P-pan Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Oj, vad ska detta sluta? Det kan man verkligen undra. Små gråhåriga kycklingar med glasögon... Är det konsert på gång kanske Quote
A/Wing. Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Tuppar skulle jag nog kalla dom undrar vad dom har i kikarn. Ska bli kul med ett rese- reportage dom duggar ju inte tätt nu för tiden. Quote
plundin™ Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Måske et lille besøg i børnehaven! ..kan helt sikkert være underholdende! /ptr Quote
BTS Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Det ser ut som ett besök i domkyrkan på Nørregade står på tur. Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Plattan framför Point Hyllie är alltid en bra utgångspunkt för resande till hela världen; Det var bäst att ställa bilen och man kan lösa biljett för 24h-resande inom hela Öresundsregionen på den lokala stadsbussen om man så vill. Vi ville inte det utan tjuvåkte buss 33 till Hyllie och löste enkelt tågbiljetter på stationen. Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Underifrån såg det ut såhär; Snett ovanifrån såg det ut såhär; Quote
A/Wing. Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Mycket fotograferandet ovanifrån har det blivit för Calle den sista tiden. Tänkte på byggprojektet i Malmö som han är involverad i och nu även här Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 En halvtimme senare fann vi ett café direkt i 1600-talsmiljöerna på Overgaden Oven Vandet som ligger utmed de många kanalerna på Christianshavn; Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Mycket fotograferandet ovanifrån har det blivit för Calle den sista tiden. Jag tror det bottnar i att jag vill övervinna min höjdrädsla För Malmö Live är det Perry Nordeng som plåtar, och här är det Google Earth Annars håller jag mig i markplanet och kolla vilka fräcka hus det finns på Sofiegade, där no 4 nyligen målades om av en 90-årig man; Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Det var den här mannen som gav oss en ursäkt att besöka K-hamn denna dag, och när han hade druckit upp sina tre öl så avslöjade vi på ett ungefär dagens program; Det började med Asyl For Smaabörn; Och därefter Rottehullet; Quote
eliot Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Det var den här mannen som gav oss en ursäkt att besöka K-hamn denna dag, och när han hade druckit upp sina tre öl så avslöjade vi på ett ungefär dagens program; Jag hade fortfarande ingen aning vart vi var på väg när vi stod utanför Rottehullet men som tur var var dörren stängd för det lät inte så inbjudande :Shame On You: Quote
Bebop Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Det var en fantastisk gata. Snett emot Rottehullet fanns det mer i ockra... ... som rymde en fantastisk bakgård. Men allt roligt har ett slut och i andra änden av gatan blev det en liten annan vy med nyare skönhetsideal . Quote
calle_jr Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Men allt roligt har ett slut och i andra änden av gatan blev det en liten annan vy med nyare skönhetsideal . http://imageshack.com/a/img841/9172/6tqs.jpg[/img] Ja, där var det inte rottehullet... Ganska originellt att göra balkonger på detta vis, där mark- och byggkostnad ligger på i princip samma nivå som vanlig boarea. En balkong räknas inte in i kvadratmeterhyra! Och här har man satt tegelpannor över ett cykelställ; Quote
calle_jr Posted April 21, 2014 Author Posted April 21, 2014 Vandringen gick vidare mot Christiania; Vi promenerade bara genom detta lilla ockuperade samhälle, men man kan definitivt ha uppsikt efter spelningar på Loppen. Quote
Bebop Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Det var premiär för min del. När vi stegade innanför kvarteren så var det ganska märkbart att detta är en annorlunda stadsdel. Ett uppror mot smartphonekulturen kanske... Andra sorters uppror. Quote
yahooboy Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Rottehullet; Skyltet är vad som är tillbaka från en Dansk TV serie från 70-tallet Quote
calle_jr Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Rottehullet; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...12/DSC_9977.JPG Skyltet är vad som är tillbaka från en Dansk TV serie från 70-tallet Jag minns inte att jag sett den, men den kanske var børnforbudt? Vi fick frokost på en bistro på Sankt Annae Gade, där Bebop redovisade kunskaper om ankarsluten som satt i fasaderna; ...och vi snackade såklart bort öppettiderna till den fantastiska Vor Frelsers Kirke; Quote
Bebop Posted April 27, 2014 Posted April 27, 2014 Vi fick frokost på en bistro på Sankt Annae Gade, där Bebop redovisade kunskaper om ankarsluten som satt i fasaderna; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...12/DSC_9998.JPG ...och vi snackade såklart bort öppettiderna till den fantastiska Vor Frelsers Kirke; ... men vi blev inte utan njutningsmedel. Quote
calle_jr Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Efter lunch blev det mer promenad, norrut längs Knippelsbrogade, med utsikt över Slottsholmen och Nyhavn där man ser Skuespilhuset och Operaen mot norr, och Den Sorte Diamant (biblioteket) mot väster. Quote
calle_jr Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Vi tog en paus vid Køpenhavns Domkirke, där JFK kunde ansluta; ...och promenerade vidare på Købmagergade där man kan se Rundetaarn, och där man kan cykla upp till taket på Sneglegangen; Det gjorde vi inte, och den uppmärksamme ser att vi tar oss österut... Quote
calle_jr Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Nu är vi framme vid slutdestination! Jazzhus Montmartre har öppnat igen i den klassiska lokalen på Store Regnegade; http://www.jazzhusmontmartre.dk/ Quote
calle_jr Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Man kan rekommendera att komma lite innan utsatt konsert. Köket på M;ontmartre är inte det sämsta; Men boka bord! Quote
calle_jr Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Plats på scen, Paolo Russo med band; Montmartre is lucky to have a close friend in the here based Italian piano and bandoneon player Paolo Russo. He has been on the stage of the old jazz club many times in constellations with renowned musicians from all over and every time he impresses us with his ability to craft poetry from the piano and the bandoneon - an instrument mastered by few people and fewer as well as Paolo Russo. You can look forward to a night of Italian heat and passion, argentinian melancholia and cool nordic beauty. Quote
P-pan Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 Nu är vi framme vid slutdestination! Jazzhus Montmartre har öppnat igen i den klassiska lokalen på Store Regnegade; Födelsedagsöverraskningen Quote
Bebop Posted May 30, 2014 Posted May 30, 2014 (edited) Det var en mycket bra konsert som blev bara bättre och tätare ju längre tiden gick. Det började med lite dixiestuk, över till klezmer, argentinsk tango och swing a la Zoot Sims. Paolo Russos hantering av bandoneon var magisk. Edited May 30, 2014 by Bebop Quote
eliot Posted May 31, 2014 Posted May 31, 2014 (edited) Födelsedagsöverraskningen Ja, det var den bästa present jag kan tänka mig Tack till er alla Det var en mycket bra konsert som blev bara bättre och tätare ju längre tiden gick.... Håller helt med - konserten blev bara bättre Edited May 31, 2014 by eliot Quote
Recommended Posts