MartinH Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Vibrapod Isolators & Vibrapod Cones har under många år nu blivit överösta med gott omdöme från hifipressen i hela världen, och nu är det Sveriges tur att få uppleva dessa extremt prisvärda och lätt jobbade produkter. Vibrapod Isolator: En cirkulär dämpfot med endast en höjd på ca 2 cm gör det mycket diskret, den finns i 5 olika viktklasser som klarar vikter från 1 - 12kg/st.Man använder normal 4 st/apparat, men man kan använda fler om produkten väger mer är 48kg. Effekten av Vibrapod Isolator kan sammanfatts till : - Ökad dynamik - Bättre bas definition och djup - Bättre fokus - Utökad ljudbild - Bättre bildkvalitet ( under dvd spelare ) Priset för 4 st är 300:- Vibrapod Cones: En vinyl kon med en utbytbar kula i toppen som kan användas för sig själv eller för total dämpning tillsammans med Vibrapod Isolator. Konen klarar vikter på upp till 4,5 kg/st, men skulle man byta kulan mot en större så kan vikten ökas till 10 kg/st. Priset är 90:-/st för konen Använder man Vibrapod Isolator tillsammans med Vibrapod Cone så får man en mycket effektiv dämpning i både vertikala och horisontala planet. Produkterna finns idag att testas hos HifiArt i Stockholm, men vi välkommnar återförsäljare att höra av sig !! HifiArt martin@hifiart.se Vibrapod Vi skickar till hela landet mot postförskott !! " SoundStage! Reviewer's Choice Component Listing 1998 " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Har dom inga saker som tål högre tyngd ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rydberg Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Äntligen!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Johan: Ja kör du podesen så är det max 12 kg/pod, har du tex ett slusteg som väger upp till 60 kg så kan du använda 5 st pods under, sätt den 5e där du har högst vikt tex, eller så kan du anväda 6 st och då klara du vikter upp till 72 kg.. Man kan oxå göra en sandwich kontruktion där man använder tex en MDF skiva och sätter pods under och apparaten ovanpå, då kan man gå upp rejält i vikt.... Detta gäller ju även konerna, man bara lägger på fler så ökar vikt kapaciteten... /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Jo så lång förstod till o med jag men jag vill fördela 135 kg på fyra koner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peber Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Intressant! Någon som har testat och kan säga hur dessa står sig jämfört med andra fötter? Jag kör ex.vis med SD-kuddar idag, är dessa (klart) bättre? /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rockefoten Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 jeg syns det var bedre... vanskelig å si noe mer egentlig. ble liksom litt mer av alle de effektene sd føttene har.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted November 24, 2004 Author Share Posted November 24, 2004 Johan... Nej då är inte Vibrapods nått för dig, men det finns en annan fot som en bekant till mig tar, Stillpoints, den klara 45kg/st, så den skulle funka.. Lite annat pris dock.... Ja jag har testat lite snabbt mot SD foten och jag tycker Podsen ger lite bättre resultat, dock har jag inte testat så mycket än, men får återkomma på den punkten... Kör man dock tillsammans med konen så hänger SD foten inte med längre.... /Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts