eliot Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Idag strax efter 12 besökte jag Allradio i Uppsala där Sladd var i full gång med att demonstrera Bladelius elektronik Sladd beskriver här hur stor nätdel Grendel har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Sladd hade inte med sig egna högtalare utan han använde högtalare från Dynaudio som tillhörde Allradios sortiment. Till höger, staplade på varandra, ser vi överst den nya CD-spelaren (Bladelius) Freyja. Den spelar CD och SACD, är fullt balanserad och jobbar ständigt upsamplad. Under den ser vi fullförstärkaren (Advantage) Thor och längst ner (Bladelius) Gondul. Hoppas jag har rätt med namnen Bladelius och Advantage som verkar fungera parallellt och vissa modeller har Bladelius på fronten medan andra har Advantage Kablaget kom som väntat från Transparent och om jag hörde rätt så var det deras Super-serie :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 "Sladd hade inte med sig egna högtalare" ...tycker iofs att det ser ut som att han fick med sig QRS Luna, den lill stativaren...fast de kanske redan fanns hos Allradio.... Hur som helst, trevligt med ett reportage ifrån demon! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Hade planerat att gå men så vart det inte pga. jobbet. Typiskt när vi väl är besök i stan. Vilket inte händer allt för ofta. Fyll nu på med lyssningsintryck ni som var där så jag kan blunda och fantisera om vad jag har missat. :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Kman, du kan mycket väl ha rätt då jag kom i det ögonblicket då han just bytt från stativaren till golvmodellen som definitivt var en Dynaudio Detta skrev Sladd: Får vi bara Venusen helt färdig är den ju skoj att ta med sig. Annars har vi ju QRS Luna, den överlägset mest säljande stativaren just nu som fått ganska många andra mer exklusivare kamrater att rodna. Det skulle i så fall vara Luna - men enligt bilden på HiFi-Consults hemsida så står bokstäverna QRS på fronten Sladd spelade hela tiden musik så det kändes inte riktigt bra att gå fram och undersöka saken...... Mvh, Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rutger Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Det *står* QRS på fronten på de små stativarna... Inte lätt få fram i alla fotovinklar, men jag såg texten när jag fladdrade förbi demon förut idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Det är skönt att vi kan hjälpas åt så att det inte blir några fel - Nu när vi tydligen var några som var med på demonstrationen så hoppas jag att vi kan vara flera som lämnar lyssningsintryck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sladd Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Hej! Det blev en trevlig dag med många både kända ansikten och nicknames som nu fick ett ansikte. Överraskande välbesökt var det också. Elektroniken: Bladelius Gondul , jag spelade på modell 3 för 120 000:- Bladelius Grendel, 5-kanalaren för 69 000:- Advantage Thor 22 900 Advantage Freja 24 500:- spec enligt Eliots utmärkta beskrivning. Högtalarna: QRS Venus hade varit trevlig att ha med sig. det blev väldigt "snällt" med Dynaudio 3.4. Den lilla stativaren är en QRS luna för 6 900:- Info om QRS svenska högtalare finns på www.hificonsult.se under "´QRS" Nu är sidan som heter Venus uppgraderad med bilder snodda från...ja, vilket forum tror ni Tack alla för besök och kommentarer. Dagens välljud stog Bravo för med SACD-utgåvan av La Folia från Harmonia Mundi i tät strid med Eliots medtagna specialskiva och spåret "Georgia". mvh sladd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 "Specialskivan" jag hade med var en JVC XRCD2 First Impression Music Jacintha: Here's to Ben . - Den är utsåld men denna skivan finns fortfarande (klicka på bilden!) och rekommenderas varmt FIM har även gett ut några SACD och bland dessa känner vi igen några svenska klassiker: Jazz At The Pawnshop Antiphone Blues Hush! The Angles Are Singing! Mvh, Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Tack "Sladd". Trevligt att råkas, skojigt att träffa namnen bakom nicket. La Folia är ursprungligen en vinylskiva utgiven som sagt på HM France och finns nu på CDoch hybrid SACD. Atrium Musicae under Paniaguas ledning har här tagit ut svängarna ordentligt i en tekniskt sett mycket bra inspelning där musik och ljud, inklusive motorsåg mm., spelar upp vilt i ett ljudmässigt sett nästan perfekt panorama. Musiken är ett väl närmast ett tidsflöde från alla håll men foliatemat i centrum (1500-t.) Skivan finns att få bl.a genom CDON för 189 SEK som är bland de lägsta priserna i Europa. Skivnummer (NAX-)HMC -901050. Bild från CD-utgåvan, samma som SACD, men med lite annorlunda färger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts