P-pan Posted February 7, 2014 Posted February 7, 2014 (edited) Året har precis börjat och med det också en ny omgång av Hi-Fi mässor. Stockholm är värdstad för årets första så häng gärna med för att få en glimt av vad som bjuds på. Här finns säkert något för varje smakinriktning. Edited February 17, 2014 by P-pan Quote
P-pan Posted February 7, 2014 Author Posted February 7, 2014 (edited) Att slita och dra på tunga kartonger med utställningsmaterial är kanske inte så kul alla gånger men det finns de som aldrig ger upp Jag hann kolla av förberedelserna på den del av mässan som befinner sig under taket hos Lundqvist & Lindqvist på Klarabergsviadukten 90. Med hjälp av handhållen kamera och högt skruvade ISO-tal så blev bilddokumentationen ungefär så här... Jag hoppas det blir fler och lite bättre bilder efter morgondagen... Edited February 17, 2014 by P-pan Quote
calle_jr Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...zps45508196.jpg Det ser ju onekligen ut att bli High End! Bra start. Quote
byZan Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Jag får kolla så att p-pan har rätt inställningar på kameran och att den sitter fast ordentligt i stativet och samtidigt också ge tips på vinklar så att det blir bra bilder denna gång ;) Nä jag håller mig borta från linsen för då blir det iaf inga dåliga bilder. Nu är jag snart på väg med tuben in till stan, syns där /byZan Quote
chg Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Hoppas på många bilder och kommentarer då jag får följa mässan på distans i år... Tack för allt jobb du lägger ner P-pan! Quote
A/Wing. Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Härligt P-pan kör hårt ser fram mot reportaget Quote
MasterChief Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Är det Trinity försteg, DAC och transport i MBL-anläggningen? Quote
Hans-Tommy Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Att slita och dra på tunga kartonger med utställningsmaterial är kanske inte så kul alla gånger men det finns de som aldrig ger upp Jag hann kolla av förberedelserna på den del av mässan som befinner sig under taket hos Lundqvist & Lindqvist på Klarabergsviadukten 90. Med hjälp av handhållen kamera och högt skruvade ISO-tal så blev bilddokumentationen ungefär så här... Jag hoppas det blir fler och lite bättre bilder efter morgondagen... På bilden ser ni Trinity Försteg, DAC och phonosteg och tyvärr måste jag säga att de är så bra som det sagts, helt enkelt bedrövligt bra och ack så ouppnåligt jag lyssnade bla på en CD med Natalie Dessay "Italian opera arias" Hennes röst fick mig nästan att börja gråta, så bra var det (man använde en Nagra som drive) som tur var det gratis att lyssna på dem hälsar tommy Quote
bigblue Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Håll inte tillbaka på bildflödet för min skull. Jag har bänkat mig med vin och italienska charkuterier Quote
Apexorca Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Håll inte tillbaka på bildflödet för min skull. Jag har bänkat mig med vin och italienska charkuterier Jag med Antibiotica och vatten... Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Med tanke på att alla nu förtiden har en kamera på fickan så kan man ju ta kort rätt enkelt, även fast kvaliten kan lämna en del att önska. Så jag kan ju börja och lägga upp det som fastnade i min telefon. Jag har inte så mycket uppgifter om det jag har fotat och vissa saker minns jag inte ens namnet på. Men det brukar finnas gott om duktigt folk som kan hjälpa till. Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 (edited) Min dag började på Sheraton och det första rummet jag gick in i var Audio Nords, å där möttes jag av dessa. Ingen dålig början faktiskt. Högtalare från Vivid Audio, elektronik från Constellation audio, en skivspelare från, antar jag, Brinkman och en Ludwig i högform. Lät bra och trevligt och som vanligt bra och varierad musik Edited February 8, 2014 by tweeter Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Nästa rum spelade Canton med elektronik från om jag inte ser fel, Esoteric. Har inte alltid varit så förtjust i Canton, men på senare tid tycker jag att det oftast har låtit riktigt bra. Quote
P-pan Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 Sitter och rangerar dagens bildskörd men eftersom jag inte har något från Sheratons del av mässan (ännu) så avvaktar jag tills Tweeter postat sina bilder därifrån. Det brukar ju bli lite rörigt när man blandar rummen huller om buller menar jag Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Jaha! Nu fick man krav på sig här, bäst jag jobbar på då. Nästa rum går inte av för hackor. Focal som drivs av The Lars och elektronik va en komplett stapel Dcs Vivali. Tyvärr blev bilderna på elektroniken för dåliga för att sparas. Man ser också lite vingar och andra små diffusorleksaker. Antar jag att de små bollarna ska vara. Blev inte superimponerad, det lär naturligtvis bra, riktigt bra. Men jag tyckte det saknades lite luftighet och det där lätta flytet som i alla fall jag letar efter. Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 (edited) Imponerad blev jag däremot i det här rummet. Marten!! Låter alltid bra, lätt och luftigt med bra driv och drag i botten. Väldigt välbalanserat. Här hade man kunnat bli sittande länge! Just då spelades på Marten Bird 2 Spelades på elektronik från Msb och drevs av ett par monoblock från samma firma. Även här hade man lite futuristiska diffusorer?? Vet inte om det e en vidarutveckling på Wing konceptet. Edited February 8, 2014 by tweeter Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Här e ett par högtalare som jag inte minns namnet på, de lät dock riktigt trevligt och hade riktigt bra finish och byggkvalité. Quote
P-pan Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 Jaha! Nu fick man krav på sig här, bäst jag jobbar på då. Nej, nej nej. jag har massor av annat att göra också så ta det lugnt Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Å det va de sista bilderna jag hade från Sheraton där det fanns en del till godis, Magico, Hegel, Amphion och en hel del intressanta akustikprodukter och så Bengt från Vinylbutiken som stod och sålde skivor (jag hittade en ) Så nu kan du ta över P-pan, eller ska vi vänta in andra som har bilder från Sheraton. /Tweeter Quote
P-pan Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 Å det va de sista bilderna jag hade från Sheraton där det fanns en del till godis, Magico, Hegel, Amphion och en hel del intressanta akustikprodukter och så Bengt från Vinylbutiken som stod och sålde skivor (jag hittade en ) Så nu kan du ta över P-pan, eller ska vi vänta in andra som har bilder från Sheraton. /Tweeter Nej det är nog ingen idé. Det brukar inte gå att hålla någon sorts turordning så det var inte så allvarligt menat med det jag skrev tidigare. Förlåt mig om du blev jäktad Quote
Hans-Tommy Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Imponerad blev jag däremot i det här rummet. Marten!! Låter alltid bra, lätt och luftigt med bra driv och drag i botten. Väldigt välbalanserat. Här hade man kunnat bli sittande länge! Just då spelades på Marten Bird 2 Spelades på elektronik från Msb och drevs av ett par monoblock från samma firma. Även här hade man lite futuristiska diffusorer?? Vet inte om det e en vidarutveckling på Wing konceptet. jag tyckte "Lars" rummet var riktigt bra ljud, har själv fördomar om rörförstärkare, men här fanns det en fast bas med tryck, blev positivt överraskad Diffusorerna i Mårtenrummet är "Magic Matts" senaste skapelse, han är mycket innovativ! Även de runda skålarna i "Lars" rummet är en nyhet från honom (fanns i taket på "Mårten" rummet på CES i Las Vegas också) tommy Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Nej det är nog ingen idé. Det brukar inte gå att hålla någon sorts turordning så det var inte så allvarligt menat med det jag skrev tidigare. Förlåt mig om du blev jäktad Ha ha, ingen fara. Jag skojjade mest jag med. Quote
Apexorca Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 (edited) Min dag började på Sheraton och det första rummet jag gick in i var Audio Nords, å där möttes jag av dessa. Ingen dålig början faktiskt. Högtalare från Vivid Audio, elektronik från Audio Research, en skivspelare från, antar jag, Brinkman och en Ludwig i högform. Lät bra och trevligt och som vanligt bra och varierad musik Kul att du visar bilder. Det vill vi se. Bra musik också, ser det ut som. Jag tror elektroniken är från Constellation Audio . Edited February 8, 2014 by Apexorca Quote
Apexorca Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 (edited) Här e ett par högtalare som jag inte minns namnet på, de lät dock riktigt trevligt och hade riktigt bra finish och byggkvalité. Det är Onda Ligera Wave 168D (från Lettland tror jag det är). Skall vara grymt spelglada och lättdrivna. 300.000kr klassen Edited February 8, 2014 by Apexorca Quote
Bebop Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Högtalare från Vivid Audio, elektronik från Audio Research, en skivspelare från, antar jag, Brinkman och en Ludwig i högform. Audio Research Liknar mer Constellation Audio Quote
P-pan Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 (edited) Eftersom Trinity redan varit på tapeten så börjar jag i Audio Concepts rum på Lundqvist & Lindqvist. Trinity förresten, var inte det en serie vilda western filmer som gick på 70-talet Nära nog samtliga mest vanligen förekommande ljudformat, eller vad jag ska kalla det, var nog representerat i detta rum... Här inne tyckte ju jag naturligtvis att det lär väldigt bra i.o.m att det är mitt "märke" s.a.s men jag tror även att många andra uppskattade ljudet för det var fullt i rummet i stort sett hela dagen. En ordentlig dynamikslägga fick man sig hur som helst serverad och det var en ganska god variation på olika musikstilar som demades. Fick aldrig riktigt någon möjlighet till att ta några närbilder, och nästan inte i något annat rum heller kan jag tillägga, naturligtvis pga av att jag försökte visa lite respekt för de som satt och lyssnade. Hoppas på lite bättre lägen för dessa imorgon Edited February 17, 2014 by P-pan Quote
tweeter Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Audio Research Liknar mer Constellation Audio Som sagt, skrev inte ner några namn och kollade inte upp allt vad som spelades på. Får erkänna att jag bara chansade och det kändes inte helt rätt men tänkte att de kanske kommit med en ny serie som skulle se mer modern ut. Perfekt att det finns så mycket kunnigt folk som kan gå in och rätta, tack för det Quote
P-pan Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 (edited) Vidare till PL Audios rum som också var välbesökt... och väldigt varmt... Högtalaren till vänster här ovan lär vara en nyhet från Focal, Aria 948. Den spelade väldigt övertygande och för pengen den kostar så lär den eventuellt kunna bli en storsäljare i prisspannet runt 30:000:- Den trycker iväg 92/93 dB med en liten watt och spelar bas ner till runt 35Hz . Edited February 18, 2014 by P-pan Quote
Hasse Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 jag tyckte "Lars" rummet var riktigt bra ljud, har själv fördomar om rörförstärkare, men här fanns det en fast bas med tryck, blev positivt överraskad Du har helt rätt Tommy då detta kanske var mässans bästa ljud, Gurkan hade gjort ett bra jobb . De "små" Focal Aria var enligt mitt tycke mässans mest prisvärda. Quote
Recommended Posts