Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi hör ofta att vår bransch/hobby är utdöende. I senaste The Absolute Sound intervjuas Jim White från Aesthetix, en ovanligt trevlig och klok man som jag har haft glädjen att ha hemma på middag och musiklyssning. Nedan följer fråga från TAS och Jim's svar.

Going forward, what are the greatest challenges confronting the high end?

There is a lot of pessimism about an aging audiophile population, but more people are listening to more music than at in any other time in our history. This naturally leads to more interest in high-performance audio, and exposure to to higher-quality music reproduction is one catalyst in expanding the high end. We need to be more inclusive of all types of music being played back through high-end systems, as I've never met a single person who does not appreciate the difference in presentation regardless of the kind of music being played.

Posted

Då finns det hopp om välljudets framgång får vi anta :)

Förmodligen har jag smittat grannen med lite "kvalitetsbaciller" .

Jag fick honom att till sist erkänna att stormarknadspaketet till hembioanläggning inte var av bästa sort :closedeyes:

Dock återstår det att förblinda den stackaren inför kommande investeringsnivå sett till prisbilden Nail%20Biting.gif:D

... ska försöka följa upp med hur det slutar.

Posted

Vi har ett folkbildnings-uppdrag :smash:

Jag brukar sådär lite lagom snyggt flika in på jobbet

med vad s.k välljud kan bidra till. Ligger nära tillhands för

dom att kanske förstå vad jag menar, då vi är ett tillverkande

företag av ljudtillbehör för att uppnå bästa ljud inom telefonivärlden.

Posted

Jag är optimist om HiFins framtid. Jag tror på en ljusnande framtid. Men branschen behöver hitta nya infallsvinklar på att nå kunder, andra

än vi redan inbitna, tror jag.

Posted
Jag är optimist om HiFins framtid. Jag tror på en ljusnande framtid. Men branschen behöver hitta nya infallsvinklar på att nå kunder, andra

än vi redan inbitna, tror jag.

+1