Sign in to follow this  
Classic Design

Fickor CD/LP

Recommended Posts

Detta är absolut ingen nyhet för Classic Design men för vissa kanske det är.

Vi har sedan 30 tillbaka sålt våra egna plastfickor. Det började såklart med vinylfickor, men kompletterades senare med fickor för cd.

Sveriges radio har sedan väldigt länge varit kund hos oss och även större delen av sveriges bibliotek använder våra fickor.

Detta för att kravet på en hållbar ficka är stor då hanteringen kan variera beroende på låntagare.

Alla våra fickor kan beställas i ålderbeständigt material.

När det gäller vinylfickorna finns det idag en helklar ficka och som har en innerficka med lågfriktionsbeläggning för skivan.

Cd-fickor finns i några olika former men de som används mest är fodral med en genomskinlig framsida som har plats för konvolut och en fodrad del för skivan.

Man kan för tillfället få dessa fickor med plats för en upp till fyra skivor.

Vi har hårdplastfodral för cd, och även dvd-askar.

Vid intresse kan man beställa prov genom ett pm eller mail.

Svalander har tidigare köpt fodral från oss, använder dock idag en leverantör från annan världsdel, men har fortfarande vårat artikelnummer på sin hemsida. För att det inte ska uppstå förvirring vill jag understryka att våra fickor är inte desamma som Svalander saluför och vi vill därför inte få våra produkter bedömda av de som handlat av densamma.

Mvh

Edited by Classic Design

Jag tycker polyeten är bra, och skulle önska en xl- och 2xl-variant för dubbel-LP och tjockare album.

Jag har sett exempel på fickor som påverkar både konvolut och LP. Någon slags kemisk reaktion som degenerar andra vinylföreningar :o

Jag kan ha fel, men jag har sett liknande tendenser på några av mina egna LP som då haft pvc-fickor. Exvis att konvolutet klistrar på fickan.

Jag ska försöka ta lite vettiga bilder och lägga upp

Bra, tack!

Nu är några av de vanligaste produkterna upplagda med bilder.

http://classicdesignsweden.se/cdlp-tillbehor/

Lp-fickorna är av polyeten.

Jag ger inget pris på de ännu då vi kommer använda samma leverantör som till cd-fickorna. Det är inte samma tillverkare.

Priserna på cd-fickorna är följande.

3085 7:-/st

3086 20:-/st

3087 30:-/st

3088 40:-/st

Minsta beställning om 25st då de levereras så.

Mvh

När kommer du kunna ge ett pris på tex LP-ficka 4000 och vem köper man dem av?

Med den leverantören vi haft på ficka 4000 kommer de kosta 4,50:-/st.

Innerfickan som är i vaxat papper kommer kosta 3:-/st

Vad det blir för pris när vi väljer samma leverantör som gör cd-fickorna vet jag i dagsläget inte men det bör inte bli någon större skillnad.

Vi har ännu sålänge gott om fickor, så detta priset kommer gälla ett tag framöver.

Angående hur man köper har vi tänkt sälja dessa själva tills vidare. Vill någon börja sälja dem kan vi diskutera det.

Man kan beställa via mail och inom väldigt kort kommer de finnas i vår webshop.

Varför är plastfickor och innerpåsar så dyra i Sverige? Jag köper från Sapphire i Tyskland till långt mycket billigare pris (frakt inräknat) än jag kan göra här hemma och då ligger ändå enhetsfrakten på ca 17 Euro.

Varför är plastfickor och innerpåsar så dyra i Sverige? Jag köper från Sapphire i Tyskland till långt mycket billigare pris (frakt inräknat) än jag kan göra här hemma och då ligger ändå enhetsfrakten på ca 17 Euro.

Jag kan inte svara på det då jag inte har en aning om vad de använder för material eller hur bra deras fickor är.