Engelholm Audio Posted January 17, 2014 Posted January 17, 2014 Tag chansen att köpa en för-version av Engelholm Audio Trill! 90% av Trill till 66% av nypriset. Specialanpassade Solid Tech Stativ ingår. Vitlackad, halvblank. Bild-länk Tester på Trill: http://www.engelholmaudio.com/bilder/hifiplus-trill-2013.pdf http://www.engelholmaudio.com/bilder/image...-trill-2013.pdf Quote
Vox Posted January 3, 2015 Posted January 3, 2015 Kan det vara fel pris m.t.p. att de inte blivit sålda på ett helt år?! Quote
Apexorca Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 Kan det vara fel pris m.t.p. att de inte blivit sålda på ett helt år?! Det borde inte vara den omedelbara slutsatsen tycker jag. Det finns mycket att säga om just detta, men att det är fel pris är möjligen för snabb slutsats om du inte hört dessa högtalare. Att det tar tid att sälja något är inte samma sak som att det är fel pris. Quote
Vox Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 Det borde inte vara den omedelbara slutsatsen tycker jag. Det finns mycket att säga om just detta, men att det är fel pris är möjligen för snabb slutsats om du inte hört dessa högtalare. Att det tar tid att sälja något är inte samma sak som att det är fel pris. Ska jag tolka dig som att det är fel på ljudet? Om en vara inte säljs är det alltid fel på priset. Vad skulle det annars vara? Quote
Engelholm Audio Posted January 4, 2015 Author Posted January 4, 2015 Ska jag tolka dig som att det är fel på ljudet? Om en vara inte säljs är det alltid fel på priset. Vad skulle det annars vara? Det va fan det dummaste jag hört. Alltid? Kan inte vara något annat? Har du uteslutit alla andra möjligheter? Exponering, möjlighet för kunden att uppleva produkten och tajming är tre viktiga aspekter. Just detta par har hamnat långt ner i prion för mig och därmed har exponering och IRL-upplevlse varit i princip lika med noll. Ljudet är riktigt bra, påstår jag. Quote
Vox Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 Det va fan det dummaste jag hört. Alltid? Kan inte vara något annat? Har du uteslutit alla andra möjligheter? Exponering, möjlighet för kunden att uppleva produkten och tajming är tre viktiga aspekter. Just detta par har hamnat långt ner i prion för mig och därmed har exponering och IRL-upplevlse varit i princip lika med noll. Ljudet är riktigt bra, påstår jag. En säljare vill ha så bra betalt som möjligt för sin vara/tjänst, inget konstigt med det. Men om säljaren bedömer/uppskattar värdet på varan/tjänsten till mer än vad marknaden är villig att betala kommer vara/tjänsten att förbli osåld. Mer än 1800 personer har läst annonsen, men det har ändå inte givit något affärsavslut. Jag håller med om att exponering, möjlighet att få uppleva produkten är viktigt i sammanhanget, men med "rätt" marknadspris hade produkten varit såld för länge sedan. Quote
Bebop Posted January 4, 2015 Posted January 4, 2015 En säljare vill ha så bra betalt som möjligt för sin vara/tjänst, inget konstigt med det. Men om säljaren bedömer/uppskattar värdet på varan/tjänsten till mer än vad marknaden är villig att betala kommer vara/tjänsten att förbli osåld. Mer än 1800 personer har läst annonsen, men det har ändå inte givit något affärsavslut. Jag håller med om att exponering, möjlighet att få uppleva produkten är viktigt i sammanhanget, men med "rätt" marknadspris hade produkten varit såld för länge sedan. Hemsnickrad teori... Alla begagnade och nya bilar som inte är sålda har alltså fel pris. Alla prylar hos t ex Audioconcept och Hifi-Stället har fel pris eftersom de står kvar i butiken. Behov styrs och påverkas inte bara av pris. I sin enklaste form säger förvisso nationalekonomin att utbud och efterfrågan styr priset men då har man bara skummat igenom kapitel 1. Din teori skulle i princip innebära att alla snabba avslut har ett för lågt pris. Försäljning av kapitalvaror startar alltid av ett behov som kan vara av olika typ, inte minst ett visst mått av fåfänga. Då kan t o m ett lågt pris vara till nackdel. Quote
Engelholm Audio Posted March 10, 2015 Author Posted March 10, 2015 (edited) Bump. Edited March 10, 2015 by Engelholm Audio Quote
Recommended Posts