vovven Posted March 17, 2014 Posted March 17, 2014 (edited) Snart är det åter dags för vad många anser vara Sveriges trevligaste hifi och musikmässa. Även denna gång fyller vi genomtrevliga Jönköpings Hotell och Konferens med musikanläggningar och skivhallen med CD och vinylplattor. Sverigepremiärer, gitarrer, musikspel, umgänge, musikaliska upplevelser, tiotusentals cd och vinylplattor, god mat o s v Besök gärna hemsidan för kontinuerliga uppdateringar. Edited March 24, 2014 by vovven Quote
Svanteborg Posted March 19, 2014 Posted March 19, 2014 Jag ska absolut försöka ta mig dit, mässpremiär! Quote
vovven Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Det börjar dra ihop sig för vårens spännande event i Jönköping. Vi lägger kontinuerligt upp nya utställare på hemsidan med presentation, varumärken,länkar, bilder m m. Till årets event kan vi utlova åtminstonde tre Sverigepremiärer, två st högintressanta högtalare samt ett helt nytt och intressant grepp för akustikreglering som jag misstänker att många kommer att gilla. Skivhallen är i det närmaste full, ca 50 m bord dignandes av CD och vinylskivor, nytt och begagnat. Till det kommer även ca 10 m bord fyllas med hörlurar, förstärkare, kontakter och även gitarrer. Testa gärna själv att spela på en riktigt snygg gitarr med Rocksmith. Notera att sista dan för förköp är kommande lördag. Väl mött i Jönköping 26-27 april Quote
vovven Posted April 21, 2014 Author Posted April 21, 2014 (edited) Ännu återstår det minst 6 nya inlägg om vilka som ställer ut. Vi kan bl a utlova ett antal Sverigremiärer av nya produkter. Med lite tur får 'vi även Svensk premiär av Hans Theessink¨s nya platta. Över 50 m bord med CD och vinyl i hallen Två företag med akustikreglering. Över 45 utställare Följ planeringen här Välkomna Edited April 21, 2014 by vovven Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 Mina intryck. http://www.component.se/forum/index.php?sh...85&p=195000 Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Wow. 4 inlägg, 1100+ views. Är denna mässa härmed död? Quote
P-pan Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Är denna mässa härmed död? Var det så få besökare ? Quote
vovven Posted April 28, 2014 Author Posted April 28, 2014 (edited) Några citat från utställare: "Hej Björn, Tack själv! Det var mkt mkt roligt! Vi är gärna med nästa år igen. " "Hej Björn Tack för ett kanonevent. Fantastiskt trevligt med alla entusiaster och intresserade besökare. Det är just sådana här sammanhang som gör alla mätningar, räkningar, satsningar,resor, bärande värt mödan ? Inspirationen är på topp!!!" "Godmorgon Broder, Stort tack för en mycket trevlig mässa, jag hade inga förväntningar men jag vart mycket positivt överraskad." "Björn och Patrik, Tack själva! Ja jag vill att vi fortsätter i Jönköping" Edited April 29, 2014 by vovven Quote
Bebop Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Wow. 4 inlägg, 1100+ views. Är denna mässa härmed död? Vad menar du med det? Mässtråden med redovisningen startade igår och har i skrivande stund 1800 views med 27 inlägg och det efter ett dygn. Det finns mycket mer att redovisa. Quote
A/Wing. Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Wow. 4 inlägg, 1100+ views. Är denna mässa härmed död? Förstår inte riktigt vad du menar mässan lever ett riktigt gott liv vill jag påstå Hjälper Kenneth Englund på mässan och vi hade aldrig tomt i vår lokal och jag pratade med många besökare som tyckte det var väldigt lyckat med hela arrangemanget. Och vi mässutställare tycker riktigt om det här med ett lagom tempo på allt med mycket mingel med både gäster och utställare Quote
pärr Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Förstår inte riktigt vad du menar mässan lever ett riktigt gott liv vill jag påstå Hjälper Kenneth Englund på mässan och vi hade aldrig tomt i vår lokal och jag pratade med många besökare som tyckte det var väldigt lyckat med hela arrangemanget. Och vi mässutställare tycker riktigt om det här med ett lagom tempo på allt med mycket mingel med både gäster och utställare Hoppsan, Så du A/Wing jobbar med Englund... Det kan förklara dina tidigare inlägg om dac, högtalare, kablar etc... och hela din set-up för övrigt.... Allt hänförbart till Kenneth Då får du fundera var du placerar dina inlägg... Är du privatperson eller ombud? /Pärr Quote
A/Wing. Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Hoppsan, Så du A/Wing jobbar med Englund... Det kan förklara dina tidigare inlägg om dac, högtalare, kablar etc... och hela din set-up för övrigt.... Allt hänförbart till Kenneth Då får du fundera var du placerar dina inlägg... Är du privatperson eller ombud? /Pärr Snälla rara Pärr det är inte alls som du tror jag är väldigt bra kompis med Kenneth . som jag förmodar att du också har så blanda inte ihop det med vad jag har i racket. Och som vän hjälper jag honom med mässorna för att Kenneths kropp håller inte med att bära all tung hifi-utrustning. Och vad det gäller min utrustning hemma så tycker jag det är en ganska blandad kompott. Jag tror dessutom dom flesta på forumet vet vad jag har för relation till Kenneth och att jag har inte försökt att på något sätt göra reklam för hans produkter. Det verkar som du gärna vill skapa konflikter när det inte finns några. Quote
pärr Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Snälla rara Pärr det är inte alls som du tror jag är väldigt bra kompis med Kenneth . som jag förmodar att du också har så blanda inte ihop det med vad jag har i racket. Och som vän hjälper jag honom med mässorna för att Kenneths kropp håller inte med att bära all tung hifi-utrustning. Och vad det gäller min utrustning hemma så tycker jag det är en ganska blandad kompott. Jag tror dessutom dom flesta på forumet vet vad jag har för relation till Kenneth och att jag har inte försökt att på något sätt göra reklam för hans produkter. Det verkar som du gärna vill skapa konflikter när det inte finns några. Tvärt om. Jag välkomnar dialoger men det verkar som många inlägg förflyttas.. Såg tex att Perfect Sense fick deleta sitt inlägg om Brinkmann på grund av kommentar på fel forum... Har du ingen ekonomiskt vinning av att känna Kenneth så är det ok... Nog om det.... och jag är inte`"rara" normalt sett.. Lycka till /Pärr Quote
pärr Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Stöööön..... Vi avrundar där Trevlig helg alla /Pärr Quote
sprudel Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Vi avrundar där Trevlig helg alla /Pärr Trevlig helg själv. Kul att du är tillbaka igen, för visst var det väl så att du skulle avregistrera dig för ett tag sedan? Quote
pärr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Trevlig helg själv. Kul att du är tillbaka igen, för visst var det väl så att du skulle avregistrera dig för ett tag sedan? Ja, det stämmer.. Skälet var att jag tycker, eller rättare sagt tyckte, att det ibland tenderar att bli för mycket "prylfokus" på detta forum.. Jag vet personer som drar sig för att skriva då de upplever att de inte har utrustning som riktigt "platsar".. Det tycker jag är synd. Likväl skulle de absolut kunna bidra,, Forumen har ju blivit väldigt nischade och det är ju ingen hemlighet att Euphonia är nischat på "High-End". HiFi-forum mera på "DIY" osv.. Sen är det ju upp till var och en att läsa/skriva var man vill såklart. I andra stunder görs det mera smygreklam här tycker jag. Vad jag menar med det är att man inte i stort sett i varje inlägg måste påminna alla vad man har för utrustning i sin set-up.. Det torde vara känt av övriga ändå. Man får då intryck att man gör reklam för någon som möjligen säljer dessa produkter, och inte förvånande så kanske man har en vinning av det själv också. Vad var och en i slutändan betalar för sina produkter angår såklart ingen, eller vilka kontakter man har, men inläggen eller "lovorden" kan tendera att bli mindre värda om kopplingarna är för uppenbara.. Jag gick möjligen hårt åt A/Wing nyligen men där fanns ju väldigt många "kopplingar" i en riktning... men läser man att TEX "det aldrig låtit så bra som nu" så är det lätt att tolka det som reklam. Skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv kan såklart också vara hårfin Eller så är jag överkänslig... Sorry A/Wing i så fall /Pärr Quote
Bebop Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 //... att det ibland tenderar att bli för mycket "prylfokus" på detta forum.. Jag vet personer som drar sig för att skriva då de upplever att de inte har utrustning som riktigt "platsar".. Det tycker jag är synd. Likväl skulle de absolut kunna bidra,, Jag är faktiskt beredd att hålla med om detta. Senaste 1-2 åren har det varit i markant betoning på framför allt MSB och Sonus faber. Vi har haft tidiga perioder med mostsvarande vurmande för t ex Nordosts kablar. Personligen har det blivit så pass mycket så skulle jag köpa en digital utrustning idag så skulle jag inte ens överväga MSB och än mindre Sonus faber. Det har inte med deras kvalitet att göra. Båda märkena står för spetsteknologi och yppersta välljud. Men det kan helt enkelt bli för mycket av det hela. Här finns medlemmar med utrustning från en mängd andra tillverkare, både billigt och dyrt. Men om detta ser vi väldigt lite. Om de har blivit "skrämda" av att de inte kan matcha MSB vare sig i ljud eller inköp kan jag inte säga. Men nog är det lite märkligt så få tillverkare dyker upp i våra inlägg. Själv har jag valt att tona ner hifi-reportagen lite grand och framför allt mina egna inköp och egen utrustning. Jag gör en del uppdateringar just nu men de håller jag för mig själv för att inte locka fram ännu mer MSB-inlägg. Quote
BTS Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 (edited) Senaste 1-2 åren har det varit i markant betoning på framför allt MSB och Sonus faber. Vi har haft tidiga perioder med mostsvarande vurmande för t ex Nordosts kablar. Personligen har det blivit så pass mycket så skulle jag köpa en digital utrustning idag så skulle jag inte ens överväga MSB och än mindre Sonus faber. Det har inte med deras kvalitet att göra. Båda märkena står för spetsteknologi och yppersta välljud. Men det kan helt enkelt bli för mycket av det hela. Här finns medlemmar med utrustning från en mängd andra tillverkare, både billigt och dyrt. Men om detta ser vi väldigt lite. Om de har blivit "skrämda" av att de inte kan matcha MSB vare sig i ljud eller inköp kan jag inte säga. Men nog är det lite märkligt så få tillverkare dyker upp i våra inlägg. Själv har jag valt att tona ner hifi-reportagen lite grand och framför allt mina egna inköp och egen utrustning. Jag gör en del uppdateringar just nu men de håller jag för mig själv för att inte locka fram ännu mer MSB-inlägg. Jag instämmer helt och efter den hype som varit/är kring MSB blir jag numera kvalm av den bokstavskombinationen och äger inte minsta önskan av att äga MSB. Tvärtom. Edited April 30, 2014 by BTS Quote
byZan Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 //...att det ibland tenderar att bli för mycket "prylfokus" på detta forum.. Jag vet personer som drar sig för att skriva då de upplever att de inte har utrustning som riktigt "platsar".. Det tycker jag är synd. Likväl skulle de absolut kunna bidra,, Jag är också beredd att hålla med. Själv har jag valt att tona ner hifi-reportagen lite grand och framför allt mina egna inköp och egen utrustning. Jag gör en del uppdateringar just nu men de håller jag för mig själv för att inte locka fram ännu mer MSB-inlägg. Jag tror att jag ska göra detsamma - tona ner mina förehavanden och detta beroende på att jag fått höra en del osanna påståenden som verkat ha blivit till sanning för en del Jag är ju bara en glad "audiofil" som vill bidra med mina egna erfarenheter och upplevelser, bra som dåliga. /byZan Quote
pärr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 (edited) Jag är faktiskt beredd att hålla med om detta. Senaste 1-2 åren har det varit i markant betoning på framför allt MSB och Sonus faber. Vi har haft tidiga perioder med mostsvarande vurmande för t ex Nordosts kablar. Personligen har det blivit så pass mycket så skulle jag köpa en digital utrustning idag så skulle jag inte ens överväga MSB och än mindre Sonus faber. Intressant. Jag var tydligen inte ensam om att tycka så, även om jag väljer att inte ange specifika märken såsom i ovanstående inlägg. Jag känner dock igen namnen Men till Euphonias försvar så måste jag ändå säga att jag tycker det blivit bättre. Vad som sen är rätt eller fel foruminnehåll i grunden är ju en sak i sig. Jag menar att tendensen nu går mera åt att vara "upplevelse-orienterade inslag" snarare än "uppvisnings-orienterade inslag".. Det känns som en sund inriktning och något jag ställer mig 100% bakom... Visst, jag har själv prylar som kanske inte skäms för sig, men drivs inte riktigt av behovet att påminna om detta eller vissa märken hela tiden. Jag tyckte ärligt, och jag säger ju som bekant alltid vad jag tycker , att Euphonia för ett halvår sen var mera show-off, men att det nu känns roligare att läsa.. Har själv oerhört svårt att skriva superlativer om det man spelar på, men om andra upplever att det låter ok så känns det bättre och då blir det heller ingen marknadsföring.. Jag kan däremot lättare beskriva skillnaden mellan två produkter man ägt, dvs vilken som var bättre eller sämre. låt si eller så men det är en annan sak. /Pärr Edited April 30, 2014 by pärr Quote
Apexorca Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Jag tycker också det kunde vara roligt att djupdyka lite i en bredare produktblandning på Euphonia. Det lär man sig mycket på och det väcker intresse. Vi hade nyligen en liten djupdykning om dCS vilket var roligt. För att dessa djupdykningar skall få substans tycker jag det är jätteroligt att läsa om medlemmars system och deras erfarenheter och jämförelser de gjort. Då får inte medlemmarna vara för passiva och de får bjuda mer på sig själva. Jag upplever inte personligen att nivån på systemet eller ovanliga märken spelar roll. Tvärt om. Men om man är osäker på tekniken och beskriver sina upplevelser kan man ibland få på nöten. Det tror jag kan skrämma en och annan. Det är just därför tonen på detta forum är så viktig, för att få folk att bjuda på sina upplevelse och system. Det skulle tex vara verkligt roligt att höra om pärr's system, erfarenheter och vägen dit. Bildtråd kanske? Quote
pärr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Jag tycker också det kunde vara roligt att djupdyka lite i en bredare produktblandning på Euphonia. Det lär man sig mycket på och det väcker intresse. Vi hade nyligen en liten djupdykning om dCS vilket var roligt. För att dessa djupdykningar skall få substans tycker jag det är jätteroligt att läsa om medlemmars system och deras erfarenheter och jämförelser de gjort. Då får inte medlemmarna vara för passiva och de får bjuda mer på sig själva. Jag upplever inte personligen att nivån på systemet eller ovanliga märken spelar roll. Tvärt om. Men om man är osäker på tekniken och beskriver sina upplevelser kan man ibland få på nöten. Det tror jag kan skrämma en och annan. Det är just därför tonen på detta forum är så viktig, för att få folk att bjuda på sina upplevelse och system. Det skulle tex vara verkligt roligt att höra om pärr's system, erfarenheter och vägen dit. Bildtråd kanske? Ja du Apex.. drygt 30 år i denna "hobby" kanske inte låter sig förklaras i ett nafs... Vi får se vad som hinns med framöver.. Jag håller såklart med om att "prylarna" i sig inte är oväsentliga. Det var inte så jag menade. De är ju en högst bidragande orsak till att vi kan utöva hobbyn att lyssna på musik. Så prylarna måste ju finnas. Jag har ibland bara reagerat på det fokus som funnits och på det sätt som dessa "prylar" har presenterats, snarare än vad de bidrar med.. Du är ju själv ett föredöme när det gäller just upplevelse.. Finns väl ingen som har stått på sig så starkt som du när det gäller dina "el- och strömreningsupplevelser" Samtidigt förstår jag också "motståndarna" som avfärdar som humbugg utifrån just deras egna "upplevelser" på samma tema Kanske dags att styra tillbaka tråden till Topic igen.. Sorry utvikningen /Pärr Quote
calle_jr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 jag är inte "rara" normalt sett.. Inte du heller? A/Wing; detta är faktiskt en relevant undran om man inte vet hur det ligger till. I din situation måste man även i bästa fall tåla sådana frågor och det är inte självförklarande. Du har ju förklarat här och jag har inga frågor. Quote
calle_jr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Ja, det stämmer.. Skälet var att jag tycker, eller rättare sagt tyckte, att det ibland tenderar att bli för mycket "prylfokus" på detta forum.. Jag vet personer som drar sig för att skriva då de upplever att de inte har utrustning som riktigt "platsar".. Det tycker jag är synd. Likväl skulle de absolut kunna bidra,, Forumen har ju blivit väldigt nischade och det är ju ingen hemlighet att Euphonia är nischat på "High-End". HiFi-forum mera på "DIY" osv.. Sen är det ju upp till var och en att läsa/skriva var man vill såklart. Skälet? Jag har inte sett några inlägg från "pärr" i Musikforum. Detta uttalande kommer från en annan person än så jag uppfattar "pärr" från de inlägg som gjorts, där allihop varenda ett tutti handlar om prylar. Euphonia är ingen egen entitet. Euphonia är vad medlemmarnas inlägg gör det till. Quote
new order Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Jag kan oxå tycka att det är synd att folk med billigare anläggningar inte vill eller kanske drar sig för att presentera det här. Det är ju ingen tävlan och det handlar ju om ens egna musikupplevelser. Så länge det finns ett brinnande intresse för vår hobby från trådskaparen är det alltid roligt att läsa om folks erfarenheter och upplevelser. Oavsett prislapp! Så ni som funderar på att presentera er anläggning här, gör det! Mångfald berikar. /n.o Quote
A/Wing. Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Ja, det stämmer.. Skälet var att jag tycker, eller rättare sagt tyckte, att det ibland tenderar att bli för mycket "prylfokus" på detta forum.. Jag vet personer som drar sig för att skriva då de upplever att de inte har utrustning som riktigt "platsar".. Det tycker jag är synd. Likväl skulle de absolut kunna bidra,, Forumen har ju blivit väldigt nischade och det är ju ingen hemlighet att Euphonia är nischat på "High-End". HiFi-forum mera på "DIY" osv.. Sen är det ju upp till var och en att läsa/skriva var man vill såklart. I andra stunder görs det mera smygreklam här tycker jag. Vad jag menar med det är att man inte i stort sett i varje inlägg måste påminna alla vad man har för utrustning i sin set-up.. Det torde vara känt av övriga ändå. Man får då intryck att man gör reklam för någon som möjligen säljer dessa produkter, och inte förvånande så kanske man har en vinning av det själv också. Vad var och en i slutändan betalar för sina produkter angår såklart ingen, eller vilka kontakter man har, men inläggen eller "lovorden" kan tendera att bli mindre värda om kopplingarna är för uppenbara.. Jag gick möjligen hårt åt A/Wing nyligen men där fanns ju väldigt många "kopplingar" i en riktning... men läser man att TEX "det aldrig låtit så bra som nu" så är det lätt att tolka det som reklam. Skillnaden mellan att vara objektiv och subjektiv kan såklart också vara hårfin Eller så är jag överkänslig... Sorry A/Wing i så fall /Pärr Du påstår att mina grejer är som du citerar är hänförbart till Kenneth men Esoterik Isotek Audio Analogue Mark Levinson är inga produkter som Kenneth har i sitt sortiment så jag kan inte förstå vad du menar att allt kommer från Kenneth. Sen skriver du också tex att jag skrivit (att det aldrig låtit så bra) när jag har köpt hem en grej och att det kan misstolkas som reklam men det har nog varit så med dom flesta grejerna oavsett vilket märke det gäller så har jag skrivit så. Köper man en apparat som man har haft hemma för test så får man förmoda att det bör ju låta som du skriver(aldrig låtit så bra) annars är man ju dum om man köper apparaten i fråga. Jag har alltid försökt att hålla en låg profil när det gäller Kenneth`s produkter och inte nämna hans produktnamn allt för ofta men som är ganska vanligt när det gäller andra märken och som upprepas allt som oftast Jag trodde det var ganska välkänt att jag roddar för( Kenneth och min kompis) på olika mässor för han behöver den hjälpen för att klara av det på grund av kroppsliga problem och att jag tycker det är väldigt roligt också. Men så här i efterhand så har jag insett att det har ju kommit många nya medlemmar som kanske inte vet om detta och jag ska försöka vara tydligare med detta. Quote
calm Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Det är uppenbart att detta forum krympt rejält, så att mer än ett inlägg rörande specifika produkter betraktas som hype. VTL-hype, Wilson-hype, TAD-hype, Sf-hype, Vivaldi-hype, MSB-hype. I långsamt uppbyggda system, i mitt eget fall mer än 50 år, händer inte så mycket, men ibland kommer förändringar i ett slag. Inte så konstigt, det finns faktiskt en utveckling även i hifi-sammanhang. En tydlig utvecklingstendens t.ex. är större upplösning både i elektronik och högtalare som ger ett annat sound, utan att tippa över i spetsighet. Att en del köper utrustning som kanske inte är tillgängliga eller ens intressanta för en bredare hifi-intresserade är väl inget konstigt, att läsa om fantasisystem i internationell hifi-press eller på mässor tillhör en av hobbyns kryddor. Det tillhör också det roliga att få lyssna till andra system och redovisa intryck. Personligen har jag alltid betonat att det finns inget rätt eller fel, utan bara olika smakriktningar och uppskattning av andra produkter än de som man själv äger eller kan tänkas köpa. Personligen kan jag inte tolka inläggen som annat än en minskad tolerans och trångsynthet. Ser man till antal veivs så pekar det dessutom som ett uttryck för att intresset för god utrustning ligger på topp, trots att man påstår motsatsen. Det luktar dubbelmoral. Calm Quote
byZan Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Funderar ingen på om trådskaparen tycker att det är okej med dessa OT i tråden? Jag gjorde det! Trådskaparen - vad säger du? Sorry för OT /byZan Quote
pärr Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Skälet? Jag har inte sett några inlägg från "pärr" i Musikforum. Detta uttalande kommer från en annan person än så jag uppfattar "pärr" från de inlägg som gjorts, där allihop varenda ett tutti handlar om prylar. Euphonia är ingen egen entitet. Euphonia är vad medlemmarnas inlägg gör det till. Hej calle Jr, Vet ej om jag ska ta det som kritik, men jag lovar att jag lyssnar på musik också.. (Tyvärr inte vinyl längre vilket jag kan sakna ibland) Om jag har förstått det rätt så har Euphonia drygt 2300 registrerade medlemmar,, och säkert en herrans masa gäster från gång till annan. Eftersom endast ca 25 personer, i ett snabb överslag, syns på detta forum väldigt regelbundet. (andra mycket sällan) så tycker jag snarare att forumet formas av vad just dessa 25 personer tycker och skriver. Dessa flitiga skribenter utgör alltså 1% av medlemmarna.. vilket betyder att Euphonia väl snarare är vad denna "klick" gör det till.. Jag säger absolut inte att det som skrivs av ett fåtal behöver vara fel eller att man inte håller med, men ämnesområdena kan tendera att smalna av och det kan bli en väldigt likformig attityd. Det vore väl kul om flera (av de inaktiva medlemmarna) kände att de kunde vara aktiva igen.. men där vet jag att några är "obekväma" som jag skrev tidigare.. Du måste väl ändå hålla med om att forumen har olika inriktningar och där Euphonia framförallt inriktar sig till och används av personer som har företrädesvis mera kvalificerade anläggningar än genomsnittet av musik och hifiintresserade Sen måste man ju också vara ärlig att säga att om en "inriktning" på ett forum inte passar en så behöver man ju inte varken läsa eller skriva utan då får man leta sig till något annat forum som passar bättre.. Man kanske blev medlem på fel ställe från början helt enkelt.. Synd bara att Euphonia är så litet ur det perspektivet.. Det är ju ett bra forum /Pärr Quote
Recommended Posts