- Marten - Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 (edited) Nu på fredag och lördag kommer det att bli Marten/MSB/GigaWatt demo på Takt & Ton i Luleå. Vi kommer att spela med 3 system. System 1: Marten Bird 2, MSB Diamond DAC med UMT transport, Mark Levinson 532H slutsteg, GigaWatt PC-4 Power Conditioner. System 2: Marten Duke 2, MSB Analog DAC, Linn Klimax Twin slutsteg, GigaWatt PF-2 Power Filter. System 3: Django L mm. Demon är på fredag 15:00-19:00 och lördag 10:30-16:00. Mycket välkomna! Takt&Ton och Marten Takt & Ton Öppettider i butik Kungsgatan 26 Luleå Må-Fr 10.30-18.00 Lö 10.30-16.00 Lunchstängt vardagar 13.15-14.00 Edited February 28, 2014 by Mårten Design Quote
RollE2k Posted February 28, 2014 Posted February 28, 2014 Kul att ni tittar förbi i Luleå! Ska nog försöka ta mig idag förbi och lyssna! :-) Quote
new order Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 (edited) Intressant att lyssna på. Har inte hört så mycket av Marten tidigare och nu fick jag träffa Leif och Jörgen in person. Det lät bra, välupplöst och med bra bredd och djup i ljudbilden på Bird 2 i det stora lyssningsrummet. Elektroniken från MSB var det min första erfarenhet av. Slutsteg var från M.L. Visst fanns lite problem i basen. Att den blev lite mullig på vissa inspelningar. Men det är rummet. Rätt säker på det. De flesta högtalare blir mulliga där. Jag störde mig på att de MSB enheter som hade display var av olika färg och storlek. Enhetligt ska det vara. Och speciellt i denna prisklass. Något som till viss del begränsade (i min åsikt) var högtalarkablaget som var från Linn. Jag är ju inte någon stor förespråkare av dyra högtalarkablar. Men Linns kablar är inte så bra i min erfarenhet. Jag tycker de kan begränsa litegrann. Det lilla systemet med Duke2 var också trevligt. Fast det lilla rummet var nog i minsta laget här. MSB the analog dac var betydligt Coolare än den svarta i det andra rummet. Signalkälla var en Linn DS spelare. Med ca 9000 skivor i databasen var det inte lätt att hitta musik! Jag tyckte att Linns streamer var bra och lätt att manövrera via en ipad. Verkligen smidigt och bra lät det. Men jag är en silverskive anhängare. Skulle jag haft en streamer hade jag suttit och zappat för att sedan lessnat. Att lyssna på en skiva från början till slut är min melodi, och jag hoppas på silverskivornas comeback. Kon saknas ju inte förrän båset är tomt. Edited March 2, 2014 by new order småplock Quote
figge Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Inte med Jormakablar? Skulle ju vara första valet med tanke på internkablaget. Quote
new order Posted March 2, 2014 Posted March 2, 2014 Inte med Jormakablar? Skulle ju vara första valet med tanke på internkablaget. Nä. Inte det. Quote
Recommended Posts