Jump to content

Recommended Posts

Posted

... Fick meddelande från AC idag att medlem Kent N har avlidit. Kent somnade stilla in den 22 April efter en tids sjukdom .....

Mina tankar går till hans närmaste och familj.

Posted

Ojj - det var oväntat!

Jag har saknat honom men trodde att det bara var tillfälligt :black:

Mina tankar går också till hans närmaste :)

Posted

Kent_n's tråd för några år sedan var en av dem jag följde mycket och det var trevligt att se hans musikanläggning förbättras och den entusiasm han beskrev. Det var mycket bilder. Trevlig tråd. Den inspirerade nog mig en hel del till att göra en liknande tråd om min framfart.

Jag hälsade bara kort på Kent_n en gång. Det var vid lunchen på Arkenmässan får några år sedan.

Nyheten om hans bortgång var tråkig. Beklagar detta och tänker också på hans närmaste.

Mvh Apexorca

Posted

:diss:

Det här var mycket tråkiga nyheter.

Vi har saknat Kents repliker och de erfarenheter han delade med sig i text och bild här på forumet.

Tänker på Kents familj och närmaste.

Kent_n's tråd för några år sedan var en av dem jag följde mycket och det var trevligt att se hans musikanläggning förbättras och den entusiasm han beskrev.

Den tråden pågick under sex år!

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=3289

Posted

Tänder ett ljus. Mina tankar till familjen.

Var en av de första trådar jag upptäckte med leveransen av hans mycket fina MBL-system.

"Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag

och någonting alldeles oväntat sker.

Världen förändrar sig varje dag men

ibland blir den sig aldrig densamma mer"

Citat Alf Henriksson

Posted

Jag träffade Kent ett par gånger i Stockholm i hifi-sammanhang och vid ett tillfälle fick jag även förmånen att prata med hans son.

Kent var väldigt generös och verkade hålla familjen högt. Jag tänker på hans familj och närstående!

Posted

Verkligen tråkigt att läsa! Har träffat Kent-n ett antal ggr irl och funnit en person med humor, nyfikenhet och ödmjukhet. Och lätt att tycka om. Har förstått att något hänt med honom eftersom han varit osynlig i hifisammanhang ett bra tag. Mina tankar går till hans familj.

Calm

Posted

Det var ett ledsamt besked. :(

Minns en rad goa dialoger i chatten med en härlig blandning av prylar, musik, städ och familj! Som någon skrev så verkade familjen vara något som låg honom varmt om hjärtat.

\\K-man

Posted

Kent_n var en härlig fantast. Oerhört ärlig och rättfram utan "krusiduller". Han gjorde vad han kände för med stor ödmjukhet och alltid med en kärleksfull tanke mot vad "hon" skulle tänka. Det var också stunder av animerade diskussioner med givande och tagande där Kent_n bjöd ordentligt på sig själv. Men någonstans där fanns hela tiden glimten i ögat. Så kände jag det. Jag träffade honom bara en gång så jag kan bara beskriva honom från hans aktiva period på Euphonia där han har etsat sig fast som en forumets stora personligheter genom åren.

Det blir mycket lirande över MBL hos Sankte Per framöver...

Vila i frid!

Posted

Med anledning av Kents bortgång vill vi erbjuda Euphonias medlemmar att vörda hans minne med en krans.

Om du vill vara med och bidra med 50kr så skicka ett PM till P-Pan, så får du uppgifter av honom.

Begravningen äger rum i nästa vecka, så sista dag för insättning är söndagen 2014-05-18.

Alla läser inte här dagligen och det är lite kort om tid, så meddela de du känner som kan tänkas ha missat detta inlägg.

//Calle

Posted

En dag kvar för att anmäla sitt intresse.

Har du glömt eller inte fått svar på skickat PM så är det bara att höra av sig.

Stort tack till er som redan svarat.

///pan

• 3 weeks later...
Posted

Familjen bad mig framföra ett tack till Euphonia för blommorna vid Kents begravning.

Jag hoppas musiken är osedvanligt vackert framförd oavsett var han nu må befinna sig.

R.I.P

Posted
Familjen bad mig framföra ett tack till Euphonia för blommorna vid Kents begravning.

Jag hoppas musiken är osedvanligt vackert framförd oavsett var han nu må befinna sig.

R.I.P

Tack P_pan

Jag sympatiserar även efter kransen

Heder Tack

/PärR