Jump to content

dCS / Lamm / Pathos demo på Mårten Centre Fre-Lör

- Marten -

Recommended Posts

Välkommen till Mårten Centre på två intressanta demo dagar. Vi startar på fredag 10 December kl 15.00 då Lars Ek från PL Audio kommer att dema två mycket spännande anläggningar.

I det stora rummet kommer vi att som signalkälla ha dCS SACD/CD upsampling transport Verdi la scala samt 24/192 D/A omvandlaren Elgar plus, som förstärkare använder vi Lamm M2.2 hybrid monoblock och som högtalare använder vi naturligtvis vår egen Coltrane, allt sammankopplat med Jorma Design kablar. Apparaterna står uppställda på Solid Tech's Rack of Silence.

I det lilla rummet kommer vi att spela på en förstärkare från italienska Pathos, cd-spelare från nya PL Audio importen Audia samt vår egen högtalare Duke. Dessa likaledes uppkopplade med Jorma Design kablage och uppställda på Solid Tech's Rack of Silence.

Missa inte detta tillfälle att lyssna till dessa mycket välrenommerade grejor tillsammans med Mårten Design högtalare.

Välkomna!

Öppettider: Fredag 15.00-20.00, Lördag 10.00-16.00

Mårten Centre

Götabergsgatan 18

T: 031-207200

Övriga öppettider:

Mån – Fre 15-18.30

Lör 12-15

Övriga tider tidsbokas på 031-207200

• 2 weeks later...

Världspremiären som kommer att visas här på Mårten Centre Fredag/Lördag denna veckan är en ny bänk/rack från Solid Tech. Den kommer att ha officiell världspremiär på CES i Las Vegas i början av nästa år.

Bänken som går under arbetsnamnet "Entry" kommer att ha en ny design jämfört med tidigare rack från Solid Tech (mycket snygg tycker vi). Varje hyllplan kan avfjädras separat och går att viktanpassa beroende på apparattyngd. Hyllorna kommer att finnas i tre olika träslag (björk, ek och valnöt).

Det bästa med denna bänken, förutom att den har nästan samma prestanda som "Rack of Silence", är priset som är en hel del lägre (priset ej fastställt ännu) samtidigt som bänken är mycket enkel att montera.

Under demodagarna så säljer vi den med demorabatt, så passa på.

Välkommen!

Jag var ut och letade upp Audia på nätet.Detta var vad jag hittade!

flcd01.jpg

Jag vet inte vad ni tycker,men jag blev väldigt begeistrad utav utseendet på denna cd-spelare! :app::mm:

Audias hemsida

Sorry för OT,hoppas att det går för sig.

Bravo skrev

Fel landsände, fel landsände, fel landsände,........ :diss: 

instämmer till fullo!

/new order

Just hemkommen från ett par timmars lyssnande på MD Center.

Bägge uppställningarna tjänar musiken väl, men det är framförallt Coltrane / Lamm / DCS med snören från Jorma som är ett "gigantiskt" kliv framåt för öronen!

(Och då lär DCS elektroniken inte vara det minsta inspelad..)

Har ni minsta chans att göra ett besök i morgon så kan jag garantera att det är värt besväret!

Och jag är inte betald av nån av dom.. fast det borde jag kanske va.... :D

/ptr

Jag var också på demon idag, kanske blir en sväng till imorgon.

Lamm, dcs och Coltrane spelade bra tillsammans, det första som slog mig var

att det lät upplöst och lätt med en bra värme, och då är inte ens dcs inkörda.

Så dom där Lammstegen hade jag gärna köpt...

Förmodligen låter det ännu bättre imorgon.

Dessutom bjöds det på kaffe och bulle samt goda pepparkakor... ;)