Jump to content

Collaborative playlist


Engelholm Audio

Recommended Posts

Hejsan

fick höra från ett jobb-team att dom börjat med collaborative playlist i Spotify inom teamet.

Det betyder att dom har en gemensam playlist i vilken alla kan lägga till låtar i.

Dom hade en regel på max 3 låtar per person per vecka.

För mig är Spotify ett bra sätt att hitta ny musik på och jag tycker därför det vore ett bra sätt att dela med sig här.

Nån mer som nappar på iden?

Uri

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde ett försök för några år sedan med en riktig HiFi-klyschlista, den får man gärna fylla på i. Min tanke var att i den kunde man lägga klassiska och kanske lite uttjatade hifidemolåtar. Nu har inte jag varit på så många hifimässor på sistone, så ni får gärna fortsätta att fylla på den listan också. HiFi-klyschor

Sen finns alltid risken att den blir Rickrollad när man har en collaborative-lista. :33:

Engelholm: Jag lyckades inte få upp din spellista, det kanske är bättre att lägga listan som en URL istället för en URI?

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde ett försök för några år sedan med en riktig HiFi-klyschlista, den får man gärna fylla på i. Min tanke var att i den kunde man lägga klassiska och kanske lite uttjatade hifidemolåtar. Nu har inte jag varit på så många hifimässor på sistone, så ni får gärna fortsätta att fylla på den listan också. HiFi-klyschor

Sen finns alltid risken att den blir Rickrollad när man har en collaborative-lista. :33:

Engelholm: Jag lyckades inte få upp din spellista, det kanske är bättre att lägga listan som en URL istället för en URI?

Tack för återkoppling! Här en http-länk.

Http-länk

Jag skulle vilja ha den där goa kombinationen av bra musik med bra ljudkvalitet som krav på låtarna som läggs in.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är ju lite klurigt det där med att man ska lägga in "bra" musik, tänk om jag lägger in nåt som inte andra tycker är bra! Till exempel, en kväll när jag satt och finlyssnade (förvisso via Spotify) på Moritz von Oswald trio som är i genren "lite monoton myselectronica med jazzkänsla" och hustrun kom ner efter att ha nattat barn och utbrister totalt okänsligt: "Tycker du verkligen om det där?!" Och där satt jag och hade en av mina bästa musiklyssningar jag haft på länge! Gemensamma spellistor är inte det lättaste, för det kan spreta iväg rejält i smak. Men det funkar bra om man ser det som en källa till tips.

Link to comment
Share on other sites

Jag som är allätare har inte det problemet utan älskar den här gemensamma listan :) Har gjort några bidrag, det är bara att köra på med alla era musiksmaker i all dess härlighet :)

PS. Har redan lyssnat sönder WTH-låten som Gabriel la upp. Grymt bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Musik i min smak, LasseJ.

Vi har sagt max 3 låtar per person och vecka. Orsaken är att jag vill hålla stor blandning i musiken och att förhindra att en person sätter 99% av karaktären på listan genom att lägga till 100 låtar.

Låt dina nuvarande låtar ligga kvar och lägg till fler låtar igenom om 1 vecka.

Link to comment
Share on other sites

Vi har sagt max 3 låtar per person och vecka.

Ops...Sorry, missade att läsa din info i första posten. Jag la in ett gäng 25/6.

Jag tar det då lugnt i minst 2 veckor :)

Mycket bra initiativ till en sådan här lista för att på ett smidigt sätt hitta smakprov som kanske tilltalar,

för att sedan ta det vidare till "Artist Radio based on"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...