Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej,

Jag har precis utvärderat GigaWatt Power Strip PF-2 med LC-2 kabel 12.800:- ( 9900:- med något enklare LC-1 ), kopplade upp den till MSB Analog DAC, Bladelius ASK, Getz 2 och Jorma no3. Lät det gå ett par dygn och lyssnade, vilket haksläpp!!!!

Denna anläggningen har låtit mycket bra tidigare men detta var något helt annat. Det var den ensklit största förbättringen vi gjort på denna anläggning. Större än när vi byter slutsteg, kablar mm.

Ring och boka tid för lyssning/hemlån.

PF-2-MK21.jpg

PF-2-MK2-in1.jpg

Se också test:

http://www.6moons.com/audioreviews/gigawatt4/1.html

http://www.audiodrom.cz/en-version/263.html

http://www.monoandstereo.com/2012/06/gigaw...est-review.html

Mer info på:

www.gigawatt.eu

Marten

Chalmersgatan 24

Göteborg

T:031-207200

info@marten.se

Edited by Mårten Design
Posted
Roligt. Jag är inte förvånad. :mm:

Den är säkert bra men är det inte lite att ta med att jämföra byte med både slutsteg, DAC och kablar? Det hade alltså räckt för t ex ByZan att sitta kvar med McIntosh och bara köpa ny eldosa :Thinking:

Posted (edited)

Nja, riktigt så lätt är det ju inte förstås. Vad jag förstår så hade han (Byzan) problem med basen med TAD/McIntosh kombon och det hade nog inte Power Stripen fixat, men den skulle säkert göra nytta på andra sätt. Sedan beror det ju på hur mycket "skit" det kommer ur väggutaget. Men i vår anläggning där den står (med förmodligen ganska skitig ström), så gör den väldigt mycket nytta.

Mvh

Edited by Mårten Design
Posted (edited)
Nja, riktigt så lätt är det ju inte förstås. Vad jag förstår så hade han (Byzan) problem med basen med TAD/McIntosh kombon och det hade nog inte Power Stripen fixat, men den skulle säkert göra nytta på andra sätt. Sedan beror det ju på hur mycket "skit" det kommer ur väggutaget. Men i vår anläggning där den står (med förmodligen ganska skitig ström), så gör den väldigt mycket nytta.

Mvh

Det jag har märkt när jag får bättre och bättre ordning på strömmen är att det blir bättre konturer i musiken. Friare mellan instrument och toner. Det är lite detsamma som att det blir bättre svärta tycker jag. Hos mig var faktiskt basen något som jag märkte störst förbättrning i. Det som upplevts som akustikförstärkningar minskade dramatiskt. Jag har kvar en det men det är mycket bättre ordning på basområdet.

Hur upplevde ni det?

Edited by Apexorca
Posted

Jodå, samma upplevelse.

Allt blev bättre. Enskilt är det små detaljer, men blir det många smådetaljer tillsammans så blir det stor upplevd skillnad. Jag har lärt mig att man ska inte undervärdera strömmens betydelse.

Mvh Leif

Posted

Ang förbättringar i basen, så hjälper den där också, men kanske inte vad ByZan just var ute efter. Där var det ju förmodligen anpassningen mellan högtalare och förstärkare.

Med vänlig hälsning,

Leif

Posted
Den är säkert bra men är det inte lite att ta med att jämföra byte med både slutsteg, DAC och kablar? Det hade alltså räckt för t ex ByZan att sitta kvar med McIntosh och bara köpa ny eldosa :Thinking:

:D

Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är att skicka mig dessa för test hemma för att få reda på sanningen?

Problem vet jag inte? Jag var ute efter en distinktare, attackvilligare bas än vad McIntosh slutstgen kunde leverera och som jag hört TAD prestera i andra sammanhang.

/byZan

Posted
:D

Det finns bara ett sätt att ta reda på det och det är att skicka mig dessa för test hemma för att få reda på sanningen?

Problem vet jag inte? Jag var ute efter en distinktare, attackvilligare bas än vad McIntosh slutstgen kunde leverera och som jag hört TAD prestera i andra sammanhang.

/byZan

Då kan man säga at Krell var ett klokt val. :mm:

Posted (edited)
Då kan man säga at Krell var ett klokt val. :mm:

Ja, de tillsammans med ARC är en kombo som jag gillar :)

PS mina TAD också :app: DS

/byZan

Edit: PS….DS

Edited by byZan
Posted

K-man...

Kan inte du eller någon annan i Götet försöka få till ett litet lån för test ?

Naturligtvis redovisar ni resultatet med ett smaskigt reportage här på forumet :mm:

Posted
K-man...

Kan inte du eller någon annan i Götet försöka få till ett litet lån för test ?

Naturligtvis redovisar ni resultatet med ett smaskigt reportage här på forumet :mm:

P-pan, det skall jag väl inte vara omöjlig på... :):mm:

\\K-man

Posted
P-pan, det skall jag väl inte vara omöjlig på... :):mm:

\\K-man

Jag ställer gärna också upp. Tror nämligen inte att det skall göra någon som helst nytta med strömrening(nästan), fötutom att det spelar bäst på helgen hemma, allra bäst söndagar.

Ska ta ett snack med Marten.

Posted
Jag ställer gärna också upp. Tror nämligen inte att det skall göra någon som helst nytta med strömrening(nästan), fötutom att det spelar bäst på helgen hemma, allra bäst söndagar.

Ska ta ett snack med Marten.

Tillhör du dem som inte sett ljuset. Gratulerar, då har du den fantastiska upplevelsen kvar. Låna på. ;)

Man upplever detta bäst om man testar i sitt eget system.