts