bongobop Posted April 7, 2014 Posted April 7, 2014 Hej. Någon som sitter på en hane till den här ingången? Goolande har gett att det är en Philips 5 pin IEC connector, och philips är ju kända för att köra sitt eget race när det gäller anslutningar. Vore ju trist att inte kunna lyssna på en så vacker förstärkare. Med hopp Arnold Quote
calle_jr Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Jag vet en firma i England som hade den typen av kontakter. Fick tag på liknande kablage till en gammal radio av dem. Om jag bara kom på vad de hette Har du kollat med svalander.se? Quote
MatsT Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Jag brukar använda adaptrar när jag skall använda apparater med DIN-kontakter om det inte är 2 som skall kopplas ihop, då kör jag med färdig DIN-kabel. Det är nåt i den här stilen du behöver: DIN 5P - RCA Hona x 4 Quote
plundin™ Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Jag brukar använda adaptrar när jag skall använda apparater med DIN-kontakter om det inte är 2 som skall kopplas ihop, då kör jag med färdig DIN-kabel. Det är nåt i den här stilen du behöver: DIN 5P - RCA Hona x 4 Det är nog den platta kontakten han menar Mats, eller är det högtalarutgången? (Jag menar, DIN-kontakter är ju lite för enkelt... ) Har OP kollat på tyska Ebay eller kanske ett mail till grabbarna på Springair.de, dom är en av dom största på Vintage HIFI i Tyskland! /ptr Quote
MatsT Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 (edited) Så är det nog, 5-pin IEC. Då vet jag inte. Edit. Jag hittade lite info i alla fall eftersom jag blev nyfiken. Du kanske redan sett det men här finns lite: Radiomuseum.org Edited April 10, 2014 by MatsT Quote
MatsT Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Det verkar inte omöjligt att bygga om lite. AG9016 på eBay Kolla igenom bilderna så ser den ombyggd ut. Quote
calm Posted April 10, 2014 Posted April 10, 2014 Hej. Någon som sitter på en hane till den här ingången? Goolande har gett att det är en Philips 5 pin IEC connector, och philips är ju kända för att köra sitt eget race när det gäller anslutningar. Vore ju trist att inte kunna lyssna på en så vacker förstärkare. Med hopp Arnold Kul att se att denna förstärkare fortfarande lever! Hade en lika dan och detta var min första seriösa hifi-satsning någon gång på 60-talet. 2x2 w med egentillverkade högtalarlådor. Vad jag minns så fanns en adapter mellan 5-pin connectorn och din-hona, eftersom egentligen ingen skivspelare hade en motsvarande hankontakt. Idag är det nog ombyggnad som gäller. Senast hade Servex service på Philips grejor. Men de verkar sedan länge bort. Calm Quote
Recommended Posts