- Marten - Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 (edited) Hej, Jag har precis utvärderat GigaWatt Power Strip PF-2 med LC-2 kabel 12.800:- ( 9900:- med något enklare LC-1 ), kopplade upp den till MSB Analog DAC, Bladelius ASK, Getz 2 och Jorma no3. Lät det gå ett par dygn och lyssnade, vilket haksläpp!!!! Denna anläggningen har låtit mycket bra tidigare men detta var något helt annat. Det var den ensklit största förbättringen vi gjort på denna anläggning. Större än när vi byter slutsteg, kablar mm. Ring och boka tid för lyssning/hemlån. Se också test: http://www.6moons.com/audioreviews/gigawatt4/1.html http://www.audiodrom.cz/en-version/263.html http://www.monoandstereo.com/2012/06/gigaw...est-review.html Mer info på: www.gigawatt.eu Marten Chalmersgatan 24 Göteborg T:031-207200 info@marten.se Edited February 20, 2014 by Mårten Design Quote
Bebop Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Roligt. Jag är inte förvånad. Den är säkert bra men är det inte lite att ta med att jämföra byte med både slutsteg, DAC och kablar? Det hade alltså räckt för t ex ByZan att sitta kvar med McIntosh och bara köpa ny eldosa Quote
- Marten - Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 (edited) Nja, riktigt så lätt är det ju inte förstås. Vad jag förstår så hade han (Byzan) problem med basen med TAD/McIntosh kombon och det hade nog inte Power Stripen fixat, men den skulle säkert göra nytta på andra sätt. Sedan beror det ju på hur mycket "skit" det kommer ur väggutaget. Men i vår anläggning där den står (med förmodligen ganska skitig ström), så gör den väldigt mycket nytta. Mvh Edited February 20, 2014 by Mårten Design Quote
Apexorca Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 (edited) Nja, riktigt så lätt är det ju inte förstås. Vad jag förstår så hade han (Byzan) problem med basen med TAD/McIntosh kombon och det hade nog inte Power Stripen fixat, men den skulle säkert göra nytta på andra sätt. Sedan beror det ju på hur mycket "skit" det kommer ur väggutaget. Men i vår anläggning där den står (med förmodligen ganska skitig ström), så gör den väldigt mycket nytta. Mvh Det jag har märkt när jag får bättre och bättre ordning på strömmen är att det blir bättre konturer i musiken. Friare mellan instrument och toner. Det är lite detsamma som att det blir bättre svärta tycker jag. Hos mig var faktiskt basen något som jag märkte störst förbättrning i. Det som upplevts som akustikförstärkningar minskade dramatiskt. Jag har kvar en det men det är mycket bättre ordning på basområdet. Hur upplevde ni det? Edited February 20, 2014 by Apexorca Quote
- Marten - Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Jodå, samma upplevelse. Allt blev bättre. Enskilt är det små detaljer, men blir det många smådetaljer tillsammans så blir det stor upplevd skillnad. Jag har lärt mig att man ska inte undervärdera strömmens betydelse. Mvh Leif Quote
- Marten - Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 Ang förbättringar i basen, så hjälper den där också, men kanske inte vad ByZan just var ute efter. Där var det ju förmodligen anpassningen mellan högtalare och förstärkare. Med vänlig hälsning, Leif Quote
conan Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Jag läste på hemsidan om cryobehandlade och avmagnetiserade eluttag ... är det någon som kan förklara varför man gör så? Quote
byZan Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Den är säkert bra men är det inte lite att ta med att jämföra byte med både slutsteg, DAC och kablar? Det hade alltså räckt för t ex ByZan att sitta kvar med McIntosh och bara köpa ny eldosa Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är att skicka mig dessa för test hemma för att få reda på sanningen? Nja, riktigt så lätt är det ju inte förstås. Vad jag förstår så hade han (Byzan) problem med basen med TAD/McIntosh kombon och det hade nog inte Power Stripen fixat, men den skulle säkert göra nytta på andra sätt. Sedan beror det ju på hur mycket "skit" det kommer ur väggutaget. Men i vår anläggning där den står (med förmodligen ganska skitig ström), så gör den väldigt mycket nytta. Problem vet jag inte? Jag var ute efter en distinktare, attackvilligare bas än vad McIntosh slutstgen kunde leverera och som jag hört TAD prestera i andra sammanhang. /byZan Quote
Apexorca Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är att skicka mig dessa för test hemma för att få reda på sanningen? Problem vet jag inte? Jag var ute efter en distinktare, attackvilligare bas än vad McIntosh slutstgen kunde leverera och som jag hört TAD prestera i andra sammanhang. /byZan Då kan man säga at Krell var ett klokt val. Quote
byZan Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 (edited) Då kan man säga at Krell var ett klokt val. Ja, de tillsammans med ARC är en kombo som jag gillar PS mina TAD också DS /byZan Edit: PS….DS Edited February 21, 2014 by byZan Quote
bigblue Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Jag skulle vilja påstå att du sammanfattat mina drömmars ljudideal i din set up med TAD, ARC och Krell i en kombo som hifi-gudarna kokat ihop Quote
calle_jr Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Jag är allmänt svag för starkström, och tycker det låter hyperintressant. Undrar om pf-2 skulle få nån effekt hos mig? Quote
K-man Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 .....samma här....också nyfiken på denna... \\K-man Quote
P-pan Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 K-man... Kan inte du eller någon annan i Götet försöka få till ett litet lån för test ? Naturligtvis redovisar ni resultatet med ett smaskigt reportage här på forumet Quote
K-man Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 K-man... Kan inte du eller någon annan i Götet försöka få till ett litet lån för test ? Naturligtvis redovisar ni resultatet med ett smaskigt reportage här på forumet P-pan, det skall jag väl inte vara omöjlig på... \\K-man Quote
sprudel Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 P-pan, det skall jag väl inte vara omöjlig på... \\K-man Jag ställer gärna också upp. Tror nämligen inte att det skall göra någon som helst nytta med strömrening(nästan), fötutom att det spelar bäst på helgen hemma, allra bäst söndagar. Ska ta ett snack med Marten. Quote
Apexorca Posted February 23, 2014 Posted February 23, 2014 Jag ställer gärna också upp. Tror nämligen inte att det skall göra någon som helst nytta med strömrening(nästan), fötutom att det spelar bäst på helgen hemma, allra bäst söndagar. Ska ta ett snack med Marten. Tillhör du dem som inte sett ljuset. Gratulerar, då har du den fantastiska upplevelsen kvar. Låna på. Man upplever detta bäst om man testar i sitt eget system. Quote
Recommended Posts