Hans-Tommy Posted April 1, 2014 Posted April 1, 2014 Hej jag var nere på Audio Concept idag och lyssnade på ett par nya högtalare de fått in, Vivid Giya1, den fanns även på mässan fast då kopplad till elektronik som jag inte tyckte passade ihop med högtalarna, se länk http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...10882&st=45 Högtalarna däremot är riktigt bra, luftigt, dynamiskt ljud med stort rum, kanon!!! På AC var de uppkopplade med DarZeel försteg, The Lars slutsteg och MSB dac. Bör absolut lyssnas på, en riktigt bra kombination av elektronik som passade ihop med Vivid högtalarna det enda jag har emot högtalarna är utseendet men det går säkert att vänja sig vid för ljudet är väldigt bra. tycker tommy ps titeln syftar på en film, där sångerskan i filmen liknar högtalarna (för övrigt en bra film, trots att Bruce Willis är med i den) ds Quote
calm Posted April 2, 2014 Posted April 2, 2014 Hej jag var nere på Audio Concept idag och lyssnade på ett par nya högtalare de fått in, Vivid Giya1, den fanns även på mässan fast då kopplad till elektronik som jag inte tyckte passade ihop med högtalarna, se länk http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...10882&st=45 Högtalarna däremot är riktigt bra, luftigt, dynamiskt ljud med stort rum, kanon!!! På AC var de uppkopplade med DarZeel försteg, The Lars slutsteg och MSB dac. Bör absolut lyssnas på, en riktigt bra kombination av elektronik som passade ihop med Vivid högtalarna det enda jag har emot högtalarna är utseendet men det går säkert att vänja sig vid för ljudet är väldigt bra. tycker tommy ps titeln syftar på en film, där sångerskan i filmen liknar högtalarna (för övrigt en bra film, trots att Bruce Willis är med i den) ds Håller med dig om de ljudmässiga kvaliteterna på dessa högtalare som jag verkligen gillar. Hade nog också kunnat höra dem med annan elektronik eftersom jag tycker att de fick en något kall presentation. DartZeel är ju neutral och the Lars tillför den nödvändiga värmen i sammanhanget. MSB behöver vi inte ens diskutera. Måste vara en veritabel hit-upplevelse. Gayan är också exempel på kompromisslösa konstruktioner skapade av en riktig entusiast med gedigen högtalarbyggarerfarenhet. Hatten av för dessa! Hoppas att de finns kvar ett tag till så jag hinner lyssna ordentligt. Calm Quote
Hans-Tommy Posted April 2, 2014 Author Posted April 2, 2014 Måste vara en veritabel hit-upplevelse. Hoppas att de finns kvar ett tag till så jag hinner lyssna ordentligt. Calm hej Calm Jag tycker det är en "måste"-upplevelse att lyssna på den här kombinationen Ha de hälsar tommy Quote
Recommended Posts