Timbre™ Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Vitus Audio kommer att premiärvisa en ny förförstärkare på CES i januari. Balanserad från ingång till utgång och det handlar om äkta vara. En nyutvecklad volympotentiometer med extremt kort signalväg för bästa återgivningskvalitet. Vitus Audio Signature Linestage SL-100. Quote
K-man Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 I samma härliga design! Mumma! Mer info!!! \\K-man Quote
Neodynium Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Blir denna deras toppmodell då? Jag gillar också designen.. /Neo Quote
Timbre™ Posted November 26, 2004 Author Posted November 26, 2004 Även baksidan håller design-nivån... :cool: Här finns RCA-ingångar och dessa signaler konverteras direkt vid ingångarna till äkta balanserad signalöverföring. Kosmetika, d.v.s. semibalanserade signalkällor får även de finna sig i att signalen direkt konverteras till "fully balanced" i SL-100. Med långa signalkablar blir man svag för sånt här och något säger mig att detta försteg kommer att låta tala om sig både i samband med premiären och länge därefter. Quote
Engelholm Audio Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Mumsigheter från Danmark... Får vi se och läsa om försteget i nått hifisystem i Göteborgstrakten, Timbre? :evil: Quote
Timbre™ Posted November 26, 2004 Author Posted November 26, 2004 Vi får väl se hur länge Jorma kan hålla sig... Quote
Bravo Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Kan tänka mig ett ohört!!!! Elegant, mycket elegant. Quote
eliot Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Detta står att läsa på deras webbsida: The SL-100 Linestage is a part of our Signature Series. It’s based on the exact same philosophy as the RL-100, but fully balanced from input to output. The RL-100 Linestage is a part of our Reference Series Quote
juha Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Underbar skapelse!! Vissa apparater har känslan för att vara mer än en apparat..som detta försteg. Quote
Guest Jorma Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Jag har precis på hemvägen snackat med Hans-Ole Vitus och han berättade att han redan har beställningar på 10 stycken till asien. Trots ett pris på ca. 200 000 SEK!!! Även monoblocken och stereosteget säljer bra, i asien framförallt. Jag kommer att träffa honom i Las vegas på CESmässan för att lyssna på kombinationen med detta försteg och effektförstärkarna. I februari kommer jag att ställa ut tillsammans med Vitus och Mårten Design på Supertreffen i Viborg. Där får vi höra hur denna kombination låter med Coltrane. Jag måste få önska Vitus lycka till med företaget och att han inte arbetar livet ur sig för att hinna med efterfrågan. Quote
Vitus Audio Posted November 27, 2004 Posted November 27, 2004 Detta står att läsa på deras webbsida: Hejsa Eliot, Dette er dog ikke længere tilfældet! Desværre har vi endnu ikke fået opdateret vores site med de nyeste informationer. SL-100 er baseret på en helt ny teknologi, som intet har til fælles med den "gamle" RL-100 (RP/RL-100 modtager forøvrigt "product of the Year award" fra HiFi+ i kommende nummer). Hold øje med www.6moons.com da der i løbet af December allerede vil kunne findes det første review af SL-100 her! Eneste info vi har på nuværende tidspunkt om dette review er - at revieweren kalder SL-100 den "Absolutte Reference" Mvh Vitus Quote
Vitus Audio Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Det første review af SL-100 er netop kommet - check: http://www.6moons.com/audioreviews/vitus/vitus.html Mvh Vitus Quote
sampix Posted November 30, 2004 Posted November 30, 2004 Jag får hänga med resten av hyllningskören,...mycket läckert försteg Quote
Recommended Posts